AdSense, tak jak inne flagowe produkty, doczekał się w tym roku wielu ulepszeń. Google podsumował je w swoim AdSense Insider, na którego podstawie postaram się przybliżyć kilka z nich:
Ulepszenia pod multi-screen ( wieloekranowość):
- Elastyczne jednostki reklamowe – idealne dla stron wykorzystujących RWD i optymalizujących się pod ruch mobilny. Reklamy po prostu automatycznie dopasowują się do zmian layoutu pod niższe rozdzielczości/inne urządzenia. Więcej informacji
- Oceny stron – od końca 2013 roku w interfejsie AdSense widać oceny i analizy konkretnych podstron i ich wynik jeśli chodzi o optymalizację pod mobile. Wpis na blogu Google
- Ulepszenia w kierunku edukacji i budowania stron RWD. Jeśli jesteś developerem lub optymalizujesz AdSense – polecam: Web Fundamentals oraz Web Starter Kit
Ulepszenia jednostek reklamowych
- Jednostki reklamowe dowolnego rozmiaru – Google chwali się ponad 430.000 nowych opcji 😉 Pełen opis możliwości znajduje się tu.
- Nowe rozmiary reklam – czyli nasze polskie typowe Billboardy, które pojawiły się do wyboru w AdWords w zatrważających rozmiarach
Typ reklamy Rozmiar Limit wielkości pliku Użycie regionalne Billboard PL 750 x 100 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce Podwójny billboard PL 750 x 200 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce Billboard potrójny PL 750 x 300 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce
Nowości na koncie AdSense
- Dużo lepsza kontrola raportów: filtrowanie po zatwierdzonych reklamach, rozmiarach, powiązane reklamy – więcej w kwietniowym wpisie z bloga AdSense.
- To co tygryski lubią najbardziej czyli testy A/B, więcej.
Ulepszenia we wtyczce AdSense WordPress i Toolbar AdSense
- Można teraz podglądać dane z Google Analytics w Google Publisher Toolbar. Dodatek do Chrome pobieramy tu.
- Wtyczki AdSense do WordPressa mam nadzieje nikomu nie trzeba przedstawiać. A jeśli trzeba to do instalacji tu.
AdSense, wbrew powszechnemu mniemaniu to program z bardzo szerokimi możliwościami rozwoju i optymalizacji reklam.. Jeśli nigdy nie myślałeś o ustawieniu reklam jako procesie wymagającym optymalizacji, reklamy ustawiłeś rok temu i „jakoś to działa” lub jesteś niezadowolony ze swoich wyników napisz do nas – w Deva Group zawodowo zajmujemy się optymalizacją zysków z AdSense, pracowaliśmy już dla bardzo dużych wydawców jak również tych najmniejszych, początkujących. Mamy również swoje strony w programie i zarabiamy na nich – jesteśmy praktykami, nie teoretykami 😉 Zapraszam do kontaktu pod biuro@devagroup.pl.