Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.
Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w SIERPNIU.
Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na SIERPIEŃ. Sierpień to miesiąc, w którym z reguły jest ładna pogoda, ludzie spędzają czas na urlopach, a dzieci mają jeszcze wakacje. W tym miesiącu kończą się najczęściej letnie wyprzedaże i zaczyna się akcja powrót do szkoły.
W sierpniu, podobnie jak w lipcu, nie ma ważnych świąt. Możemy wymienić kilka dni, które co prawda nie są świętami, ale można je wykorzystać marketingowo:
- – 4 sierpnia Międzynarodowy Dzień Piwa
- – 16 sierpnia Światowy Dzień Krwiodawstwa
- – 19 sierpnia Światowy Dzień Fotografii
- – 20 sierpnia Dzień Wyznawania miłości
- – 31 sierpnia Dzień Blogów
4 Sierpnia Międzynarodowy Dzień Piwa
Piwo kojarzy nam się z odpoczynkiem, spotkaniami ze znajomymi, wakacjami, grillowaniem – dzień Piwa to dobra okazja na promocję sklepów alkoholowych. Z okazji Dnia Piwa można zaoferować rabat na Piwo lub atrakcyjną promocję np. „Kup dwa sześciopaki piwa, a trzeci dostaniesz gratis z okazji Dnia Piwa!”, „Dzisiaj rabat -20% na wszystkie rodzaje piwa – Dzień Piwa”. Jednak warto pamiętać o tym, że nie możemy reklamować alkoholu w Google Adwords.
19 Sierpnia Światowy Dzień Fotografii
Latem ludzie częściej sięgają po aparaty i uwieczniają radosne wakacyjne chwile. Dzień Fotografii to świetny czas dla salonów fotograficznych – można zaoferować z tej okazji zniżkę na wybrane modele aparatów, atrakcyjną promocje na wywołanie odbitek z wakacji lub inne gadżety z wybraną fotografią, np. „Tylko dzisiaj z okazji Dnia Fotografii rabat – 10% na wybrane modele aparatów – nie czekaj, zrób sobie prezent już dziś!”, „Dziś Dzień Fotografii – z tej okazji wszystkie gadżety z Twoją fotografią – 15%”.
20 Sierpnia Dzień Wyznawania Miłości
Dzień Wyznawania Miłości będzie dobrą okazją na promocję dla sklepów sprzedających upominki, słodycze, dla sklepów z bielizną, dla kwiaciarni. Warto przypomnieć klientom o tym dniu i zaproponować specjalną promocję np. „Dziś Dzień Wyznawania Miłości – nie zapomnij o bliskiej osobie i spraw jej dziś prezent!”, „Wyznaj miłość swojej miłości – rabat na słodycze tylko dzisiaj!”.
31 Sierpnia Dzień Blogów
Dzień Blogów może być dobrą okazją na zniżkę na domeny, serwery, strony www oraz profesjonalny hosting. Warto pomyśleć o korzystnym rabacie, który zachęci do kupna abonamentu.
Koniec letnich wyprzedaży
Koniec letnich wyprzedaży to świetny czas na promocję sklepów sprzedających odzież, obuwie i nie tylko. Ostatnie dni wyprzedaży to dobra okazja żeby przypomnieć klientom o ostatnich dniach wyprzedaży i zaoferować klientom rabaty, korzystne promocje lub bezpłatną wysyłkę.
Urlopy
Sierpień to czas urlopów – niektórzy planują swoje wakacje dużo wcześniej, a niektórzy robią to na ostatnią chwilę. Muszą o tym pamiętać biura turystyczne i inne agencje zajmujące się organizacją czasu wolnego. Warto przedstawić korzystny rabat zachęcający do skorzystania z oferty, np. „Został ostatni miesiąc wakacji – spiesz się i zarezerwuj urlop!”, „Wakacje last minute – wybrane oferty -50%, sprawdź!”.
Sierpień to dobry czas dla:
- – biur podróży,
- – basenów i innych obiektów sportowych,
- – sklepów sportowych,
- – sklepów odzieżowych,
- – sklepów internetowych,
- – sklepów z upominkami, słodyczami,
- – kwiaciarni,
Nie zapomnij o Sierpniu!
Zapraszamy do współpracy z nami.