Łukasz Chwiszczuk – wywiad przed semKRK #6 BIG

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 06.2017
 

Łukasz Chwiszczuk pierwsze doświadczenie z e-marketingiem zdobywał tworząc rozwiązania dla sklepów internetowych. Doskonalił swoje umiejętności prowadząc projekty dla takich agencji/domów mediowych jak BrainJuice, Clearsense, Mindshare. Obecnie SEM&Programmatic Director w K2 Media. Na swoim koncie ma zrealizowane projekty dla takich marek jak: Ford, Volvo, mBank, PZU, BZ WBK, Bosch. Prywatnie fascynat e-marketingu, analityki internetowej oraz koszykówki. Prowadzi stałe szkolenia i praktyczne warsztaty z SEM oraz analityki internetowej. Certyfikowany trener Google Adwords.

 

 

Zapraszamy do lektury miniwywiadu z Łukaszem, naszym prelegentem na wyjątkowej szóstej edycji semKRK.

DevaGroup:  O czym opowiesz na semKRK?

Łukasz Chwiszczuk: O wykorzystaniu targetowania z Facebooka w kampaniach Adwords. W jaki sposób wyciągnąć dane i je w odpowiedni sposób wykorzystać. Opowiem również w jaki sposób przygotować przekaz reklamowy dla takich odbiorców.

Jakie Twoim zdaniem plusy i minusy ma prowadzenie kampanii przez agencją SEM oraz in-house?

Może plusy i minusy od strony agencji SEM.

Plusy:

Doświadczenie zdobyte na podstawie kampanii innych klientów.

Dostęp do lepszych i bardziej doświadczonych specjalistów.

Bliższa współpraca z Google niż w przypadku klientów bezpośrednich
(nowości i bety).

Dostęp do specjalistycznych narzędzi (np. skrypty Adwords).

Minusy:

Brak transparentności działań jeżeli podpisaliśmy taką umowę.

Brak ściślej współpracy z działem IT/Marketingu (choć GTM i Google
Optimize to znacznie ułatwia).

Brak dążeniu do zrealizowania celu klienta jeżeli agencja nie jest do
tego zdopingowana.

Jaki pomysł na kampanię AdWords zaproponowałbyś właścicielowi e-commerce?

Oparcie modelu sprzedaży o lejek zakupowy( Reach, Consideration, Action). Jeżeli skupimy się tylko na konwersjach bezpośrednich bardzo szybko może się okazać nie jesteśmy w stanie zwiększać poziomu sprzedaży.

Na co klient, rozważający działania w SEM, powinien zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEM?

Kompetencje agencji – czy jest Partnerem Google lub nawet lepiej Partnerem Premiere.

Case study – czy agencja może pochwalić się jakimiś zrealizowanymi kampaniami.

Pomysł na kampanie. Czy agencja proponuje jakąś strategie czy jest to rozwiązanie schematyczne.

Rozwiązania automatyzacji i skryptów. Czy agencja chce w jakiś sposób zautomatyzować pracę przez co będzie więcej czasu na optymalizację/rozwój kampanii.

Czy masz jakieś sprawdzone sposoby na reklamowanie B2B w AdWords?

Tak, kilka sposobów, które sprawdziły się w moich kampaniach:

Ściśle określenie kim może być osoba/firma zainteresowana naszymi usługami.

Ścisłe targetowanie (wiek, zainteresowania, branża, czasami nawet miejsca docelowe)

Głównie GDN lub GSP. Niestety wyszukiwarka w przypadku B2B się nie sprawdza lub uzyskuje bardzo mały potencjał.

Dziękujemy Łukaszowi za odpowiedzi i zapraszamy na semKRK #6.

Do zobaczenia na semKRK #6!

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry