Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, jak ogromną siłę ma reklama telewizyjna. Z nieznanych produktów potrafi uczynić ikony popkultury, zwiększyć sprzedaż lub po prostu rozpoznawalność produktu. Nic więc dziwnego, że Facebook poszedł tą drogą i coraz bardziej angażuje się w rozwijanie reklam video, które widzimy w aktualnościach. Film przesłany bezpośrednio do Facebooka przez reklamodawców jest coraz ważniejszą częścią News Feeda, więcej osób niż kiedykolwiek wcześniej ogląda je, udostępnia i komentuje.
Wzrost oglądalności video przekroczył 50% od maja do lipca tego roku, a od czerwca odnotowano średnio ponad 1 mld codziennych odsłon video na Facebooku. W ciągu minionego roku serwis podjął kilka ulepszeń, aby ułatwić użytkownikom odtwarzanie filmów. Jedną z nowości jest aktualizacja, która została ogłoszona w tym tygodniu. Po jej wprowadzeniu, internauci będą mogli zobaczyć, jak wiele odsłon wygenerowano dla konkretnego filmu. Odsłony zostaną pokazane na profilach publicznych ludzi i stron, aby pomóc innym odkrywać nowe, ciekawe informacje.
W zeszłym roku, filmy uruchamiały się dzięki funkcji auto-play, kiedy użytkownicy scrollowali swój News Feed. Aktualizacja była wdrażana powoli, dzięki czemu serwis mógł wysłuchać informacji zwrotnych i dokonać poprawek. Dziś w USA i wielu krajach na całym świecie, internauci mogą oglądać filmy w wersji finalnej, po wprowadzonych poprawkach. Ustawienia Auto-play są łatwo konfigurowalny zarówno na urządzenia mobilnych, jak i w sieci.
Ranking filmów w News Feed poprawiono w czerwcu, aby zaprezentować więcej tych filmów, które są istotne i interesujące dla konkretnej osoby. Kolejną cechą, która jest obecnie testowana na urządzeniach mobilnych, to możliwość wyświetlania podobnych filmów do tego, który właśnie obejrzeliśmy.