Natalia Paciorek, Koordynator ds. SEO w x-kom i Michał Barczyk, Performance & B2B Marketing Manager w x-kom to duet, na którego wystąpienie na semKRK#19 BIG bardzo czekaliście. Na konferencji dwójka naszych prelegentów przedstawiła temat: „SEO survival, czyli jak pojawić się w sieci i przetrwać. Budowanie sklepu w kontekście SEO”, teraz odpowiadają na niektóre z Waszych pytań. Zapraszamy Was serdecznie do lektury.
Czy blokowanie militariów dotyczy tylko płatnych wyników wyszukiwania?
Nie spotkaliśmy się z sytuacją, gdy kategoria nie była zindeksowana z powodów innych niż np. błąd po naszej stronie lub ostatnie błędy w indeksowaniu nowych podstron przez Google. Nie było również sytuacji, aby kategoria została usunięta przez algorytmy z bezpłatnych wyników Google.
Jeśli chodzi o płatne wyniki wyszukiwań, to tutaj Google jasno określa, które produkty i usługi według nich są niebezpieczne, oraz sugeruje, aby unikać ich w reklamach.
Zwykle proces naruszenia zasad rozpoczyna się od odebrania od Google ostrzeżenia.
Lista tematów niebezpiecznych:
- materiały wybuchowe (bomby z gwoździami, bomby chemiczne, petardy, granaty),
- tworzenie, ulepszanie lub pozyskiwanie materiałów wybuchowych,
- broń palna, czyli urządzenie działające i zdolne do wystrzeliwania pocisków z dużą prędkością. (w tej grupie produktowej znajdują się również wszystkie bronie wykorzystywane w sporcie lub rekreacji.),
- noże, sztylety, toporki bojowe, gwiazdki do rzucania, kastety, paralizatory, gaz pieprzowy, przewodniki, oprogramowanie lub sprzęt do drukowania sztyletów, kastetów.
narkotyki, - tytoń.
Więcej możecie poczytać tutaj. Natomiast sama promocja produktów niebezpiecznych jest różnie określana w innych podmiotach świadczących usługi marketingowe, remarketingowe czy promocyjne. Zatem należy szczególnie zwrócić uwagę na pozostałe systemy reklamowe – co można, a co jest zabronione.
Czy pandemia wpłynęła na wyniki w branży militarnej?
Tak. Wzrosty było widać szczególnie zaraz po ogłoszeniu stanu zagrożenia epidemicznego (14-19.03) oraz stanu epidemii (20.03). Większy wpływ natomiast niż sama pandemia miały zachowania konsumenckie i trendy, jakie były wzniecane przez media – papier toaletowy, broń do samoobrony. Dobry obecny przykład to cukier.
Jak klasteryzowaliscie słowa kluczowe i unikaliście kanibalizacji?
Jeśli chodzi o klastry to przede wszystkim oznaczenie celu konkretnej podstrony i próba dopasowania intencji zapytania i potrzeb klienta do funkcji strony. Po części testowaliśmy również wpływ kanibalizacji na pewne podstrony i budowania tematyczności wokół tematów kanibalizujących się.
Klasteryzacja tematów na bloga, to również ogromna szansa na pozycjonowanie pod kątem mniej konkurencyjnych słów kluczowych i rozpoczęciu generowania ruchu w krótkim czasie.
Po zbudowaniu autorytetu witryny rozpoczęliśmy procesy tworzenia treści się pod kątem większych i bardziej kalorycznych słów kluczowych.
A jeśli chcecie wykonać prosty plik, gdzie oznaczacie intencje per dokładna podstrona, możecie skorzystać z gotowego szablonu Aleydy Solis na jej stronie. Pamiętajcie, tylko aby go skopiować przed wprowadzaniem własnych zmian 🙂
Jak wojna na Ukrainie wpłynęła na pozycjonowanie stron o tematyce militarnej?
Z perspektywy monitorowanych fraz zauważalne było zamrożenie i brak większych zmian w SERP typowo sprzedażowych. Inna rzecz miała w przypadku informacji redakcyjnych, które po pewnym czasie były mocno weryfikowane i głównie odnosiły się do zaufanych wcześniej źródeł informacji. Atak Rosji na Ukrainę miał natomiast wpływ na ruch, który zbieraliśmy z wyników organicznych.
Obecność combat.pl w Google pod kaloryczne i trendujące w tym okresie zapytania i frazy, był wynikiem pracy włożonej w ten projekt od początku jego powstania. Nie zauważyliśmy natomiast przełożenia ruchu na zwiększenie widoczności organicznej combat.pl.
Natalia Paciorek
Koordynator ds. SEO w x-kom. Prowadzi szkolenia i opracowuje strategie SEO dla e-commerców.
Michał Barczyk
Performance & B2B Marketing Manager w x-kom, specjalista SEO o międzynarodowym doświadczeniu. Od 2006 roku bada, obserwuje i testuje rozwój algorytmiki wyszukiwarek internetowych. Performance & B2B Marketing Manager w grupie x-kom. Prowadzi własną agencję MediaWIN, która specjalizuje się w realizowaniu celów biznesowych oraz maksymalizacji sprzedaży przy wykorzystaniu kanałów internetowych. Po godzinach sportowiec z pasją, miłośnik piw regionalnych.