Kampania lokalna Google Ads – skuteczna reklama lokalna firmy

Kampania lokalna Google Ads – skuteczna reklama lokalna firmy

Kampania lokalna Google Ads
- skuteczna reklama lokalna firmy

Kampanie lokalne wspomagają działania mające na celu dotarcie do odbiorców stacjonarnego biznesu.  Dowiedz się, jak skutecznie reklamować swoją firmę na rynku lokalnym, przenosząc klasyczne działania biznesowe do sieci, jak efektywnie pozyskiwać klientów i jakie narzędzia do tego wykorzystać? Poznaj skuteczne sposoby na zwiększenie rozpoznawalności i poprawienie wyników sprzedażowych.

 

Reklama firmy w Google

Prowadzisz sklep lub inny lokalny biznes usługowy, zależy Ci na promocji lokalnej Twojej firmy? Dodatkowo reklama ma być tania i skuteczna? Polecamy Ci w takiej sytuacji zastosować kierowanie na lokalizację.  Kampania lokalna Google Ads (kiedyśGoogle Adwords ), to jedna ze sprawdzonych technik marketingowych, która pozwala na dotarcie do lokalnej społeczności, niezależnie od branży, oferowanych produktów i usług oraz zakresu prowadzonej działalności. Jest dobrym pomysłem na reklamę zarówno w przypadku małej firmy, małych i średnich przedsiębiorców, jak i dużego biznesu, który chce się reklamować w swojej lokalnej społeczności.

Kampanie lokalne pozwalają sprzedawcom na dopasowanie działań reklamowych online do firmy działającej stacjonarnie. Działają na styku Google Ads i Google Moja Firma, co pozwala na promowanie swojej usługi lub produktu poprzez wyszukiwarkę Google (wyniki wyszukiwania), Google Maps (wizytówka Google), Gmail, YouTube, sieci reklamowe i strony internetowe.

 

Jak szybko dotrzeć do klientów za pomocą kampanii lokalnych?

Bądź widoczny! Kierowanie na lokalizację umożliwia dodanie lub wykluczenie konkretnych miejsc, w których chcemy emitować reklamy. Ustawienia lokalizacji Google jest możliwe na bazie trzech opcji:

  1. obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane,
  2. obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają,
  3. zainteresowanie: osoby wyszukujące twoje wybrane obszary.

Opcja pierwsza (zalecana przez Google) idealnie sprawdzi się, gdy np. prowadzisz lodziarnię w Krakowie. Będziesz w stanie dotrzeć do osób, które mieszkają lub często odwiedzają wyżej wspomniane miasto albo planują podróż do wskazanego obszaru.

Opcja druga jest odpowiednim rozwiązaniem np. dla krakowskiej piekarni, która chce pozyskać zainteresowanie osób znajdujących się w jej mieście lub regularnie w nim bywających. Google Ads będą pokazywać reklamę, np. w Mapach Google lub na stronach www, osobom które znajdują się w pobliżu firmy. 

Opcja trzecia jest zalecana np. dla hoteli, które chcą promować się wśród osób planujących przyjazd do danego miejsca tzn. wykazują zainteresowanie wskazanym przez nas obszarem geograficznym.

 

Opcje wykluczeń w kampanii lokalnej:

  1. Obecność: osoby znajdujące się w wykluczonych lokalizacjach.
  2. Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wykluczonych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane.

Opcja pierwsza: bierzemy pod uwagę w wykluczeniu tylko osoby, które znajdują się we wskazanych obszarach np. reklamujemy wycieczki w góry w całej Polsce, ale nie chcemy emitować reklamy osobom mieszkającym w Zakopanem. Ustawienia lokalizacji Google to najlepszy sposób, aby skierować reklamę precyzyjnie do naszej grupy docelowej,

Opcja druga: nie wyświetla reklamy osobom znajdującym się w wykluczonych miejscach oraz osobom zainteresowanym. Przykładowo: krakowski sklep meblowy chce reklamować się w całej Polsce z wykluczeniem osób z Krakowa. Reklamy nie zobaczą więc osoby, które mieszkają we wskazanym mieście ani te, które szukają mebli w Krakowie, ale znajdują się poza jego granicami.

 

Jak reklamować firmę lokalnie? Ograniczenia i rozszerzenia lokalizacji

Gdy w grę wchodzi Kampania lokalna Google Ads, mamy kilka opcji rozszerzenia lub ograniczenia lokalizacji: do kraju, do obszaru w danym kraju np. regionu lub miasta, kodu pocztowego, a nawet do obszaru, który znajduje się w wyznaczonym przez nas promieniu od określonej lokacji. Odpowiednia konfiguracja zależna jest od charakterystyki Twojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce?

Zawężenie do kraju – jest to podstawowy typ ograniczenia lokalizacji. Reklamy w tym wypadku docierają do osób, które znajdują się w danym państwie. Np. Polska – takowe kierowanie na lokalizacje umożliwia chociażby dotarcie do Anglików, którzy mieszkają w PL.

Kierowanie na lokalizację - kampania lokalna Google Ads

 

 

Obszar w danym kraju – to ograniczenie może dotyczyć danego regionu, miasta czy też kodu pocztowego. Ustawienie tej opcji będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które prowadzą np. sprzedaż konkretnym mieście i nie chcą, żeby ich reklamy wyświetlały się osobą poza jego granicami. Wyświetlaj reklamy w mieście, które najbardziej Cię interesuje. Każda złotówka zostanie wydana tylko na użytkowników, którzy znajdują się we wskazanym obszarze. Ustawienie lokalizacji Google pomoże wybrać Ci nawet daną dzielnicę z dużego miasta. Jeśli masz ograniczony budżet, możesz w znaczny sposób ograniczyć obszar reklamy, co przełoży się na wyższy udział w wyświetleniach.

Kampania lokalna - przykład

 

Zawężenie do obszaru w konkretnym promieniu wokół określonego miejsca – jeśli prowadzisz małą restaurację to ta opcja konfiguracji będzie dla Ciebie idealna. Masz dodatkowo do wybrania dwie opcje, tj. kierowanie reklam do osób, które fizycznie znajdują się w twojej lokalizacji lub szukają tam np. restauracji. Kampania lokalna Google Adwords (obecnie Google Ads) potrzebuje właśnie tak szczegółowych ustawień. 

Kampania lokalna Goole Adwords

Wykluczanie danego obszaru – pozwala na wykluczanie danej przestrzeni geograficznej. Chcesz kierować reklamę na całą Polskę, ale nie na Kraków? Jeśli tak, to wtedy ta opcja będzie dla Ciebie idealna.

Adwords lokalnie

 

Ustawienia w Google Ads

Ustawienia lokalizacji wprowadza się na koncie Google Ads. Należy wejść w zakładkę kampanie, wybrać kampanię i wejść w ustawienia. Lokalizację możesz zmieniać bez ograniczeń, więc jeśli nagle stwierdzisz, że wybrane przez ciebie ustawienie nie jest korzystne, zawsze możesz wybrać inną opcję. To z kolei daje nam możliwość dotarcia do swoich klientów tylko tam, gdzie tego chcemy. 

Ustawienia lokalizacji Google

 

Druga opcja zmiany znajduje się w zakładce lokalizacje ->  wybrane na poziomie konkretnej kampanii:

Kierowanie na lokalizację

W 2020 roku Google wprowadził dodatkową funkcję reklamy elastycznej, w której content reklamy uzupełniany jest o właściwą lokalizację (automatycznie do baneru zostanie dodana nazwa miasta/regionu na podstawie lokalizacji klientów lub ich obszarów zainteresowań). Dzięki tej opcji, będziesz w stanie kierować na kilka lokalizacji, a Twoja reklama sama dostosuje się z copy pod lokalizację Twojego potencjalnego klienta. Np. duża sieć sklepów z RTV AGD wyświetla reklamę telewizora, którego właśnie szuka potencjalny klient. Zmienna w tekście reklamy przechwyci lokalizację, którą interesował się użytkownik i wyświetli informację, że ich punkt znajduje się w tym obszarze i zaprasza do siedziby naszej firmy. 

Adwords lokalnie

 

Kampanie lokalne Google  – podsumowanie

Podsumowując, ustawienie opcji kierowania na lokalizację jest bardzo ważne, gdyż pomaga nam to znacząco zwiększyć dokładność w targetowaniu. Reklama ukazuje się tylko tam, gdzie sięga obszar świadczenia usług konkretnej firmy, a co za tym idzie, środki wydawane są w sposób skuteczny. Warto testować różne sposoby kierowania na lokalizację, a po czasie zostawić tylko najbardziej rentowne ustawienia. Reklama Google Ads to nie utarte schematy działań, a długofalowa przygoda z danymi, konfiguracjami oraz algorytmami, które z czasem zaowocują satysfakcjonującym zwrotem z inwestycji. Oczywiście nie sama lokalizacja zapewni nam najwyższą efektywność działań. Warto również brać pod uwagę inne ustawienia m.in. odpowiedni dobór fraz i słów kluczowych, działania SEO czy pozostałe sposoby targetowania, również w mediach społecznościowych. Ale o tym już w innym wątku 😊

 

Nowe kampanie reklamowe Google, czyli jak skutecznie wypromować firmę

W 2022 roku kampania lokalna Google Ads przekształcona została w kampanię Performance Max, obejmującą również działania na rzecz zwiększenia sprzedaży produktu lub usługi w sklepie stacjonarnym, m.in. poprzez ułatwienie odbiorcom znalezienie danej firmy.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat Performance Max, przeczytaj poświęcony mu wpis na naszym blogu firmowym: Kampanie Performance Max – wszystko, co musisz wiedzieć.

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu autorstwa Natalii Chrobak  została opublikowana na blogu we wrześniu 2016. 

 

Sekcja tło

Chcesz skutecznie promować swój biznes lokalny?

 

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Krzysztof Dudzik
Senior SEM Expert. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Na co dzień zajmuje się planowaniem i prowadzeniem działań reklamowych dla dużych, znanych marek. Koordynator programu edukacyjnego stworzonego dla juniorskich stanowisk w DevaGroup. Optymista, który zaraża swoją pozytywną energią każdą osobę w pobliżu. Powierzając mu kampanię możesz być pewien, że dotrzyma wszystkich terminów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry