Portale społecznościowe w Polsce – TOP 10 najpopularniejszych serwisów społecznościowych

Portale społecznościowe w Polsce – TOP 10 najpopularniejszych serwisów społecznościowych

Portale społecznościowe w Polsce
- TOP 10 najpopularniejszych serwisów społecznościowych

Media społecznościowe na stałe zagościły w naszym życiu. Już nie zakładamy konta tylko na jednym, wybranym portalu – mamy ich kilka na różnych platformach. W dzisiejszych czasach bycie obecnym w serwisach społecznościowych daje nam bardzo wiele możliwości. Jedną z nich jest podtrzymywanie relacji z innymi osobami. Nie tylko możemy być w stałym kontakcie z rodziną czy najbliższymi przyjaciółmi, ale także możemy rozmawiać z osobami z drugiego końca świata.

Nie tylko w życiu prywatnym korzystamy z takich portali społecznościowych. Większość firm obecnych na rynku ma swój firmowy profil na Facebooku, czy Instagramie. Korzystają z nich nie tylko w celu przedstawienia swojej oferty, ale także do obsługi klienta lub nawet sprzedaży za pomocą zintegrowanych sklepów internetowych.

Dziś chcielibyśmy przedstawić Wam ranking mediów społecznościowych. Jesteśmy ciekawi, ile z wybranych przez nas platform znacie, a które będą dla Was zupełną nowością.

Popularne Social Media w Polsce

Według opublikowanego na początku roku raportu Digital mamy w Polsce prawie 28 milionów aktywnych kont w mediach społecznościowych, co stanowi, aż 68,8% naszej populacji. Jeśli analizowalibyśmy wiek użytkowników portali społecznościowych w Polsce, to dowiedzielibyśmy się, że największą grupą są osoby w przedziale wiekowym od 25 do 34 lat. Niewiele mniejszą grupę reprezentują osoby w wieku 18-24 oraz 35-44.

Przejdźmy teraz do najważniejszego punktu, a mianowicie do najczęściej używanych platform społecznościowych w naszym kraju. W czołówce znalazły się takie serwisy jak Facebook, Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp czy TikTok W dalszej części naszego artykuły postaramy się przybliżyć Wam charakterystykę tych popularnych i mniej popularnych serwisów.

Facebook – już nie dla młodych

Facebook wciąż króluje w zestawieniach, choć wiele osób wieszczy mu rychły upadek. Użytkownicy wciąż wskazują go jako ulubione medium społecznościowe.

Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, social media odgrywają bardzo dużą rolę w podtrzymywaniu kontaktów z bliskimi. Facebook jest jednym z tych portali, który radzi sobie z tym całkiem nieźle. To właśnie tutaj możemy podzielić się zdjęciami z wydarzeń z naszego życia, skomentować zdjęcia znajomych, dodawać statusy tekstowe czy udostępniać treści innych.

Ten serwis jest też częstym wyborem do prowadzenia komunikacji swojej marki. Jest to miejsce, gdzie możemy wytyczyć jasne linie komunikacyjne, informować o naszych nowych produktach, zapraszać na organizowane przez markę wydarzenia, a co najważniejsze – zbudować społeczność marki. Dobrze prowadzony profil będzie się wyróżniał i przyciągnie nam wielu klientów.

Facebook to bardzo obiecująca przestrzeń reklamowa. Platforma szacuje, że reklamy docierają do 17 milionów osób. Jeśli mamy swoją firmę, to zdecydowanie polecamy rozważyć wprowadzenie płatnych kampanii, które pomogą dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, a to zdecydowanie przełoży się na sprzedaż.

YouTube – już nie to, co kiedyś

YouTube to serwis, który umożliwia oglądanie filmów, dodawanie ich czy streamowanie. Użytkownicy mogą komentować i oceniać oglądane filmy, a także subskrybować ulubione kanały. Tę platformę również można efektywnie wykorzystać, mając swoją firmę. W dzisiejszych czasach content wideo jest najbardziej pożądany, żyjemy w kulturze instant i wszystko musi być podane w krótkiej, przystępnej i wizualnej formie. Dodatkowo wykorzystując potencjał kampanii reklamowych na YouTubie, możemy osiągnąć naprawdę duży sukces.

Instagram – czy to tylko piękne zdjęcia?

Instagram to medium, które w ciągu ostatnich lat trochę zmieniło swoją rolę. Na początku służyło do tego, aby pokazać piękne zdjęcia, cudowne kadry, które odbiorcę miały wprawić w zachwyt. Była to platforma, która głównie skupiała marki z obszaru beauty. Obecnie otworzyła się też na inne branże, a publikowane zdjęcia nie dotyczą tylko makijażu czy nowych ubrań. Można tam znaleźć zarówno profile firm zajmujących się elektroniką, jak i budowlanką.

Instagram jest bardzo ciekawą przestrzenią do budowania swojej marki. Tak jak już wcześniej wspomnieliśmy, odbiorcy z pokolenia Z nie sprawdzają informacji o firmie na stronie internetowej, a wykorzystują do tego social media. Młodzi ludzie, zastawiając się nad zakupem danego przedmiotu, sprawdzają profil marki na Instagramie, oglądają relacje i dopiero wtedy decydują się na zakup.

Dużą rolę odgrywa tu budowanie więzi z odbiorcami. Pokazywanie, że za firmą stoi człowiek, a nie machina do zarabiania pieniędzy, zwiększa autentyczność marki – to jedna z wartości, które młode pokolenie ceni sobie najbardziej.

W tym miejscu warto podkreślić, jak ważne jest prowadzenie estetycznego profilu w tym medium. Pisaliśmy o tym, że serwis przestał już być zarezerwowany tylko dla branży beauty, ale wciąż ważna jest spójność i dbałość o wygląd swojego profilu.

Nie zapominajmy też o rolkach – content video w 2024 dominuje jeszcze bardziej niż wcześniej. Dzielenie się zdjęciami to za mało – treści wideo są bardziej autentyczne, a ponadto bardziej zwracamy na nie uwagę. W czasach fenomenu TikToka i pionowego wideo nie możemy pomijać tego formatu w naszej komunikacji.

 

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Sprawdź ofertę na prowadzenie Facebooka!

Pomożemy Twojej firmie

 

LinkedIn – dla biznesu

LinkedIn to platforma dla osób, które chciałby rozwinąć swoją karierę, pochwalić się swoimi osiągnięciami, nawiązać kontakty z osobami z branży. Czasem określa się go jako „Facebooka dla biznesu”. To właśnie tutaj warto się pochwalić swoim rozwojem zawodowym, zmianą pracy czy wystąpieniem na branżowym evencie. W tym miejsce możemy łatwo znaleźć pracę, a nawet sama praca może znaleźć nas.

Jeśli szukasz nowych możliwości zawodowych, warto również odwiedzić stronę agregatora ofert pracy Jooble, który gromadzi ogłoszenia z różnych branż i pomaga znaleźć idealne zatrudnienie.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, to również polecamy założyć jej profil na LinkedInie. Dzięki temu możesz łatwo budować świadomość swojej marki, pokazywać swoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie, a także chwalić się osiągnięciami swoich specjalistów. Dodatkowo od niedawna na Linkedinie można przeprowadzać kampanie reklamowe, które zdecydowanie pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

https://www.linkedin.com/company/devagroup-certified-sem-experts/

TikTok – aplikacja, która zmieniła tak wiele

TikTok w ostatnim czasie niesamowicie zyskał na popularności – króluje pod względem czasu spędzanego na tej platformie przez użytkowników internetu. Nie jest to już medium tylko dla nastolatków, ale stało się równie popularne dla starszej grupy wiekowej. Poprzez tworzenie krótkich, interesujących filmików, w tym i trendów, użytkownicy mogą wyrazić siebie, pobawić czy zainspirować. To nie tylko platforma dla młodych – znajdziemy tam twórców w każdym wieku. Również firmy znajdują tam swoje miejsce, często pokazując różnych pracowników, usługi czy to, czego nie widać na co dzień – codzienność, które pozwala odbiorcom niejako podglądać markę.

Facebook Messenger, WhatsApp, Skype – dobrze znane komunikatory

Wśród najpopularniejszych social mediów znalazł się komunikator od Mety, wyróżniany jako osobne medium. Ponad 80% użytkowników w Polsce wykorzystuje tę aplikację do komunikacji W rankingu znajdziemy też WhatsApp i Skype. Są to platformy, które zdecydowanie ułatwiają nam komunikację z innymi osobami. Poprzez możliwości prowadzenia rozmów, a także video rozmów możemy mieć kontakt z osobami z całego świata.

Kilka słów podsumowania

Jak pewnie zdążyliście zauważyć obecnie mamy naprawdę szeroki wybór serwisów społecznościowych, do których możemy dołączyć. To oczywiście nie wszystkie – często wchodzimy na Pinterest, który znajduje się już poza czołówką, ale jest miejscem szukania inspiracji, czy Snapchata, który cieszy się szaloną popularnością wśród przedstawicieli pokolenia alfa.

Ważne jest, aby wiedzieć, jaka jest charakterystyka danego medium i jeśli jesteśmy nią zainteresowani, to śmiało powinniśmy założyć tam swoje konto. Pamiętajmy również, że to dobre miejsca, aby przybliżyć odbiorcom Wasze firmy. Większość portali społecznościowych ma możliwość założenia firmowego konta, a to daje nam ogromne pole do popisu. Możemy sprzedawać swoje produkty czy usługi, a także prowadzić obsługę klienta w mediach społecznościowych. Warto zauważyć, że to właśnie tam trafiają młodzi ludzie ,szukając pomocy lub szczegółów oferty. Oprócz tego bardzo polecamy śledzić zmieniające się nowości na platformach. Serwisy cały czas pracują nad ulepszeniami i aktualizacjami dla użytkowników, aby zaprosić ich do siebie na dłużej.

Tekst aktualizowany, pierwsza wersja pojawiła się na naszym blogu w 2021 roku.

Agata Kowalczyk
Social Media & Content Specialist. Zajmuje się tworzeniem ciekawej komunikacji w mediach społecznościowych. Prywatnie uwielbia teatr, a zwłaszcza musicale.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 4,86 / 5)
Loading...
Przewiń do góry