Microsoft ADS – Performance MAX

Anna Jenczelewska
Anna Jenczelewska
Archiwum 05.2024
 
Microsoft ADS – Performance MAX

Microsoft ADS - Performance MAX
- nowość w Bing Ads

Microsoft Advertising (dawniej Bing Ads) nieprzerwanie rozwija swoje portfolio dostępnych kampanii reklamowych. Inspirując się Google Ads, w 2023 r. wprowadził kampanie Performance Max w otwartej becie, które wówczas były dostępne jedynie na części kont. 5 marca 2024 r. Performance Max oficjalnie stał się dostępny globalnie na wszystkich kontach reklamodawców. Z naszego artykułu dowiesz się więcej o kampaniach Performance Max w Microsoft Ads , jak je tworzyć i jak mogą pomóc Ci w Twoich działaniach reklamowych.

Performance Max w Microsoft Advertising – czym są?

Kampanie Performance Max są, podobnie jak w przypadku Google Ads, oparte na działaniu sztucznej inteligencji, dzięki której zarządzanie kampanią ma być maksymalnie uproszczone. Użytkownik dodaje do kampanii cele, jakie chce osiągnąć, zasoby, takie jak teksty i grafiki oraz sygnały dotyczące odbiorców. Na tej podstawie system tworzy reklamy najlepiej dopasowane do potencjalnego konsumenta i wyświetla je w całej sieci Microsoft oraz optymalizuje kampanie w czasie rzeczywistym.

Jedną z najważniejszych zalet tej kampanii jest fakt, że obsługuje wiele miejsc docelowych oraz formatów reklamowych. Świetnie sprawdzi się w przypadku, gdy za pomocą jednej kampanii chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów korzystających z różnych możliwości sieci Microsoft.

Reklamy są wyświetlane w:

  • Bing Search – wynikach wyszukiwania Bing, gdy użytkownik wyszukuje frazy kluczowe związane z naszymi produktami lub usługami;
  • Microsoft Audience Network – sieci reklamowej witryn partnerskich Microsoft, w której reklamy mogą być wyświetlane w formie reklam graficznych, tekstowych lub wideo;
  • Microsoft Start – spersonalizowanym kanale informacyjnym dostępnym jako strona, aplikacja lub funkcja systemu Windows, dopasowanym do poszczególnych użytkowników;
  • Outlook –  popularnym programie pocztowym, który pozwala na wyświetlanie reklam w formie graficznej lub tekstowej.
Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Microsoft Advertising na najwyższym poziomie

Zleć kampanię profesjonalistom z DevaGroup

Jak przygotować kampanię Performance Max w Microsoft Advertising?

Aktualnie nową kampanię Performance Max możemy stworzyć na trzy sposoby:

  • importując już istniejącą kampanię z Google Ads,
  • przekształcając inteligentną kampanię produktową,
  • tworząc nową kampanię krok po kroku.

Niezależnie od tego, którą z opcji wybierzemy, do korzystania z kampanii konieczne jest poprawne wdrożenie śledzenia konwersji za pomocą tagu UET. Kampania w dużym stopniu opiera się o automatyzację, dlatego system potrzebuje dostępu do informacji o pożądanych działaniach użytkowników na naszej stronie, aby jak najlepiej optymalizować kampanię. Jeśli prowadzimy sklep internetowy i chcemy korzystać z reklam produktowych, konieczne będzie również utworzenie Microsoft Merchant Center.

Import z Google Ads:

Microsoft oferuje nam możliwość wykorzystania już istniejących kampanii, które stworzyliśmy w Google Ads. Aby zaimportować kampanię, należy z menu wybrać odpowiednią opcję, połączyć nasze konto Google Ads z kontem Microsoft Advertising oraz wybrać kampanie, które chcemy importować, bądź zaimportować wszystkie, które są na koncie.

panel Microsoft Advertising
Źródło: panel Microsoft Advertising

Należy zwrócić uwagę na „Skipped items”, czyli rzeczy, których nie udało się przenieść oraz upewnić się, że wszystko zostało poprawnie zaimportowane, zwracając szczególną uwagę na konwersję.

Przekształcenie istniejącej kampanii:

Należy przejść do sekcji kampanii, zaznaczyć checkbox przy wybranej kampanii, kliknąć „Edytuj” i z listy wybrać opcję „Upgrade to Performance Max”. Trzeba pamiętać, że kampania po przekształceniu wejdzie w okres nauki, który będzie trwał maksymalnie 2 tygodnie.

Tworzenie kampanii od zera:

Proces ten składa się z 4 kroków:

1. Kampanię tworzymy za pomocą ikony niebieskiego plusa w głównym menu. Pierwszą rzeczą, którą musimy wybrać, jest cel naszej kampanii. Możemy zdecydować się na sprzedaż, konwersję lub też utworzyć kampanię bez wybierania konkretnego celu.

panel Microsoft Advertising
Źródło: panel Microsoft Advertising

2. Następnie z listy wybieramy kampanię Performance Max i przechodzimy dalej.

panel Microsoft Advertising
Źródło: panel Microsoft Advertising

3. W kolejnym kroku wprowadzamy ustawienia kampanii, m.in.: budżet, lokalizację, język, harmonogram, strategię ustalania stawek – do wyboru mamy maksymalizację liczby konwersji oraz maksymalizację wartości konwersji. W tym miejscu możemy również dodać feed produktowy.

4. Następnie dodajemy nasze zasoby: do 20 grafik – konieczne jest dodanie co najmniej dwóch w formatach 1:1 i 1.91:1, logo, krótkie oraz długie nagłówki, teksty reklam, docelowy URL oraz nazwę firmy. Możemy również dodać rozszerzenia reklam i sygnały dla naszej kampanii. Jako sygnały możemy wykorzystać własne listy odbiorców, którzy weszli w interakcję z naszą stroną i na przykład dokonali już zakupu. Możemy dodać również zainteresowania, dane demograficzne oraz wcześniej utworzone grupy odbiorów. Dodanie sygnałów jest opcjonalne, natomiast zdecydowanie warto z nich skorzystać, aby pomóc naszej kampanii zrozumieć, jakich osób szukamy.

panel Microsoft Advertising
Źródło: panel Microsoft Advertising
panel Microsoft Advertising
Źródło: panel Microsoft Advertising

Nasza kampania jest gotowa i możemy ją opublikować. Microsoft musi zaakceptować nasze reklamy. W tym czasie kampania wchodzi w tryb nauki, który może potrwać do 10 dni. Potem kampania zacznie się wyświetlać. Po kilku tygodniach możemy przystąpić do jej optymalizacji.

Dlaczego to ważna i dobra wiadomość?

Performance Max w Bing Ads, podobnie jak w ekosystemie Google, daje nam dużo nowych możliwości w reklamowaniu produktów lub usług. Kampania skutecznie umożliwia nam dotarcie do nowych grup odbiorców oraz pozwala na wyświetlanie dopasowanych do nich reklam, dzięki wsparciu sztucznej inteligencji. Jedną z głównych zalet jest fakt, że w sieci Bing jest zdecydowanie mniejsza konkurencja niż w Google, co może skutkować niższym kosztem kliknięć i większą skutecznością naszych reklam, nawet przy ograniczonym budżecie.

Aktualnie udział Binga w rynku wyszukiwarek wynosi około 3%, ale wartość ta ciągle rośnie. Dodatkowo Microsoft nieprzerwanie wprowadza nowe funkcje, narzędzia i usługi, aby pozyskiwać nowych użytkowników. Zdecydowanie warto przetestować nowy typ kampanii, zarówno w branży usługowej, jak i e-commerce, i tym samym trafiać do świadomości użytkowników w innych kanałach niż Google.

Anna Jenczelewska
Junior SEM Associate. Zaczęła swoją przygodę z marketingiem od kursu Umiejętności Jutra organizowanego przez Google i SGH. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads, interesuje się też analityką i planuje rozwijać się w tym kierunku. W wolnym czasie uprawia papryki chilli, rzeźbi łuki, robi gliniane doniczki. Fanka gier komputerowych i książek fantasy.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry