Nowości w AdSense – podsumowanie 2014 roku

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 12.2014
 

AdSense, tak jak inne flagowe produkty, doczekał się w tym roku wielu ulepszeń. Google podsumował je w swoim AdSense Insider, na którego podstawie postaram się przybliżyć kilka z nich:

Ulepszenia pod  multi-screen ( wieloekranowość):

 

  1.  Elastyczne jednostki reklamowe – idealne dla stron wykorzystujących RWD i optymalizujących się pod ruch mobilny. Reklamy po prostu automatycznie dopasowują się do zmian layoutu pod niższe rozdzielczości/inne urządzenia. Więcej informacji
  2. Oceny stron  – od końca 2013 roku w interfejsie AdSense widać oceny i analizy konkretnych podstron i ich wynik jeśli chodzi o optymalizację pod mobile. Wpis na blogu Google
  3. Ulepszenia w kierunku edukacji i budowania stron RWD. Jeśli jesteś developerem lub optymalizujesz AdSense – polecam: Web Fundamentals oraz Web Starter Kit

 

Ulepszenia jednostek reklamowych

 

  1. Jednostki reklamowe dowolnego rozmiaru – Google chwali się ponad 430.000 nowych opcji 😉 Pełen opis możliwości znajduje się tu.
  2. Nowe rozmiary reklam – czyli nasze polskie typowe Billboardy, które pojawiły się do wyboru w AdWords w zatrważających rozmiarach 
    Typ reklamyRozmiarLimit wielkości plikuUżycie regionalne
    Billboard PL750 x 100150 KBJeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce
    Podwójny billboard PL750 x 200150 KBJeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce
    Billboard potrójny PL750 x 300150 KBJeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce

 

Nowości na koncie AdSense

 

  1. Dużo lepsza kontrola raportów: filtrowanie po zatwierdzonych reklamach, rozmiarach, powiązane reklamy – więcej w kwietniowym wpisie z bloga AdSense.
  2. To co tygryski lubią najbardziej czyli testy A/B, więcej.

 

Ulepszenia we wtyczce AdSense WordPress i Toolbar AdSense

 

  1. Można teraz podglądać dane z Google Analytics w Google Publisher Toolbar. Dodatek do Chrome pobieramy tu.
  2. Wtyczki AdSense do WordPressa mam nadzieje nikomu nie trzeba przedstawiać. A jeśli trzeba to do instalacji tu.

 

AdSense, wbrew powszechnemu mniemaniu to program z bardzo szerokimi możliwościami rozwoju i optymalizacji reklam.. Jeśli nigdy nie myślałeś o ustawieniu reklam jako procesie wymagającym optymalizacji, reklamy ustawiłeś rok temu i „jakoś to działa” lub jesteś niezadowolony ze swoich wyników napisz do nas – w Deva Group zawodowo zajmujemy się optymalizacją zysków z AdSense, pracowaliśmy już dla bardzo dużych wydawców jak również tych najmniejszych, początkujących. Mamy również swoje strony w programie i zarabiamy na nich – jesteśmy praktykami, nie teoretykami 😉 Zapraszam do kontaktu pod biuro@devagroup.pl.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener Google Ads oraz Certyfikowany Specjalista Ads i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry