Michał Magdziarz – wywiad przed semKRK #6 BIG

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 06.2017
 

Michał Magdziarz jest branży SEO ponad 12 lat, cały czas na brytyjskim rynku. Pracował dla największych brytyjskich i światowych firm jak Primelocation, OnTheMarket, Trinity Mirror oraz Ticketmaster. Michał jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym w DeepCrawl oraz współzałożycielem londyńskiej SEO agencji pod nazwą Semetrical.

 

 

Kolejna edycja semKRK będzie wyjątkowa pod względem liczby prelegentów, uczestników i miejsca, w którym się odbędzie. Tradycyjnie już poprosiliśmy naszych mówców o krótki wywiad. Zapraszamy do lektury miniwywiadu z prelegentem szóstej edycji semKRK, Michałem Magdziarzem. Tytuł prezentacji Michała Magdziarza to „Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron”.

DevaGroup: O czym opowiesz na semKRK?

Michał Magdziarz: O migracjach bardzo dużych stron.

Co Twoim zdaniem było lub będzie największym przełomem w branży SEO w 2017?

Miało być nim Mobile-first indexing, ale wygląda na to, że zostało to przełożone na początek 2018.

Trudna branża i spora konkurencja w wynikach wyszukiwania: wolisz rozwijać nową domenę bez historii i linków, czy domenę ze słabszym profilem linkowym i kilkuletnią historią?

Obie opcje są możliwe i nie maja wielkiego wpływu na końcowy sukces, więc byłoby mi to obojętne.

Zapominamy o gigantycznych crawlerach, dużych projektach i wielkich analizach linków. Jakie mini-narzędzia SEO najbardziej ułatwiają Ci codzienną pracę?

W konsultacjach SEO w zasadzie używałem tylko 3 narzędzi:

  • DeepCrawl
  • Excel
  • Powerpoint

Do tego dochodzą źródła danych, a więc:

Analytics: GA, Omniture

Backlinks: Majestic, Ahrefs

Keyword Search Volume: Term Explorer

Competitors: Alexa itp.

Które kwestie w on-page SEO uważasz za najbardziej przyszłościowe?

Architektura Strony. To był dla mnie od zawsze klucz do sukcesu.

Najśmieszniejsze tragiczne w skutkach błędy na stronach internetowych. Czy potrafiłbyś wskazać jakieś?

Robots.txt od zawsze był najgroźniejszym narzędziem. Jedna linia może spowodować milionowe straty… opowiem o dwóch przypadkach podczas mojej prezentacji.

Klient chce zbadać czy jego SEO jest dobrze prowadzone przez agencję. Jaki sposób sprawdzenia tego zagadnienia poleciłbyś właścicielowi strony?

Zacząłbym od DeepCrawl-a ale to bardzo złożona kwestia generalnie.

Jakie rutynowe działania SEO praktykujesz i które szczególnie możesz polecić innym?

Monitoring strony.

Dziękujemy Michałowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #6.

Do zobaczenia na semKRK #6!

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry