Zapraszamy na kolejny wywiad z prelegentem semKRK#18! Tym razem przed Wami – Michał Gwóźdź z PromoTraffic! Z zawodu i wykształcenia ekspert SEO. Pierwsze kroki w obszarach marketingu Internetowego stawiał w 2013 roku zaczynając od prostych zleceń SEO/PPC w charakterze freelancer’a. W 2016 roku po zakończeniu studiów zaczął pracę w jednej z Krakowskich agencji SEM pracując jako specjalista SEO. Od 2019 roku jest związany z agencją PromoTraffic, w której pracuję jako Expert SEO i Creative Campaign Manager zajmując się głównie realizacją kampanii kreatywnych dla bieżących i nowych klientów Premium. Michał specjalizuje się głównie w obszarach ściśle powiązanych z technicznym SEO, analityką, linkbuildingiem i kreatywnym content marketingiem – autor kampanii kreatywnej „Polska pod mikroskopem – Ranking najczystszych miast w Polsce” – zwycięzcy semKRK Awards 2021!
Czy zamierzacie powtarzać badania?
Jeśli nadarzy się okazja to z pewnością tak.
Jak kampania wpłynęła na generowanie leadów w zakresie usług ozonowania?
Kampania wygenerowała kilka zapytań ofertowych ze strony dużych przewoźników publicznych, których uwagę przyciągnął raport.
Jaki był podział kosztów? Na outreach, wideo, art. sponsorowane?
Koszt badań wyniósł około 15 000 zł. Wideo 2000 zł. Pozostałe 18 000 zł to koszt operacyjny w postaci wynagrodzenia pracowników oraz agencji. Na artykuły sponsorowane przeznaczono 0 zł.
Jak zacząć budować bazę kontaktów z dziennikarzami? Od jakich narzędzi zacząć?
Warto zacząć od ogólnostępnych baz płatnych: https://www.imm.com.pl/mediacontact_baza_dziennikarzy/. Dodatkowo warto również szukać na własną rękę np. za pośrednictwem kanałów Social Media (Linkedin).
Czy był bezpośredni wpływ na sprzedaż usług klienta?
Celem kampanii kreatywnych nie jest generowanie bezpośredniej sprzedaży, a wpływanie na nią w sposób pośredni.
Jak wyliczyliście wartość publikacji?
Za pomocą bazy Whitepress oraz ogólnodostępnych cenników na portalach.
Jak bardzo urosła liczba zapytań brandowych w wyszukiwarce?
Nie monitowaliśmy wpływu kampanii na liczbę zapytań brandowych.
Jaki był koszt pozyskania jednego linka, jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie koszty włącznie z pracą agencji?
35 000 zł : 73 = 479,45 zł
Czy samorządy były chętne do współpracy, czy wręcz przeciwnie?
Chętne i otwarte.
Czy do realizacji kampanii kreatywnych niezbędne są kontakty dziennikarskie?
Nie, jeśli temat jest chwytliwy jak np. w przypadku Kampanii dla Profesjonalnego Ozonowania.
Czy musieliście gdziekolwiek powtarzać badania? Jeżeli tak to dlaczego?
Tak, w Krakowie oraz Gdańsku. W przypadku dwóch próbek wyniki okazały się mieć bardzo duże wartości odbiegające od pozostałych 98 próbek, co najprawdopodobniej było spowodowane tym, że na wymazówkach bakterie zaczęły się namnażać. Badania w tych wypadkach musiały zostać powtórzone.

Chcesz zobaczyć wystąpienia z semKRK#18?
Czy tworząc raport zakładaliście od razu cele, które mogliście później mierzyć na stronie internetowej np. przy pomocy GTM? (Klikniecia, odtworzenia filmu itp)
Tak.
Pozyskaliście, w naturalny sposób, 73 linki. Ile z nich to linki (do)follow?
Około 45.
Czy którekolwiek publikacje były płatne?
Nie, wszystko naturalne.
Jak obliczanie ekwiwalent reklamowy?
Za pomocą bazy Whitepress oraz ogólnodostępnych cenników na portalach.
Jakie kompetencje są potrzebne do tworzenia raportów kreatywnych?
Dziennikarskie, komunikacyjne oraz analityczne.
