Kontynuujemy cykl wywiadów z prelegentami semKRK#17 on-line! Jako druga do odpowiedzi na Wasze pytania z czatu przystąpiła Kinga Sroka. Nasza prelegentka pracuje jako Online Marketing Specialist i z branżą marketingu jest związana już prawie od 3 lat. Specjalizuje się w kampaniach Google Ads i na codzień zajmuje się tym w swojej pracy. Zapraszamy na wywiad!
Pytania od uczestników konferencji semKRK#17 on-line:
Z jakiej automatyzacji korzystasz najczęściej? Masz ulubioną, z której jesteś najbardziej dumna?
Testuję każdą i sprawdzam co się sprawdzi w przypadku danego konta. Cenię wiele ciekawych funkcji jakie oferuje strategie portfolio, w szczególności maksymalną i minimalną stawkę, skrypty do odrzuconych reklam czy rozszerzeń a także podstawowe reguły. Ciężko mi określić z czego mogę wybitnie dumna, z pewnością kiedyś to przyznam jak nauczę się tworzyć skrypty szyte na miarę potrzeb konta, wszystko przede mną!

Chcesz zobaczyć wystąpienie Kingi na semKRK?
Jaki był twój największy fuck up z automatyzacją?
Nie przypominam sobie żadnego 😉 a na poważnie to złota zasada na całe życie to sprawdzać wszystkie reguły, strategie i skrypty minimum dwa razy. Zwłaszcza daty uruchamiania reguł automatycznych!
Z jakich skryptów korzystasz i jakie polecasz?
Przede wszystkim – z tych pobieranych z bezpiecznych i sprawdzonych źródeł jak biblioteka Google Ads Script. Zawsze warto poprosić dewelopera aby sprawdził poprawność takiego skryptu przed jego wdrożeniem. Tak jak wspominałam, polecam te które odejmują trochę codziennych obowiązków optymalizacyjnych – sprawdzanie jakości słów kluczowych, odrzuconych reklam, udziału w wyświetleniach.
Który ze skryptów możemy wdrożyć bez pomocy programisty, a jest bardzo przydatny w codziennej optymalizacji kampanii?
Każdy który jest w oficjalnych bibliotekach Google Ads czy na stronach internetowych sprawdzonych przez nas partnerów. Zazwyczaj wystarczy podmienić kilka zmiennych takich jak adres mailowy i dane naszego konta. Te bardziej zaawansowane dopasowane do naszych potrzeb powinien przygotować dla nas programista który z nami współpracuje.
Konwersje offline – jak wyglądał proces przechodzenia z konwersji online na konwersje offline na koncie Google Ads? Ustawiałaś zdarzenie konwersji na poziomie kampanii i stopniowo je testowałaś czy wyglądało to inaczej?
Absolutnie nie próbowałabym tego robić w domu – nigdy nie zmieniamy konwersji w całości na offline, z założenia dane na koncie bazują na zachowaniach użytkowników online. Importowanie konwersji ma sens tylko i wyłącznie wtedy kiedy chcemy dodać informacje do konta, które z naszego punktu widzenia będą ważne – np. przy przechodzeniu na data driven albo maksymalizację konwersji kiedy nie spełniamy warunku wymaganej ilości konwersji.
