Jeżeli chcesz uporządkować kody śledzenia na swojej stronie, najlepiej nada się do tego Google Tag Manager. Przed wdrożeniem i posprzątaniem kodów musisz zaplanować:
- co chcesz mierzyć?
- po co?
- i które z tych rzeczy mierzysz i powinieneś przenieść do Google Tag Managera?
Odpowiedzi na te pytania ułatwią pracę z wdrożeniem i komunikację ze specjalistą, któremu to wdrożenie zlecisz.
Przy wdrożeniu GTM ważne jest, z jakich systemów śledzących korzystasz (Google Analytics, Yandex Metrica, inne) oraz to, gdzie się reklamujesz (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Bing Ads, inne). Każdy z tych systemów na swoje tagi, które trzeba wdrożyć, aby wszystko należycie działało.
Jakie tagi powinny być wdrożone:
- Tag Google Analytics,
- Zdarzenia Google Analytics:
- formularze (kontaktowe, ofertowe),
- kliknięcia w przyciski,
- pobrania plików,
- pobrania programów,
- odkrycie telefonu,
- kliknięcie w telefon,
- kliknięcie adresu email,
- skopiowanie adresu email,
- skopiowanie treści,
- scrollowanie,
- “realny” czas na stronie,
- Ecommerce (transakcje, lub w wersji bardziej zaawansowanej cały Enhanced Ecommerce).
Dodatkowe tagi dla Google Ads:
- Tag remarketingowy Google Ads (gtag), opcjonalnie remarketing dynamiczny,
- Tag łączący konwersje,
- Tagi konwersji Google Ads (analogicznie do zdarzeń Google Analytics – zdarzeń ważnych dla Twojego biznesu). Uwaga – tagi transakcji powinny zawierać wartość i identyfikator.
Dodatkowe tagi dla Facebook Ads:
- Pixel Facebooka,
- konwersje Facebooka (jeśli transakcje, to razem z wartością.
Inne tagi zależą od narzędzi z których korzystasz. LinkedIn, Bing Ads itp. posiadają własne kody remarketingowe i kody konwersji, które należy wdrożyć tak samo, jak kody Google Ads czy Facebook Ads. W GTM możesz również wdrażać takie narzędzia jak: Hotjar czy Google Optimize.
Tagi, które trzeba wdrożyć na Twojej stronie zaproponuje specjalista, który zajmie się ich wdrożeniem. Ustal z nim, co mierzyć, a jeśli nie wiesz jakie masz możliwości, poproś o pełną listę i plan wdrożenia oraz posprzątania zbędnych kodów na stronie.