Michał Magdziarz jest branży SEO ponad 12 lat, cały czas na brytyjskim rynku. Pracował dla największych brytyjskich i światowych firm jak Primelocation, OnTheMarket, Trinity Mirror oraz Ticketmaster. Michał jest współzałożycielem i dyrektorem zarządzającym w DeepCrawl oraz współzałożycielem londyńskiej SEO agencji pod nazwą Semetrical.
Kolejna edycja semKRK będzie wyjątkowa pod względem liczby prelegentów, uczestników i miejsca, w którym się odbędzie. Tradycyjnie już poprosiliśmy naszych mówców o krótki wywiad. Zapraszamy do lektury miniwywiadu z prelegentem szóstej edycji semKRK, Michałem Magdziarzem. Tytuł prezentacji Michała Magdziarza to „Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron”.
DevaGroup: O czym opowiesz na semKRK?
Michał Magdziarz: O migracjach bardzo dużych stron.
Co Twoim zdaniem było lub będzie największym przełomem w branży SEO w 2017?
Miało być nim Mobile-first indexing, ale wygląda na to, że zostało to przełożone na początek 2018.
Trudna branża i spora konkurencja w wynikach wyszukiwania: wolisz rozwijać nową domenę bez historii i linków, czy domenę ze słabszym profilem linkowym i kilkuletnią historią?
Obie opcje są możliwe i nie maja wielkiego wpływu na końcowy sukces, więc byłoby mi to obojętne.
Zapominamy o gigantycznych crawlerach, dużych projektach i wielkich analizach linków. Jakie mini-narzędzia SEO najbardziej ułatwiają Ci codzienną pracę?
W konsultacjach SEO w zasadzie używałem tylko 3 narzędzi:
- DeepCrawl
- Excel
- Powerpoint
Do tego dochodzą źródła danych, a więc:
Analytics: GA, Omniture
Backlinks: Majestic, Ahrefs
Keyword Search Volume: Term Explorer
Competitors: Alexa itp.
Które kwestie w on-page SEO uważasz za najbardziej przyszłościowe?
Architektura Strony. To był dla mnie od zawsze klucz do sukcesu.
Najśmieszniejsze tragiczne w skutkach błędy na stronach internetowych. Czy potrafiłbyś wskazać jakieś?
Robots.txt od zawsze był najgroźniejszym narzędziem. Jedna linia może spowodować milionowe straty… opowiem o dwóch przypadkach podczas mojej prezentacji.
Klient chce zbadać czy jego SEO jest dobrze prowadzone przez agencję. Jaki sposób sprawdzenia tego zagadnienia poleciłbyś właścicielowi strony?
Zacząłbym od DeepCrawl-a ale to bardzo złożona kwestia generalnie.
Jakie rutynowe działania SEO praktykujesz i które szczególnie możesz polecić innym?
Monitoring strony.
Dziękujemy Michałowi za odpowiedzi i zapraszamy na kolejne wywiady, gdzie na bardzo podobne pytania odpowiadają kolejni prelegenci semKRK #6.
Do zobaczenia na semKRK #6!