Mateusz Malinowski – wywiad po semKRK#20

Justyna Przygoda
Justyna Przygoda
Archiwum 11.2022
 
Mateusz Malinowski – wywiad po semKRK#20

Mateusz Malinowski
- wywiad po semKRK#20

Mateusz Malinowski na semKRK#20 zaliczył bardzo udany debiut w roli naszego prelegenta! Pierwsza wizyta na naszej scenie, mnóstwo pytań na sli.do i od razu trzecie miejsce w Waszym głosowaniu na najlepsze prelekcje tej edycji! Dziś przedstawiamy Wam wybrane pytania do Mateusza, które zadała widownia podczas konferencji. Ciekawi odpowiedzi? Scrollujcie w dół!

 

Jakie narzędzia AI według Ciebie są najlepsze do SEO dla działów in-house?

Przede wszystkim zacząłbym od narzędzi do tworzenia treści, tj. Writesonic, czy Jasper. Ja korzystam z tego drugiego, bo ma on wygodną dla mnie integrację z narzędziem SurferSEO. Pozwala ona na tworzenie i optymalizację treści w jednym oknie. Dodatkowo wspomniany Surfer ułatwia research fraz, czy posiada ciekawą platformę Grow Flow, która daje serię przydatnych sugestii dotyczących nowych tekstów, linkowania wewnętrznego itp.

Sekcja tło

Nagranie z wystąpieniem Mateusza na naszej platformie!

 

Czy jest sens pisać teksty AI, które potrzebują proofreadinguz, który często zajmuje więcej czasu niż napisanie tekstu od nowa?

W sytuacji, gdy potrzebujemy tekstów mocno specjalistycznych, postawiłbym na klasyczne rozwiązanie. AI z nadzorem człowieka to rozwiązanie na ten moment do prostszego contentu albo w sytuacji, gdy copywriter ma blokadę pisarską.

 

Czy według Ciebie AI w przyszłości całkowicie zastąpi pracę copywriterów?

Uważam, że nie. Wolę postrzegać w tym szansę, również dla copywriterów. Praca może stać się prostsza, a efekty lepsze. Zawsze będą potrzebne osoby, które znają się na tekstach. Patrząc z perspektywy SEO – Google chce promować najlepsze treści, a w mojej ocenie czynnik ludzki będzie w tym kluczowy.

 

Czy Helpful Core Update może Twoim zdaniem mocno ograniczać możliwości korzystania z AI w niedalekiej przyszłości?
Ponownie odniosę się do wspomnianego czynnika ludzkiego, jeśli treści będą tworzone we współpracy z AI to nadal będą użyteczne pod kątem naszego serwisu. Natomiast przy masowej produkcji tekstów bez nadzoru będzie w nich dużo „kwiatków”, dzięki którym Google będzie mógł je eliminować.

 

Jasper a inne writer AI jak Rytr? Testowałeś różnice jakości?

Tak, testowałem kilka narzędzi. Jak wspomniałem, najwygodniejszy jest dla mnie Jasper, dobre jakościowo treści generuje również Writesonic. Natomiast w przypadku Rytr.ai moje odczucia były ambiwalentne, bo z jednej strony jest przystępny cenowo i przyjazny w użytkowaniu, ale z drugiej treści były raczej przeciętne.

Sekcja tło

Prezentację Mateusza, z którą wystąpił na semKRK, znajdziesz tutaj!

 

Czy są branże w których lepiej nie używać AI do pisania treści??
Wszystko kwestia testów i przeznaczenia tych treści. Przy tekstach do zewnętrznych publikacji nawet dla trudnych branż narzędzie może sobie poradzić. Tego typu content często traktuje dany temat luźniej, dzięki czemu tekst jest bardziej przyjazny na użytkownika.

 

Czy udało ci się stworzyć tekst z narzędziem AI na 1. pozycję?

Pomidor.

 

Czy istnieje szansa, że teksty pisane przez AI będą się powtarzały tak bardzo, że Google nie uzna ich za oryginalne?

Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, treści w założeniu są pisane przez AI „od zera”. Są tworzone na podstawie tego co jest w sieci, ale nie jest przez nią kopiowane. Natomiast nigdy nie warto mówić nigdy.

 

Jakie jest prawdopodobieństwo, że teksty pisane przez AI mogą nie mieć kompletnie składni i sensu?

Niestety wzoru na to nie mam, ale zdarzały mi się sytuacje, w których popełniane były błędy przez AI. Natomiast były to sytuacje sporadyczne. Nie częściej niż copywriter, który wysyła teksty o 4 nad ranem. Oczywiście takie teksty też bardzo szanuję, sam lubię pracować w nocy.

 

Jakie proporcje nofollow vs dofollow są ok?

Nie ma jednej słusznej proporcji. Jest to zależne od branży. Dobrze jest znać swoich konkurentów, szczególnie tych, do których później się benchmarkujemy. Wtedy będziemy wiedzieli jaki profil linków w danej tematyce przynosi efekty.

 

Teksty pisane przez IA – ile czasu Ci zajmują ?

Najprostsze teksty powstają w 10-15 minut. Natomiast wspomniany tekst z testu ‘ile kosztuje seo’ zajął mi 2 godziny.

Sekcja tło

Relacja z semKRK#20

 

Mateusz Malinowski – SEO Director w Fabryka Marketingu

Od 2016 roku prowadzi działania SEO w Fabryce Marketingu. Specjalizuje się w tworzeniu kompleksowych strategii SEO (rynek krajowy i zagraniczny), audytowaniu serwisów, rekomendacjach contentmarketingowych pod kątem SEO oraz działaniach e-commerce SEO. Na swoim koncie ma ponad 100 zrealizowanych projektów SEO.

 

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry