Kampanie niczym nieoszlifowane diamenty? Nie w prezentacji Krzysztofa Janosiewicza, który na semKRK#20 wygłosił prelekcję na temat reklamowych działań płatnych w branży jubilerskiej! Jego temat opierał się na case study współpracy agencji ze sklepem marko.pl i cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Uczestnicy konferencji zadali Krzysztofowi ponad 20 pytań! Poznajcie wszystkie konkretne odpowiedzi prelegenta 🙂
Czy kiedykolwiek odmówiliście Klientowi ze względu na charakter sklepu?
Odpowiedziałem na nie na scenie :). Tak, zdarzają się takie sytuacje z wielu względów.
Przy jakich budżetach kampanii Twoim zdaniem można sobie pozwolić na nieszablonowe segmentacje i rozwiązania?
Tu powtórzę, to co powiedziałem również na scenie. Kwestia bardzo złożona i niemożliwe jest, aby jednoznacznie odpowiedzieć. Najlepiej podejść do niej na zasadzie – jak już mamy stabilnie działające kampanie sprzedażowe, możemy zacząć testować nowe możliwości.
Jak na sprzedaż pierścionków wpłynął kryzys w branży ślubnej?
Nie wpłynął negatywnie.
Skąd bierzesz pomysły na niestandardowe działania?
Zgłębiam wiedzę o nowych funkcjonalnościach, czytam nowinki z branży, staram się postawić w roli użytkownika danej witryny, aby zrozumieć jego działania i dzięki temu lepiej dostosować poszczególne kampanie.

Prezentację Krzysztofa, z którą wystąpił na semKRK, znajdziesz tutaj!
Czy kampania i lejek zawierała dodatkowe media płatne jak np. FB j jaki miały udział i miejsce w lejku?
Case study dotyczy działań przez Google Ads.
Czy czerpaliście jakieś inspiracje z działań marek takich jak Apart, Kruk czy Yes?
Nic mi na ten temat nie wiadomo.
Jakie dokładnie dane wskazały wam, że to właśnie pierścionki mają wciąż największy potencjał w sklepie?
M.in. analiza ścieżek użytkowników, raporty konwersji wspomaganych.
Jak często wykorzystujecie kwestię emocji w reklamach?
W opisywanym case’ie, przekazy często odnoszą się do pozytywnych emocji.

Nagranie z wystąpieniem Krzysztofa na naszej platformie!
Czy warto postawić na standardowe PLA? Czy ma jeszcze szanse z kampaniami Performane Max?
Wszystko zależy od specjalisty i jego możliwości. Performance Max nie jest tak idealne, jak przedstawia to wiele osób z branży lub sam Google :).
Analizując dane w SPAG wykorzystujecie narzędzia typu BI (tableau / microsoft) lub inne z AI? Jeśli tak to z jakich?
Mamy nasze autorskie narzędzia, skryptu które generują wiele kluczowych danych do arkuszy kalkulacyjnych, a także doświadczonych specjalistów, którzy nawet w samym panelu Google potrafią potrafią bardzo szybko i trafnie przefiltrować i przeanalizować dane.
Jakiego narzędzia używacie do tworzenia SPAGów?
Sempai Merchant 360.
Czy testowałeś SPAG w PMAX?
Jestem w trakcie.
Jakimi skryptami wspomagacie pracę na kontach?
Skrypty automatyzujące cele, stawki, budżety, dostosowania, wykluczenia, odświeżające bazy danych i assety.
Czy masz jakieś rady jak z puli produktów oferowanych przez konkretną firmę wybrać ten „sexi” produkt?
Ważną kwestią na pewno byłoby ustalenie marżowości, wyróżników produktów, dobrego przedstawienia poprzez kreacje, precyzyjne tytuły i atrybuty.
Czy utrzymaliście trend wzrostowy z 2020 roku w 2022 roku? 2020 rok pewnie był dobry ze względu na pandemie i brak możliwości odwiedzania sklepów stacjonarnych?
Tak 😉
Czy policzyliście ile faktycznie oszczędza się na własnym CSS? Te 20% to czasem bardziej teoria. Jak to dokladnie wygladalo u was?
To nie teoria. Mierzone wielokrotnie, wychodzi każdorazowo wokół tego na próbce około 50 reklamodawców.
Ile to jest odpowiedni budżet?
Nie rozumiem pytania. Starając się jakkolwiek na nie odpowiedzieć: Odpowiedni to najwyższy, który jesteś w stanie wykorzystać utrzymując przy tym wskaźniki efektywnościowe na ustalonym poziomie.
Jakiego narzędzia używasz do aktualizacji linków DSA? Bez kasowania calej listy i wgrywania nowej?
Skryptów.
Czy masz wiedzę, ilu klientów Apartu (uchodzącego za lidera sprzedaży biżuterii online) przechwyciliście dzięki swoim zintensyfikowanym działaniom?
Nie da się tego zmierzyć. Najlepiej byłoby prześledzić analizę aukcji, ale wciąż jest przy tym bardzo dużo zmiennych.
Jak rozwiązujecie kwestię copy w przypadku podobnych produktów?
Jeśli są podobne, a nie identyczne, zawsze można znaleźć lepiej dopasowany opis do pojedynczego SKU. Zajmuje się tym u nas dedykowany dział.
W jaki sposób automatyzujesz reklamy? Jakieś konkretne narzędzia?
SM360, skrypty, add-onsy + skrypty.
Czy nie lepiej prowadzić testy A/B w porównaniu do duplikatów kampanii?
W wielu przypadkach praca na duplikatach sprawdza się o wiele lepiej.
Czy testowali Państwo kampanie Performance Max?
Oczywiście, że tak.
Kampanię produktowe znikają co dalej ?
Kampanie produktowe nie znikną, co najwyżej zostaną wchłonięte przez Pmax lub inne tego typu.
Jakie były najwyższej ROASy w kampaniach produktowych?
W tym konkretnym casie, regularnie osiągany ROAS to ok. 1000%, najwyższy historycznie 2130%.

Relacja z semKRK#20
Krzysztof Janosiewicz – Paid Ads Growth Manager w Sempai
Zarządza i koordynuje pracą specjalistów Google Ads i Marketplace. Odpowiada także za planowanie, wdrażanie i optymalizację kampanii Google Ads dla kluczowych klientów agencji, a także za rozwój usług związanych z kampaniami płatnymi na innych platformach, w tym Allegro, Amazon czy Linkedin. Laureat semKRK 2022 i 2018, finalista European Search Awards 2022 oraz Google Premier Partner Awards 2019 i 2018.