Google co pewien czas wprowadza nowe funkcje, aby podnieść jakość reklam produktowych serwowanych w wyszukiwarce. Często napotykany problem w czasie tworzenia kampanii Google Shopping, to niezgodność pliku danych ze specyfikacją pliku. Google wychodzi reklamodawcom naprzeciw, dodając funkcję reguł pliku w Google Merchant Center.
Czym są reguły pliku?
Reguły pliku pozwalają zmieniać wartości przesłane w pliku danych do Google Merchant Center, aby spełniały wymogi Zakupów Google bez konieczności edytowania pliku danych. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zastosować regułę dla dowolnego atrybutu, aby naprawić błędy i pomóc Google zinterpretować dane pliku danych.
Reguły danych umożliwiają:
– zastępowanie nazwy pól nazwami artybutów ze specyfikacji pliku danych,
– zastępowanie wartości w pliku danych wartościami zgodnymi ze specyfikacją,
– uzupełnianie brakujących atrybutów za pomocą stałych wartości.
Prosty sposób tworzenia etykiet niestandardowych
Reguły danych to najprostszy i najszybszy sposób na tworzenie etykiet niestandardowych. Jeśli chcemy ustawić stawki CPC dla produktów w zależności od ich cen, możemy stworzyć regułę pliku. Jeśli produkt ma wartość „cena” w zakresie „1-100”, to w atrybucie „etykieta niestandardowa 1” powinien on mieć wartość „niska”, a jeśli produkt ma wartość „cena“ w zakresie „100-500”, w atrybucie „etykieta niestandardowa 2” nadajemy mu wartość „średnia”.
To tylko jeden z przykładów zastosowania reguł pliku. Poprawienie atrybutów z wykorzystaniem tej funkcji niesie same korzyści takie jak poprawa jakości danych i zwiększenie częstotliwości wyświetlania naszych produktów.