Łukasz Chwiszczuk pierwsze doświadczenie z e-marketingiem zdobywał tworząc rozwiązania dla sklepów internetowych. Doskonalił swoje umiejętności prowadząc projekty dla takich agencji/domów mediowych jak BrainJuice, Clearsense, Mindshare. Obecnie SEM&Programmatic Director w K2 Media. Na swoim koncie ma zrealizowane projekty dla takich marek jak: Ford, Volvo, mBank, PZU, BZ WBK, Bosch. Prywatnie fascynat e-marketingu, analityki internetowej oraz koszykówki. Prowadzi stałe szkolenia i praktyczne warsztaty z SEM oraz analityki internetowej. Certyfikowany trener Google Adwords.
Zapraszamy do lektury miniwywiadu z Łukaszem, naszym prelegentem na wyjątkowej szóstej edycji semKRK.
DevaGroup: O czym opowiesz na semKRK?
Łukasz Chwiszczuk: O wykorzystaniu targetowania z Facebooka w kampaniach Adwords. W jaki sposób wyciągnąć dane i je w odpowiedni sposób wykorzystać. Opowiem również w jaki sposób przygotować przekaz reklamowy dla takich odbiorców.
Jakie Twoim zdaniem plusy i minusy ma prowadzenie kampanii przez agencją SEM oraz in-house?
Może plusy i minusy od strony agencji SEM.
Plusy:
Doświadczenie zdobyte na podstawie kampanii innych klientów.
Dostęp do lepszych i bardziej doświadczonych specjalistów.
Bliższa współpraca z Google niż w przypadku klientów bezpośrednich
(nowości i bety).
Dostęp do specjalistycznych narzędzi (np. skrypty Adwords).
Minusy:
Brak transparentności działań jeżeli podpisaliśmy taką umowę.
Brak ściślej współpracy z działem IT/Marketingu (choć GTM i Google
Optimize to znacznie ułatwia).
Brak dążeniu do zrealizowania celu klienta jeżeli agencja nie jest do
tego zdopingowana.
Jaki pomysł na kampanię AdWords zaproponowałbyś właścicielowi e-commerce?
Oparcie modelu sprzedaży o lejek zakupowy( Reach, Consideration, Action). Jeżeli skupimy się tylko na konwersjach bezpośrednich bardzo szybko może się okazać nie jesteśmy w stanie zwiększać poziomu sprzedaży.
Na co klient, rozważający działania w SEM, powinien zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEM?
Kompetencje agencji – czy jest Partnerem Google lub nawet lepiej Partnerem Premiere.
Case study – czy agencja może pochwalić się jakimiś zrealizowanymi kampaniami.
Pomysł na kampanie. Czy agencja proponuje jakąś strategie czy jest to rozwiązanie schematyczne.
Rozwiązania automatyzacji i skryptów. Czy agencja chce w jakiś sposób zautomatyzować pracę przez co będzie więcej czasu na optymalizację/rozwój kampanii.
Czy masz jakieś sprawdzone sposoby na reklamowanie B2B w AdWords?
Tak, kilka sposobów, które sprawdziły się w moich kampaniach:
Ściśle określenie kim może być osoba/firma zainteresowana naszymi usługami.
Ścisłe targetowanie (wiek, zainteresowania, branża, czasami nawet miejsca docelowe)
Głównie GDN lub GSP. Niestety wyszukiwarka w przypadku B2B się nie sprawdza lub uzyskuje bardzo mały potencjał.
Dziękujemy Łukaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na semKRK #6.
Do zobaczenia na semKRK #6!