Krzysiek Modrzewski – wywiad po semWAW#3

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 11.2024
 
Krzysiek Modrzewski – wywiad po semWAW#3

Krzysiek Modrzewski –
wywiad po semWAW#3

Panel dyskusyjny na semWAW#3 wypełniła wiedza i spojrzenia na temat cross-border przez trójkę prelegentów działających na co dzień w różnych obszarach związanych z marketingiem, obsługą klienta i logistyką. Rozmowy były niezwykle inspirujące – a nie zabrakło też pytań od niezawodnej publiczności. Na pierwszy ogień idzie rozmowa z Krzyśkiem Modrzewskim, który podpowiada szczególnie w tematach analitycznych.

  • Jakie narzędzia/technologie uznajesz za kluczowe? Jakiś rynek się wyróżnia?

  • Krzysiek Modrzewski

    Z punktu widzenia analityki internetowej kluczowe jest stworzenie w firmie działającej na wielu rynkach dopasowanego raportowania. W tym celu trzeba zadbać o poprawną implementację i konfigurację Google Analytics 4 (uwaga: większość sklepów i stron ma znaczące błędy w tych obszarach). Oprócz tego warto w firmie wdrożyć narzędzie do wizualizacji danych Looker Studio – to darmowe rozwiązanie od Google, które pozwala tworzyć raporty dopasowane do naszych potrzeb. A jeżeli masz e-commerce działający na wielu rynkach, musisz zarządzać wieloma kontami Google Ads, Google Analytics, Facebooka itd. to polecam narzędzie WitCloud od Witbee do szybkiego stawiania hurtowni danych (DataWarehouse) na Google Cloud.

  • Co sądzisz o wdrożeniu chatbotów na rynkach zagranicznych?

  • Krzysiek Modrzewski

    Uważam to za dobre rozwiązanie, jeżeli korzystamy z najnowszych chatów opartych na AI, zasilonych odpowiednią ilością informacji o naszej firmie i ofercie. Dzięki temu każdy w swoim języku może otrzymać jakieś wsparcie na naszej stronie.

  • TOP3 najczęstsze błędy na początku działalności cross-border według Ciebie?

  • Krzysiek Modrzewski

    Wskażę dwa, ale ważne i związane z analityką.

    Po pierwsze firmy nie mają dobrze zaimplementowanej i skonfigurowanej analityki. Wielu danych brakuje, inne są niepoprawne. Należy zadbać o porządny audyt tracking, zanim będziemy chcieli zabrać się za ekspansję na rynki zagraniczne.

    Drugi to brak skutecznego raportowania – jeżeli firma działa na wielu rynkach i korzysta z wielu narzędzi, to musi zadbać o to, aby można było łatwo i przede wszystkim szybko zobaczyć, jaka jest skuteczność kampanii i wydatków marketingowych. Dzięki temu można podejmować działania optymalizacyjne i odpowiednio reagować. A do tego potrzebna jest hurtowania danych w chmurze.

  • Kogo potrzebuję do zespołu, jeżeli chodzi o analizowanie i zarządzanie danymi?

  • Krzysiek Modrzewski

    Przede wszystkim potrzebna jest osoba, która będzie dbała o dane i raporty – nazwijmy go analitykiem. Nie musi to być od razu Data Scientist czy Data Engineer – chodzi o osobę, która przy pomocy różnych narzędzi będzie dbała o to, aby poszczególne działy miały raporty i potrafiły z nich korzystać.

  • Jakie rozwiązanie do integracji danych z GA4 z 6+ rynków w ramach jednego dashboardu polecasz?

  • Krzysiek Modrzewski

    Ja mogę polecić polskie narzędzie WitCloud od Witbee, które bez zaangażowania IT pozwala stworzyć hurtownię danych na Google Cloud i połączyć potrzebne dane z wielu narzędzi w jednym, czytelnym raporcie.

Krzysiek już po raz drugi zagościł na naszym panelu dyskusyjnym, za co bardzo mu dziękujemy! Rozmowy z nim to zawsze przyjemność. A już niedługo na blogu kolejne rozmowy z panelistami!

  • Krzysztof Modrzewski, Founder & Head of Education w Witbee

    Człowiek, który lubi przełamywać powszechnie przyjęte schematy i zawsze szuka nowych i innowacyjnych rozwiązań. Z reklamą w internecie związany od 2010 roku. Prowadził warsztaty w programie Akademia Google Partners, SEMcamp University, Google Growth, Startup School oraz Umiejętności Jutra. Obecnie głównie pomaga firmom w zarabianiu większych pieniędzy dzięki wykorzystaniu danych w działaniu w Marketing Masters.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry