Zgodnie z zapowiedziami z konferencji z San Francisco Google zdecydował się na wprowadzenie nowego formatu reklamy tekstowej – tzw. Rozszerzonej Reklamy Tekstowej (ETA). Nowe reklamy będą jeszcze lepiej widoczne, co jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku reklam w mobile.
Rozszerzone Reklamy Tekstowe (ETA) w porównaniu ze standardowymi, posiadają:
- Dwa nagłówki/tytuły, które wyświetlają się obok siebie, a każdy z nich może liczyć po 30 znaków (zamiast 25!). Nagłówki oddzielone są od siebie myślnikiem, a ich część, dopasowując się do ekranu urządzenia mobilnego, może przechodzić do drugiego wiersza tak, aby całość była czytelna dla użytkownika.
- Jedną linię tekstu z 80 znakami, zamiast dwóch po 35 znaków, jak w przypadku standardowej reklamy tekstowej. Ma to służyć lepszemu dopasowaniu tekstu do urządzeń mobilnych.
- Wyświetlany adres URL, który jest oparty na adresie końcowego URL. Dzięki temu masz możliwość utworzenia widocznej ścieżki URL, bez wpisywania wyświetlanego adresu URL. AdWords po prostu sam użyje domeny końcowego URL, a Ty opcjonalnie będziesz mógł dodać do niej jeszcze dwie pola ścieżki i poinformować użytkownika, gdzie trafi po kliknięciu w reklamę.
Oto jak będą wyglądać nowe reklamy tekstowe (zrzut z interfejsu AdWords):
Wprowadzony przez Google, nowy format reklamy tekstowej ETA jest zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Dzięki temu reklamy będą nie tylko lepsze w odbiorze dla użytkowników mobile, ale także i wygodniejsze do tworzenia, ponieważ dają możliwość ich podglądu zarówno w formacie na komputery, jak i na komórki. Tym samym link sponsorowany upodobnił się jeszcze bardziej do tradycyjnego linku z wyników organicznych.
Rozszerzone Reklamy Tekstowe będą dostępne oczywiście zarówno na komputery stacjonarne jak również i na urządzenia przenośne w AdWords oraz AdWords Express.