Digital Now Magazine to dość nowa pozycja w branżowej prasie. Czasopismo wypuściło do tej pory cztery numery i skupia się przede wszystkim na e-commerce. W dzisiejszym przeglądzie prasy przyjrzymy się wakacyjnemu wydaniu lipiec-sierpień. Zapraszamy!
Rozpędź swój e-commerce
Jaki silnik dla sklepu internetowego? Taki tytuł artykułu pojawia się na początku magazynu i nawiązuje do podstaw prowadzenia e-handlu. Bez szybkiej i intuicyjnej platformy sprzedaż w sieci jest niemożliwa (o czym pisaliśmy w tym wpisie!), dlatego odpowiedni wybór CMSa pod nasze potrzeby biznesowe to podstawa. Łukasz Janik, CEO w Waynet porównuje rozwiązania SaaS i open source punktując plusy i minusy każdego z nich, a także podpowiada, o czym powinniśmy pomyśleć przed wyborem silnika dla własnego sklepu internetowego (np. czy CMS ma API pozwalające na integrowanie zewnętrznych rozwiązań oraz z jakimi zewnętrznymi systemami silnik ma integracje?). Krótki, ale konkretny wpis Łukasza to totalny must-read każdego przyszłego właściciela e-commerce.
Jak nas widzą tak nas…kupują
Nie od dziś wiadomo, że wizerunek w sieci jest równie ważny, co atrakcyjna oferta i funkcjonalna strona internetowa. Jak zadbać o PR i osiągnąć pozytywny i przede wszystkim skuteczny image naszej marki? Według Jakuba Piechowiaka, CEO w Blue Whale Press, niezbędne są artykuły sponsorowane, którymi łatwiej wywalczyć uwagę użytkownika w przesyconym reklamami Internecie. Autor podkreśla, że tym sposobem nie tylko zyskamy wiarygodność w oczach Klienta, ale też realnie podniesiemy konwersję i zwiększymy ruch na stronie. Długofalowych korzyści z artykułów sponsorowanych jest więcej, a by odkryć je wszystkie zapraszamy do wpisu! 🙂
Jaka strategia taka cena
Kolejny ciekawy artykuł to wpis Mateusza Wróbla, Head of Sales w LivePrice, który bierze pod lupę często pomijaną strategię cenową oraz jej wartość względem zwiększenia rentowności e-biznesu. Autor przedstawia poszczególne rodzaje strategii (strategia cen wysokich, cen niskich, cen neutralnych oraz strategia naśladownictwa) i dokładnie je opisuje. Artykuł z pewnością okaże się pomocny dla właścicieli i managerów sklepów internetowych, którzy borykają się ze skalowaniem swojego interesu. Obok ciągłej presji do działań marketingowych i brandingowych, takie podejście z pewnością odświeży pogląd na prowadzenie e-commerce.
Rzuć, ale wróć!
Porzucone koszyki, czyli zmora każdego e-sklepu. Jak z nimi walczyć, by skutecznie zwiększać konwersje na ostatnim etapie lejka zakupowego? Wszystko, co warto wiedzieć w tym temacie, jak i propozycje strategii, które pomogą przezwyciężyć problem znajdziemy w artykule Mike’a Korby (Co-founder w user.com) oraz Sabiny Sęk (Junior Marketing Managerka w user.com). Według autorów walka o użytkownika może przebiegać za pomocą wiadomości „human touch” czy chociażby tych z kategorii „ponaglających”. Warto sprawdzić dostępne możliwości i przetestować je na własnym sklepie.

Walcz o koszyki remarketingiem!
Podsumowanie
Trzeba przyznać, że Digital Now Magazine to czasopismo stworzone w sposób estetyczny i bardzo czytelny, co w kontekście klasycznej prasy jest niesamowicie istotne, a jednak często pomijane. Zarówno kolorystyka, czcionka, jak i aspekty wizualne artykułów są bardzo przystępne dla oka i zachęcają do dalszej lektury. Tematem przewodnim magazynu jest e-commerce i to właśnie na nim skupiają się artykuły w gazecie. Ciekawym dodatkiem są specjalne kody rabatowe przygotowane przez partnerów wydawnictwa, które znajdziemy na ostatniej stronie czasopisma.