Paulina Rapacz – wywiad po semWAW#3

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 11.2024
 
Paulina Rapacz – wywiad po semWAW#3

Paulina Rapacz –
wywiad po semWAW#3

Call4Papers na semWAW#3 wygrał temat o fuckupach w mediach społecznościowych. Paulina opowiedziała o największych wpadkach w świecie startupów, a w wywiadzie po konferencji udziela wskazówek, jak przygotować się na kryzys. Sprawdź rozmowę z nią!

  • Jaki jest największy marketingowy fuckup, jaki może popełnić nowicjusz w biznesie?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Największym błędem jest brak zrozumienia swojego product-market fit i wprowadzenie produktu na rynek bez jego wcześniejszej walidacji. Może to skutkować całkowitym rozminięciem się z potrzebami klientów, co jest bardzo kosztowne, zarówno finansowo, jak i wizerunkowo, a właściwie z dużym prawdopodobieństwem doprowadzi do zakończenia projektu.

  • Jak startupy mogą unikać typowych błędów komunikacyjnych?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Warto postawić na transparentną komunikację, dobrze przemyślaną strategię social media oraz reagując na „iskry” – czyli sygnały potencjalnych problemów, zanim te przerodzą się w pełnoprawne kryzysy. Kluczowe jest również ograniczenie liczby kanałów komunikacyjnych do tych, które rzeczywiście rezonują z ich grupą docelową.

  • Który fuckup był najbardziej kosztowny?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Przykład Quibi, które przepaliło prawie 2 miliardy dolarów w zaledwie 6 miesięcy, był jednym z najbardziej kosztownych fuckupów. To upadek wynikający z błędów w komunikacji, nietrafionej strategii i braku jasnego dopasowania produktu do potrzeb rynku.

  • Jakie lekcje z tych wpadek są najcenniejsze?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Najcenniejsze lekcje to: wartość transparentności, znaczenie słuchania feedbacku od użytkowników oraz konieczność szybkiej adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku. Warto też unikać nadmiernego hype’u, bo wysokie oczekiwania mogą prowadzić do jeszcze większego rozczarowania.

  • Czy kryzysy w social mediach zdarzają się tylko w weekendy?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Zasadniczo każdy by tego chciał, bo można byłoby przewidzieć chociaż termin oczekiwania na najgorsze – niemniej, zdarzają się w najmniej oczekiwanym momencie.

  • Czy można przewidzieć fuckup?

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz

    Nie zawsze, ale można się na niego przygotować. Chociaż nie da się przewidzieć każdego błędu, startupy mogą zminimalizować ryzyko, dokładnie testując swoje produkty, zbierając feedback od użytkowników i reagując na „iskry”, zanim przerodzą się w pożar. Kryzys jest trudny do przewidzenia, ale dzięki dobremu planowi działania można być na niego gotowym, co zwiększa szanse na szybkie i skuteczne opanowanie sytuacji.

Paulinie jeszcze raz gratulujemy wygranej w Call4Papers. Ogromnie się cieszymy, że mogliśmy gościć ją na naszej scenie i z takim przytupem rozpocząć event – bo to właśnie jej prezentacja go otworzyła. A my widzimy się w kolejnym wywiadzie!

  • paulina rapacz 400x400
    Paulina Rapacz, Freelance Social Media Manager

    Od 2017 roku prowadzę działania marketingowe klientów agencji w mediach społecznościowych. Obecnie wspieram klientów niezależnie. Odpowiadam za zintegrowaną komunikację na Facebooku, Instagramie, LinkedInie oraz TikToku, kampanie paid social na wszystkich portalach oraz formułuje strategii marki w tych obszarach. Rozwijam się w modelu T-shaped, z silną kulturą wiedzy i otwartością na globalną perspektywę działań. Skończyłam Executive Education ze strategii marketingowych na Columbia Business School oraz prowadzę wykłady na uczelni WSB z zakresu strategii, płatnych kampanii oraz video marketingu.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry