Łukasz Adamski – pytania po semKRK#18

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 10.2021
 
Łukasz Adamski – pytania po semKRK#18

Łukasz Adamski
- pytania po semKRK#18

Nasz kolejny rozmówca to Łukasz Adamski – Head of Growth Marketing w agencji Whites. Ekspert posiada ponad 9 lat doświadczenia w marketingu w projektach z obszaru SEM. Pracował m.in. dla takich marek jak Unilever, Volvo, BP, Castrol, Maspex, mBank, Nike, Dyson i Ford. Posiada doświadczenie w prowadzeniu zarówno szeroko zakrojonych działań wizerunkowych jak i performance z wykorzystaniem platformy Google Ads

 

Jak mierzyliscie wyniki kampanii poszczególnych produktów w kampani? Czy używaliście jakiś zewnętrznych narzędzi?

Korzystaliśmy ze standardowego stacku tj. Google Analytics + Google Ads. Tutaj warto nadmienić, że zarówno dla nas jak i dla Klienta najbardziej istotne były przychody z całego przedsięwzięcia. Segmentacja dawała nam przede wszystkim informacje o wartości konwersji całego domkniętego koszyka pozyskanego z reklamy promującej dany produkt. Koszyk oczywiście nie musiał zawierać wyłącznie produktu prezentowanego w reklamie.

 

Ile osób było w twoim zespole i ile godzin roboczych pochłonął ten projekt? Co było największym wyzwaniem?

Co do roboczogodzin, nie mam niestety takich danych, ponieważ projekt był prowadzony na przestrzeni wielu miesięcy i w tamtym okresie nie zbieraliśmy szczegółowych statystyk dot. czasu pracy na projekcie. W skali całego projektu i wszystkich zaangażowych osób powiedziałbym, że setki godzin 🙂 Nad projektem on-goingowo pracowało 2 specjalistów + ad-hocowo 3 dodatkowe osoby jako wsparcie programistyczne, strategiczne i analityczne. Moim zdaniem największym wyzwaniem była struktura feedów Klienta, liczba produktów + web analityka (tu szczegółów w case nie omawiałem, ale różnych mniejszych wyzwań w trakcie prowadzenia projektu było sporo).

 

Sztos case! Dobra robota! W jaki sposób obeszliście limity konta Google Ads? Fragmentacja na różne konta?

Nasza specjalistka SEM z dodatkowymi umiejętnościami programistycznymi (którą w tym miejscu pozdrawiam :)) napisała program, który przy budowaniu struktury analizował wielkość feeda pod kątem limitów Google Ads i w razie potrzeby dzielił wybrany fragment na odpowiednią liczbę kampanii. Dodatkowo rynki podzieliliśmy na różne konta reklamowe, wykorzystaliśmy śledzenie konwersji na poziomie MCK, co umożliwiło nam mierzenie atrybucji pomiędzy kontami reklamowymi. Dzięki temu cała struktura kont została również przygotowana na ew. rozbudowę w przyszłości. 

 

Jaki skrypt został użyty do stworzenia z automatu tylu grup reklam?

Dedykowany javascript (Google Ads Script) przygotowany przez nasz zespół. Obecnie robimy to już inaczej, ponieważ mimo wszystko tworzenie kampanii skryptem Google Ads trwało za długo, nawet przy dobrze zoptymalizowanym kodzie + dochodzą do tego ograniczenia związane np. z maksymalnym czasem wykonywania skryptu.

 

Sekcja tło

Chcesz zobaczyć wystąpienia z semKRK#18?


Czy przez wdrożenie zewnętrzne (poza Google Ads) masz na myśli wdrożenie poprzez Google Ads Editor?

Między innymi. Generalnie wszystkie narzędzia w ramach Google Ads pozwalające na wprowadzanie zbiorczych zmian na koncie.

 

Ile osób zajmowało się optymalizacją taką dużą liczbą reklam?

Nad projektem on-goingowo pracowało 2 specjalistów +  ad-hocowo 3  osoby jako wsparcie programistyczne, strategiczne i analityczne.

 

Przy tak dużej skali kampanii klient pewnie wymagał szczegółowych raportów. Jakich narzędzi do tego używaliście?

Data Studio tak naprawdę. Kluczem była efektywna komunikacja. W tym przypadku Klient miał możliwość bieżącego i bezpośredniego kontaktu z zespołem projektowym za pomocą dedykowanego kanału Slack.

Sekcja tło

Wybrane prezentacje z semKRK#18 znajdziesz tutaj:

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry