Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – LIPIEC

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 06.2017
 
Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – LIPIEC

Nie przegap –
5 dni ważnych marketingowo – LIPIEC

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w LIPCU.

Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na LIPIEC.  Lipiec to miesiąc, który kojarzy się z wakacjami. Jest lato, pogoda dopisuje, w tym czasie większość ludzi jedzie na oczekiwane wakacje. Pogoda sprawia, że dużo więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Co prawda w lipcu nie ma żadnych ważnych świąt, ale mimo tego znajdziemy wiele okazji sprzedażowych.

W lipcu nie można zapomnieć o Letnich Wyprzedażach i zmiennej pogodzie oraz wakacjach.

Poza świętami możemy wymienić kilka dni, które co prawda nie są świętami, ale można wykorzystać je marketingowo:

  • 1 Lipca Dzień Psa (promocja w sklepach z artykułami dla zwierząt),
  • – 6 Lipca Światowy Dzień Pocałunku (promocja w sklepach z bielizną, ze słodyczami: np. „Dziś Dzień Pocałunku – Obdaruj swoją drugą połówkę, rabat -10% na cały asortyment”)
  • 23 Dzień Włóczykija (można zaproponować rabat w sklepach turystycznych, sportowych),
  • – 24 Lipca dzień Pszczółki Mai (promocja w sklepach zabawkowych np. na artykuły z Pszczółką Mają0,
  • 25 Lipca Dzień Bezpiecznego Kierowcy (promocje produktów samochodowych).

Letnie wyprzedaże

Letnie wyprzedaże to idealny moment na promocję sklepów sprzedających odzież, obuwie, biżuterię i nie tylko. Wyprzedaże trwają zazwyczaj ponad miesiąc. To dobra okazja żeby zaproponować klientom promocję, korzystny rabat lub bezpłatną wysyłkę. Oto kilka przykładów promocji:

http://answear.com
http://answear.com

Lipiec to czas dobry na promocję tak naprawdę wielu branży. Praktycznie wszędzie w tym czasie znajdziemy wyprzedaże. Każdy sklep może skorzystać z letnich przeceń i zyskać nowych klientów.

Prognoza Pogody

Jak wiadomo, pogoda w lipcu jest różna. Powinno być ciepło,  ponieważ jest lato, ale zdarza się tak, że przez kilka dni pada deszcz. W jaki sposób to wykorzystać? Mamy małą radę – w czasie wakacji należy zwracać szczególną uwagę na prognozę pogody – jeżeli zapowiada się, że przez cały weekend będzie padać to warto wykorzystać tę okazję do zaoferowania klientom dodatkowego rabatu w sklepach internetowych. Dlaczego? Brzydka pogoda oznacza, że większość osób zostanie w domu i wykorzysta wolny czas na zakupy online.

Przykładowa promocja:

canva.com

 

Natomiast jeżeli w weekend ma być ciepło i słonecznie można już wcześniej o tym poinformować i z tej okazji zaoferować rabat na przykład w sklepie z produktami do biwakowania, grillowania czy z odzieżą sportową – ładna pogoda oznacza przebywanie na świeżym powietrzu.

Dobra pogoda sprzyja marketingowo:

  • – sklepom odzieżowym,
  • – sklepom z odzieżą sportową,
  • – sklepom sportowym,
  • – salonom kosmetycznym,
  • – salonom fryzjerskim.

Wakacje

Nie możemy zapominać, że w Lipcu wiele osób ma czas na długo wyczekiwane wakacje – niektórzy załatwiają wszystko na ostatnią chwilę. W związku z tym lipiec jest szczególnie ważnym miesiącem dla biur podróży, agencji turystycznych czy firm zajmujących się organizacją czasu wolnego. Warto, aby w tym czasie zadbać o dobrą reklamę. Klientów może przyciągnąć korzystny rabat czy dodatkowa atrakcja w cenie pakietu wakacyjnego.

Przykładowe promocje: 

Lipiec to dobry czas dla:

  • – biur podróży,
  • – basenów i innych obiektów sportowych, 
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów internetowych,
  • – sklepów z produktami do biwakowania.

Lipiec to też dobrych czas na rabaty  i promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Lato jest to czas, w którym wiele osób postanawia o siebie zadbać i poprawić swoją formę. Pogoda dopisuje, dni są dłuższe, a ludzie bardziej zmotywowani.

Warto pomyśleć o promocji: 

  • – usług trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – usług kosmetycznych,
  • – usług fryzjerskich.

Nie zapomnij o Lipcu!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry