Publikujemy drugą porcję pytań, które pojawiły się podczas webinaru w ramach Online Marketing Maraton. Na pytania uczestników odpowiada Krzysztof Marzec, który wystąpił na Online Marketing Maraton z prelekcją 7 sposobów na #cebuladeals w AdWords!
Czy personalizacja jest ważna? Czy zawsze jest tak, że dopiero po pewnym czasie działania kampanii możemy zrobić analizę i zacząć oszczędzać na bezsensownych kliknięciach?
Im więcej możemy ustawić od początku tym lepiej. Na przykład po co nam badać kliknięcia z grup wiekowych, o których wiemy na 100%, że nie dokonują konwersji w naszym biznesie? Działa to też w drugą stronę – zakładanie czegoś o naszych odbiorcach, co nie jest potwierdzone, może sprawić, że zbyt ograniczymy zasięg kampanii wśród sensownych odbiorców. Ważniejsze jest słowo kluczowe i intencja wyszukiwania jaką niesie niż kierowanie demograficzne.
Czy AdWords jest opłacalny w usługach droższych np. budowa nieruchomości, gdzie nie zależy nam na dużej liczbie klientów, a na wysokim zysku?
Niestety nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie – zawsze trzeba sprawdzić jak w przypadku naszej branży, naszej strony, jej treści i samego jej odbioru sprawdzi się kampania w naszym przypadku. Dodam tylko, że już wiele razy udało nam się wypromować mały lokalny i często nowy biznes w branżach, które wydawałoby się są kompletnie “obstawione”. Czynnikami wspierającymi sukces były odpowiedni budżet ( rozłożony w czasie ) ale też świadomość klienta do konieczności inwestowania we własną stronę i jej treść.
Czy prowadzisz szkolenia (najlepiej już nagrane lub on-line) bezpłatne/płatne z zakresu AdWords? Jak to wygląda cenowo?
Jeśli zajmujesz się AdWords zawodowo pracując w agencji lub firmie, dla klientów końcowych zapraszam do akademiagoooglepartners.pl gdzie stale prowadzimy kursy. Jeśli szukasz szkoleń bezpłatnych – polecam https://adwordsacademy.withgoogle.com/ oraz https://landing.google.com/academyforads/. W przypadku szkoleń płatnych zapraszamy do nas – szkolę głównie firmy i osoby indywidualne na ich własnych kampaniach. Po co płacić za szkolenie w większej grupie jeśli w podobnej cenie można mieć audyt+szkolenie+konsultację. Dla osób, które już coś o AdWords wiedzą polecam odwiedzanie SemCamp oraz semKRK.pl
Jaki budżet powinniśmy przewidzieć, żeby taka reklama w ogóle miała sens?
Znów, nie ma dobrego uniwersalnego wzoru, ale tu musiał powstać, aby coś sensownego doradzić. Warto wyestymować, ile będzie kosztowało kliknięcie (np. 3 zł ) i że potrzebujemy ich sto na każdą konwersję (30 zł) oraz założyć, że test powinien objąć 5-10 takich konwersji. Przy takich założeniach kampania za 3000zł z 1% skutecznością (współczynnik konwersji) da nam ich 10 w cenie 300 zł każda.
Druga zasada – jeśli mam tylko konkretną kwotę do wydania np. 5000 zł to lepiej to wydawać kilka miesięcy, pozyskać niszę a nie przepalać budżet na nie zoptymalizowane czy zbyt ogólne ustawienia. Dodajmy do tego zasadę, że jeśli mam wydać po 1000 zł w 3 miesiące to lepiej w pierwszym wydać mniej, a w kolejnych nadrobić już na zoptymalizowanej kampanii.
Ile przeznaczyć na reklamę, żeby odniosła skutek?
Tu nie liczy się ile, ale jak. Lepiej poświęcić dużo czasu na poznanie systemu, uruchomienie analityki, przemyślenie strategii niż od razu wydać mnóstwo środków. Najlepszy przykład to kampanie o wysokim budżecie z założeniem, że mają działać tydzień – dwa. To ma bardzo mały sens, jeśli nie mogę niczego się na tej podstawie nauczyć, nic ulepszyć. Reklama musi się zwracać, a bardzo często pierwsze ustawienie kampanii nie będzie dawało takiego efektu.
Kolejna porcja pytań i odpowiedzi już wkrótce!