Najciekawsze zawody w marketingu online

Marianna Płatek
Marianna Płatek
Archiwum 02.2021
 
Najciekawsze zawody w marketingu online

Najciekawsze zawody
w marketingu online

Marketing online to wiele możliwości i ścieżek kariery – od biznesu i zarządzania po zawody typowo kreatywne. Każde ze stanowisk jest różne i wymaga innych predyspozycji, doświadczenia i cech charakteru kandydata. Przedstawiamy kilka zawodów z branży marketingu online, które cieszą się największym zainteresowaniem w ostatnim czasie:

Specjalista SEO / SEM
SEM, czyli Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach) oznacza działania marketingowe w wyszukiwarkach, jak optymalizacja stron internetowych i kampanie linków sponsorowanych, których celem jest osiągnięcie jak najlepszej widoczności portalu w wynikach wyszukiwania. SEO (Search Engine Optimization) koncentruje się natomiast na samym udoskonaleniu samej witryny pod kątem pozycjonowania.
Na pozycjonowaniu treści opiera się każda internetowa kampania marketingowa. Specjalista SEO / SEM powinien posiadać solidną wiedzą techniczną wzbogaconą o znajomość technik marketingu online. Algorytmy wyszukiwarek ulegają regularnym zmianom, a zyski poszczególnych witryn w dużym stopniu zależą od ruchu internetowego przez co opierają swój biznes plan na silnej strategii SEO / SEM.
Konieczna będzie znajomość programów służących do wyszukiwania słów kluczowych, analizy widoczności serwisów w wyszukiwarce, monitorowania pozycji. Pomocne okazać się mogą także dodatkowe narzędzia, jak usługa VPN, która zmienia adres IP urządzenia i pozwala uzyskać dostęp do szerszych statystyk wyszukiwania.

Sekcja tło

Rekrutujemy do działu SEM



Specjalista ds. wirtualnej rzeczywistości (VR)
Nowe i interesujące stanowisko, które wymaga znajomości zaawansowanych technologii, ogromnej kreatywności oraz zainteresowania grafiką i efektami specjalnymi. Wirtualna rzeczywistość to produkt wciąż dość drogi i wysoce wyspecjalizowany, choć jednocześnie coraz częściej wykorzystywany w kampaniach marketingu internetowego, dlatego też stanowisko Specjalisty ds. VR to jeden z tak zwanych zawodów przyszłości.
Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w marketingu pozwala tworzyć skuteczniejsze, bardziej zapamiętywalne dla konsumentów kampanie oraz bardziej precyzyjniej badać reakcje konsumentów na dany komunikat marketingowy poprzez zaangażowanie ich emocji.
Dzięki wyświetlaczom, które pokazują obraz w 360 stopniach, dużo łatwiej zachęcić konsumentów do wyboru oferty biura podróży lub przekonać kupujących do zakupu danej nieruchomości zanim jeszcze powstanie. Również wykorzystanie wrażeń z przeżyć ekstremalnych podczas promocji dowolnego produktu z pewnością pomoże stworzyć więź pomiędzy konsumentem a marką.
Analityk ds. wirtualnej rzeczywistości bada big data, czyli wielkie zbiory danych pod kątem rozwiązań marketingu strategicznego. Aby zrozumieć koncepcje optymalizacji danych, Internetu rzeczy i uczenia maszynowego wymagana jest szeroka wiedza informatyczna oraz z zakresu programowania i matematyki.

Projektant User Experience (UX)
User Experience oznacza całokształt reakcji i odczuć, których doświadcza użytkownik w odniesieniu do danego produktu. UX Designer odpowiada zatem za kompleksowy rozwój witryn internetowych i aplikacji marketingu internetowego, skupiając się na zrozumieniu preferencji i zachowań konsumentów, aby jak najlepiej wypromować dany produkt lub usługę w danej grupie docelowej. W skrócie: wzbogaca model biznesowy o perspektywę odbiorcy.
Projektanci UX to osoby kreatywne, często reprezentanci grupy docelowej danego produktu. Pracują w software housach, czyli przedsiębiorstwach zajmujących się tworzeniem oprogramowania, w agencjach interaktywnych, w e-commerce oraz w większych przedsiębiorstwach nad rozwojem produktu.
UX oznacza dbałość o to, by dany produkt lub usługa wywoływał pozytywne odczucia użytkownika. Projektant User Experience projektuje makiety interakcji, planuje sposób działania aplikacji i witryny internetowej oraz funkcje dostępne dla odbiorców. Następnie bada i testuje reakcje grupy docelowej i weryfikuje proces wprowadzania innowacji w oparciu o bieżące dane. Współpracuje w tym celu z grafikami i programistami, którzy wdrażają jego pomysły, czasem bierze też udział w opracowywaniu strategii produktu.

Marianna Płatek
Redaktor TechWarn, strony poświęconej cyberbezpieczeństwu i technologii. Uwielbia pisać, kocha swoją niezależność. Copywriterka i tłumaczka. Podróżniczka. Freelancerka, pełna pasji dla tego, co robi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 4,67 / 5)
Loading...
Przewiń do góry