W kwestiach związanych z reklamą w Google AdWords często pojawiają się wątpliwości, które bezpośrednio wiążą się konfiguracją płatności. Pokrótce więc omówimy i ten temat. Na samym wstępnie należy tu zaznaczyć jak bardzo istotne jest, żeby już od razu podczas tworzenia konta określić, w jaki sposób chcemy rozliczać się z Google. Jest to ważne, ponieważ później nie ma możliwości ani zmiany ustawienia z automatycznego na ręczne, ani też na odwrót.
Wybór formy płatności
Na poziomie konta mamy do wyboru dwie formy płatności – automatyczne i ręczne. W przypadku wyboru płatności automatycznych zadłużamy się w Google, a następnie po osiągnięciu danego limitu ściągana jest płatność z karty. Dostępne limity to: 200 zł, 800 zł, 1200 zł oraz 2000 zł lub płatność co 30 dni – w zależności od tego, co będzie szybciej. Limity te automatycznie zwiększają się po płatności, których to można dokonywać tylko przy pomocy karty kredytowej/debetowej. W przypadku wyboru płatności ręcznych najpierw wysyłamy pieniądze do Google, a nasz budżet zmniejszany jest po kliknięciach reklamy. Korzystając z tej opcji możemy płacić zarówno przy pomocy karty kredytowej/debetowej jak również po prostu zrobić zwykły przelew.
Ustawienia płatności
Aby skonfigurować ustawienia płatności należy kliknąć w górnym prawym rogu ekranu w ikonkę koła zębatego, a następnie w Płatności i Ustawienia płatności.
Płatności przelewem bankowym
Decydując się na wybór płatności ręcznych, dokonywanych za pomocą przelewu, Google poda nam indywidualny numer konta, na który należy wpłacać pieniądze. Najczęściej po około 2-3 dniach roboczych wpłata przez nas dokonana zostaje zaksięgowana.
Płatności kartą kredytową/debetową
Wybierając płatność kartą kredytową/debetową minimalna kwota, którą musimy zapłacić wynosi 40 zł. Korzystając z tej opcji, w odróżnieniu od płatności przelewem bankowym, nasza wpłata zostaje najczęściej zaksięgowana automatycznie. W przypadku nowej karty może to jednak potrwać nawet do 24h.
Wybierając opcję płatności automatycznych postępujemy oczywiście w analogiczny sposób. Więcej informacji na temat wyboru metody płatności można znaleźć tutaj.