Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.
Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w LIPCU.
Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na LIPIEC. Lipiec to miesiąc, który kojarzy się z wakacjami. Jest lato, pogoda dopisuje, w tym czasie większość ludzi jedzie na oczekiwane wakacje. Pogoda sprawia, że dużo więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Co prawda w lipcu nie ma żadnych ważnych świąt, ale mimo tego znajdziemy wiele okazji sprzedażowych.
W lipcu nie można zapomnieć o Letnich Wyprzedażach i zmiennej pogodzie oraz wakacjach.
Poza świętami możemy wymienić kilka dni, które co prawda nie są świętami, ale można wykorzystać je marketingowo:
- – 1 Lipca Dzień Psa (promocja w sklepach z artykułami dla zwierząt),
- – 6 Lipca Światowy Dzień Pocałunku (promocja w sklepach z bielizną, ze słodyczami: np. „Dziś Dzień Pocałunku – Obdaruj swoją drugą połówkę, rabat -10% na cały asortyment”)
- – 23 Dzień Włóczykija (można zaproponować rabat w sklepach turystycznych, sportowych),
- – 24 Lipca dzień Pszczółki Mai (promocja w sklepach zabawkowych np. na artykuły z Pszczółką Mają0,
- – 25 Lipca Dzień Bezpiecznego Kierowcy (promocje produktów samochodowych).
Letnie wyprzedaże
Letnie wyprzedaże to idealny moment na promocję sklepów sprzedających odzież, obuwie, biżuterię i nie tylko. Wyprzedaże trwają zazwyczaj ponad miesiąc. To dobra okazja żeby zaproponować klientom promocję, korzystny rabat lub bezpłatną wysyłkę. Oto kilka przykładów promocji:

Lipiec to czas dobry na promocję tak naprawdę wielu branży. Praktycznie wszędzie w tym czasie znajdziemy wyprzedaże. Każdy sklep może skorzystać z letnich przeceń i zyskać nowych klientów.
Prognoza Pogody
Jak wiadomo, pogoda w lipcu jest różna. Powinno być ciepło, ponieważ jest lato, ale zdarza się tak, że przez kilka dni pada deszcz. W jaki sposób to wykorzystać? Mamy małą radę – w czasie wakacji należy zwracać szczególną uwagę na prognozę pogody – jeżeli zapowiada się, że przez cały weekend będzie padać to warto wykorzystać tę okazję do zaoferowania klientom dodatkowego rabatu w sklepach internetowych. Dlaczego? Brzydka pogoda oznacza, że większość osób zostanie w domu i wykorzysta wolny czas na zakupy online.
Przykładowa promocja:

Natomiast jeżeli w weekend ma być ciepło i słonecznie można już wcześniej o tym poinformować i z tej okazji zaoferować rabat na przykład w sklepie z produktami do biwakowania, grillowania czy z odzieżą sportową – ładna pogoda oznacza przebywanie na świeżym powietrzu.
Dobra pogoda sprzyja marketingowo:
- – sklepom odzieżowym,
- – sklepom z odzieżą sportową,
- – sklepom sportowym,
- – salonom kosmetycznym,
- – salonom fryzjerskim.
Wakacje
Nie możemy zapominać, że w Lipcu wiele osób ma czas na długo wyczekiwane wakacje – niektórzy załatwiają wszystko na ostatnią chwilę. W związku z tym lipiec jest szczególnie ważnym miesiącem dla biur podróży, agencji turystycznych czy firm zajmujących się organizacją czasu wolnego. Warto, aby w tym czasie zadbać o dobrą reklamę. Klientów może przyciągnąć korzystny rabat czy dodatkowa atrakcja w cenie pakietu wakacyjnego.
Przykładowe promocje:
Lipiec to dobry czas dla:
- – biur podróży,
- – basenów i innych obiektów sportowych,
- – sklepów sportowych,
- – sklepów internetowych,
- – sklepów z produktami do biwakowania.
Lipiec to też dobrych czas na rabaty i promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Lato jest to czas, w którym wiele osób postanawia o siebie zadbać i poprawić swoją formę. Pogoda dopisuje, dni są dłuższe, a ludzie bardziej zmotywowani.
Warto pomyśleć o promocji:
- – usług trenera personalnego, dietetyka,
- – siłowni, basenów,
- – zdrowej żywności,
- – usług kosmetycznych,
- – usług fryzjerskich.
Nie zapomnij o Lipcu!
Zapraszamy do współpracy z nami.