Patrycja Kosek – wywiad po semKRK#15 on-line

Katarzyna Meus
Katarzyna Meus
Archiwum 10.2020
 
Patrycja Kosek – wywiad po semKRK#15 on-line

Patrycja Kosek
- wywiad po semKRK#15 on-line

 

Zapraszamy do lektury kolejnego wywiadu z prelegentem semKRK#15 on-line! Nasza druga prelegentka, Patrycja Kosek zaprezentowała bardzo ciekawe studium przypadku pt.: Jak zdobyć 100 linków w akcji contentowej? Skuteczny link building outreach (case study). Patrycja to copywriter, redaktor i korektor, obecnie content manager w Aplikuj.pl, od ponad 2 lat współpracuje z WhitePress®. Wcześniej blogger & social media specialist w Rehegoo Music. Zajmuje się content marketingiem i SEO, zarządzaniem oraz optymalizacją treści na potrzeby portalu pracy Aplikuj.pl. Planuje i realizuje akcje link buildingowe, wykorzystując content w metodach link outreach. Uważa, że zaangażowanie, konsekwencja i pozytywne nastawienie są kluczem do satysfakcjonujących efektów – nie tylko w pracy.

 

 

Czas na pytania od uczestników naszej konferencji: 

Czy lepsza jest domena *.edu.pl czy uczelniana peelka?

Najbardziej pożądane są linki z domen .gov i .edu, są zarezerwowane dla jednostek państwowych czy edukacyjnych, więc mają „automatycznie zaufanie” przeglądarki jako źródło wartościowych treści. Co do domen edu.pl i .pl to każdy teoretycznie każdy może taką domenę zarejestrować, więc trudniej je ocenić. Uważam, że bez względu na domenę jednostki edukacyjnej, link uczelniany zawsze jest cenny.

 

Ile roboczogodzin zajęło przygotowanie całego procesu A-Z?

W całości zajęło to około 250 roboczogodzin.

 

Rozwijając pytanie Kamila, na ile miesięcy rozłożyła się praca nad tym projektem od rozpisania pomysłu do ogłoszenia wyników?

Realizacja projektu łącznie trwała 4 miesiące.

 

Czemu warto doplinować linków dofollow? Czy nofollow nie miałyby takiej wartości?

Atrybut linku wpływa na zachowanie robotów wyszukiwarki i ma duże znaczenie w kontekście projektów link buildingowych. Jeśli link na stronie ma atrybut „nofollow”, robot skanujący ją otrzymuje informację, by nie podążać za linkiem. „Dofollow” spowoduje odwiedzenie adresu, przejście robota na naszą stronę, a zarazem przekazanie jej mocy ze strony, na której link był umieszczony. Uważa się, że link dofollow na np. uczelnianej domenie, zwiększa wartość i zaufanie naszej strony w „oczach” Google.

 

 

Ile godzin zajęło pozyskiwanie linków, ile godzin / kasy na napisanie treści? Ile linków dofollow udało się pozyskać :>?

Po zakończeniu akcji doliczyliśmy się 104 linków, z czego 93 dofollow. W raportach nie wyodrębnialiśmy godzin poświęcanych na samo pisanie treści lub samo wysyłanie maili z notkami do publikacji, z tego prostego względu, że to właśnie cały kontekst umożliwiał pozyskanie tak wielu linków. Powiedziałabym, że o skuteczności metody decydują głównie pomysł, trafna ocena potencjału, planowanie i organizacja, a same czynności wokół tworzenia notek prasowych i wysyłki do publikacji są w zasadzie formalnością. Sama zajmuję się m.in. copywritingiem, więc zamówiliśmy jedynie kilkanaście tekstów (koszt ok. 200 zł), resztę notek i innych treści przerabiałam lub pisałam od nowa, szacuję że łącznie zajęło to poniżej 30 godzin roboczych.

 

Czy zastanawialiście się nad powtarzaniem tej samej akcji co roku, cyklicznie?

Tak, były takie plany – jednak wraz z dodaniem nowych funkcjonalności portalu pojawiły się pomysły na inne akcje odpowiednie do bieżących potrzeb, np. szerszej promocji w danym regionie. Stale się rozbudowujemy, więc również akcje contentowe dopasowujemy do kierunku rozwoju.

 

Dlaczego w działaniach contentowych social media nie zostały uwzględnione?

W założeniach projektu nie planowaliśmy kampanii w social mediach, bardziej zależało nam na współpracy z uczelniami jako celu długofalowym, niż na samych kliknięciach na stronę plebiscytu. Zakładaliśmy, że ruch będzie kierowany głównie ze stron uczelnianych i zostanie na stronie – stąd m.in. głosowanie online. Natomiast nie bagatelizowaliśmy SM całkowicie – stworzyliśmy wydarzenie na Facebooku, publikowaliśmy posty na naszym fanpage’u i to było wystarczające.

 

Jak wykorzystujecie teraz ruch generowany na stronie plebiscytu?

Na każdej naszej podstronie znajdują się odnośniki CTA, którymi kierujemy ruch w miejsca najkorzystniejsze dla nas jako serwisu pracy, czyli lokalne listy ogłoszeń o zatrudnieniu.

 

Jak osiągnięte słowa kluczowe przyczyniły się do wzrostu ruchu? Jakie były CTRy?

Na nowe słowa kluczowe jest średnio kilkaset kliknięć miesięcznie, więc przyczyniło się to odrobinę do ogólnego wzrostu ruchu. Wskoczenie na nowe frazy było niespodziewanym skutkiem contentu generowanego przez samych uczestników konkursu, tematycznie ten ruch nie jest ściśle związany z procesami rekrutacyjnymi, przyczyny kliknięć są bardzo różne, więc nie mieliśmy motywacji do mierzenia CTR czy konwersji.

 

 

Pamiętajcie, że wybrane wystąpienia prelegentów z semKRK#10 – #15 można zobaczyć na naszej platformie: https://semkrk.myvod.io/

 

 

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry