Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.
Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w STYCZNIU.
Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na STYCZEŃ. W styczniu jest wiele świąt i okazji do tego, aby wykorzystać je marketingowo i promocyjnie. Już na początku miesiąca mamy okazję do noworocznych rabatów.
Najlepsze dni marketingowe w styczniu to:
- – 1 stycznia – Nowy Rok,
- – 6 stycznia – Święto Trzech Króli,
- – 16 stycznia – Blue Monday,
- – 21/22 stycznia – Święto Dziadka i Babci,
- – studniówki i imprezy karnawałowe.
1 stycznia – Nowy Rok
Mogłoby się wydawać, że Nowy Rok nie będzie dobrym dniem na robienie zakupów. Jednak jest to dzień, który może ściągnąć ruch do sklepu internetowego, ponieważ jest to dzień, w który większość ludzi nie pracuje, a sklepy stacjonarne są zamknięte. Można zaoferować klientom noworoczną wyprzedaż. Dobrym pomysłem będzie nawiązanie do noworocznych postanowień. Do najpopularniejszych z nich należą: rozpoczęcie treningów na siłowni, trzymanie się zdrowej diety i zrezygnowanie z używek. W związku z tym będzie to dobry czas na promowanie np. wszelkiego asortymentu sportowego. Nowy Rok to również czas, w których postanawiamy się rozwijać – to świetny moment na zniżki kursów językowych lub warsztatów dokształcających.
6 stycznia – Święto Trzech Króli
Święto, które obchodzimy na początku stycznia w tym roku przypada na sobotę. Warto go wykorzystać na szybką i oryginalną promocję.Wiele sklepów oferuje w tym czasie „królewską promocję„, np. strona sprzedająca m.in. e-booki. Można zaproponować klientom rabat np. na książki o tematyce królewskiej.

16 stycznia – Blue Monday
Blue Monday to podbno najbardziej depresyjny dzień w roku. Zazwyczaj jest to trzeci poniedziałek stycznia. Wiadomo, że zakupy poprawiają humor – w związku z tym Niebieski Poniedziałek będzie świetną okazją aby to zrobić. Darmowa dostawa albo korzystny rabat zachęcą do zakupów i wywołają uśmiech na twarzy.
Przykładowa promocja answear.com:

A może książki na poprawę humoru?

Answear.com: http://www.wyrwanezkontekstu.pl/rzeczy/cyber-monday-2016/
21/22 Stycznia – Dzień Babci i Dzień Dziadka
Pierwsza okazja do kupienia czegoś najbliższym to Dzień Babci i Dzień Dziadka. Warto pomyśleć o prezentach na dzień szczególny dzień wcześniej – już na początku stycznia wiele sklepów przypomina o tym swoim klientom. Z tej okazji warto przygotować rabat na produkty, które nadają się na upominek, zaoferować darmową wysyłkę lub przygotować promocję np. „Przy zakupie prezentu dla Babci, dostajesz rabat 50% na drugi prezent dla Dziadka”. Dobrym pomysłem jest też przygotowanie gotowych zestawów upominkowych.
Przykładowa promocja Rossmanna na gadżety z fotografiami:

Promocja na produkty ze sklepu Top Secret:

Studniówki i zabawy karnawałowe
Styczeń to miesiąc zabawy. Licealiści szykują się na zabawy studniówkowe, a inni przygotowują kreacje na zabawy karnawałowe. Będzie to dobry czas dla sklepów z odzieżą, z bielizną, z obuwiem, dla sklepów kosmetycznych, perfumerii oraz dla sklepów ze strojami i kostiumami. Będzie to też okazja sprzedażowa dla branży biżuteryjnej. Warto wcześniej pomyśleć o rabacie i zachęcającej promocji.
Rabat na pranie strojów karnawałowych:
Jak widać karnawał to również świetny czas na zniżki w księgarni internetowej:

Styczeń to dobry czas szczególnie dla sklepów internetowych. W tym miesiącu jest wiele dobrych okazji do zwiększenia sprzedaży.
Styczeń to dobry czas dla:
- – sklepów ze zdrową żywnością,
- – sklepów z elektroniką,
- – sklepów z kosmetykami,
- – sklepów z odzieżą, obuwiem,
- – sklepów z gadżetami i upominkami,
- – księgarni,
- – firm oferujących szkolenia i warsztaty,
Nie zapomnij o Styczniu!
Zapraszamy do współpracy z nami.