Kolejna poprawka od Google i to moim zdaniem dość przydatna. Komu z Was nigdy nie wyskoczył komunikat, że wasz adres e-mail połączony jest już z dopuszczalną ilością kont AdWords? Było to trochę, hmm… niewygodne? Niewygodne to dobre słowo, bo przecież mogliśmy założyć „moje centrum klienta”. Jednak niektórym nie było to po drodze, dlatego Google postanowił wprowadzić małe udogodnienie. Od teraz do jednego konta Gmail można podłączyć kilka kont Google AdWords.
Co to zmieni?
Dla agencji w zasadzie niewiele, chociaż na pewno ułatwi to pracę z niektórymi klientami. Bywały sytuacje, że klienci musieli mieć kilka maili, żeby móc posiadać klika kont AdWords. W takich przypadkach ta aktualizacja zaoszczędzi nam trochę czasu. Wiadomo, kilka kont,kilka maili i wychodził z tego niemały bałagan. Teraz kilka kont będziemy mogli obsługiwać z jednego maila do którego pamiętać musimy tylko jedno hasło. Proste ułatwienie, które powinno być już od dawna.
Dla klientów będzie to również spore ułatwienie. Jeżeli klient posiada firmę, która na każdy dział ma jedno konto AdWords wtedy kontrola i wpłacanie budżetu będzie odbywała się dużo szybciej. Wyeliminuje się również ryzyko pominięcia niektórych kont. Dodatkowo w jednym miejscu klient będzie mógł sprawdzić wszystkie konwersje jakie przynoszą mu jego reklamy oraz koszty jakie generują.
Dodatkowym plusem będzie na pewno brak potwierdzania przez klienta przyznania dostępu do konta. Kiedyś wyglądało to tak, że klient wysyłał zaproszenie, ty akceptowałeś i kolejnym krokiem było potwierdzenie przyznania dostępu przez klienta. Teraz natomiast wystarczą tylko dwa pierwsze kroki.

Co z MCK?
Ta aktualizacja pewnie niewiele zmieni w pracy agencji. Wszystkie osoby zajmujące się swoimi klientami pewnie i tak pozostaną przy MCK, które jest najlepszym rozwiązaniem i pozwala szybko i sprawnie poruszać się między kontami i kontrolować je. Dodatkowo aktualizacja ograniczy tworzenie niepotrzebnych kont MCK przez osoby, które teraz będą miały dostęp do wszystkich swoich kont w jednym mailu.
Jak widać Google ciągle stara się ulepszać swoje produkty, żeby były jeszcze bardziej użyteczne. Taka modyfikacja powinna nastąpić już dawno temu. Zaoszczędziłoby to sporo czasu i kłopotów związanych z przełączaniem się na inne konta i tworzeniem nowych maili do kolejnych kont.