Jakie są rozmiary grafik do reklam elastycznych?

Krzesimir Kleszcz
Krzesimir Kleszcz
Archiwum 06.2022
 
Jakie są rozmiary grafik do reklam elastycznych?

Jakie są rozmiary grafik
do reklam elastycznych?

Chyba każdy z nas miał styczność z różnymi reklamami w przestrzeni internetowej – czy to w sieci wyszukiwania (pogrubiony napis Reklama), w sieci reklamowej (graficzna), czy też w zakładce “Zakupy” (produktowa). W przypadku sieci reklamowej możemy ją podzielić na trzy grupy reklam: statyczne, elastyczne oraz animowane . Czym są reklamy elastyczne? Kiedy i w jakich kampaniach można je stosować? Co jest potrzebne do ich uruchomienia oraz najważniejsze – czy są skuteczne? Przeczytaj, a wszystkiego się dowiesz 🙂

Co to są reklamy elastyczne displayowe?

Elastyczne reklamy displayowe są domyślnymi formatami w systemie Google’a.  Jak sama nazwa wskazuje, w łatwy sposób potrafią dostosować się do danej przestrzeni reklamowej, którą udziela system Google’a. Oprócz samej grafiki możemy przesłać:

  • obrazy,
  • nagłówki (max 30 znaków),
  • logo (w wersji kwadratowej i prostokątnej),
  • filmy,
  • teksty reklamowe (max 90 znaków).

Kiedy stosować reklamy elastyczne?

Jest to idealne rozwiązanie dla osób, którzy chcą:

  • jak najszybciej uruchomić kampanię reklamową
  • zaoszczędzić na rozbudowanych kampaniach,
  • wyświetlać reklamy możliwie najczęściej. 
Sekcja tło

Kampanie z odpowiednim użyciem reklam elastycznych?

W jakich kampaniach można zastosować reklamy elastyczne?

Mamy kilka opcji do wyboru:

  • sieć reklamowa (inteligentna lub standardowa),
  • standardowa kampania produktowa (pod warunkiem, że podłączymy pod to remarketing dynamiczny),
  • Performance Max – najnowszy format reklamowy opierający się na sygnałach odbiorców.

Czy reklamy elastyczne są skuteczne?

To zależy od kilku czynników:

  • ustawień kampanii,
  • przygotowanych grafik,
  • grupy targetowej
  • postawionego celu biznesowego.

Inaczej będziemy oceniali skuteczność rozbudowy świadomości marki, a inaczej na etapie lojalności klienta.

Jakie są wymagania dotyczące rozmiarów?

Aby utworzyć reklamę elastyczną displayową, musimy przesłać minimum 2 obrazy i 2 logotypy w formatach:

  • prostokątny w orientacji poziomej,
  • kwadrat.

Poniżej przedstawione są wytyczne odnośnie minimalnych i maksymalnych rozmiarów obrazu i plików:

Obraz

Obraz poziomy (1,91:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 628
  • Minimalny rozmiar: 600 x 314

Obraz kwadratowy (1:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 1200
  • Minimalny rozmiar: 300 x 300

Uwaga: maksymalny rozmiar pliku obrazu to 5120 KB.

Logo

Logo w poziomie (4:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 300
  • Minimalny rozmiar: 512 x 128

Kwadratowe logo (1:1)

  • Zalecany rozmiar: 1200 x 1200
  • Minimalny rozmiar: 128 x 128

Uwaga: maksymalny rozmiar pliku obrazu to 5120 KB.

Wszystkie wymogi zobaczysz w panelu Google Ads – podczas tworzenia i edycji reklamy.

 

Źródło: Panel Google Ads

 

Jakie są wymagania dotyczące reklam elastycznych?

To nie tak, że możemy wszystko reklamować. Niezbędne jest spełnienie wszystkich warunków, aby móc bez przeszkód wyświetlać reklamy. Google nie zezwala na:

  • Tekst (w tym logo z tekstem), który zajmuje ponad 20% powierzchni obrazu,
  • Animowane obrazy (np. animowany GIF),
  • Treści wprowadzające w błąd,
  • Treści erotyczne,
  • Słabą jakość obrazu,
  • Nieprawidłowe wykorzystanie znaku towarowego.

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej co do wymagań, kliknij w poniższy link https://support.google.com/adspolicy/answer/6363786.

Jakie formaty są najczęściej wyświetlane?

Jeśli chcemy skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, warto zastosować poniższe formaty, zarówno na komputery, jak i mobile.

 

Aby nie popełnić błędu przy tworzeniu grafik, Google przedstawił na Rys. X i Y porównanie wszystkich rozmiarów reklamowych na tle pozostałych. 

Rys. Formaty najczęściej wyświetlanych reklam – Komputery

 

Rys. Formaty najczęściej wyświetlanych reklam – Mobile

Podsumowanie

Jeżeli posiadamy ograniczony budżet i potrzebujemy skonfigurować reklamę, która wyświetla się praktycznie w każdej wolnej przestrzeni reklamowej Google’a, to reklamy elastyczne displayowe są idealnym rozwiązaniem. Wystarczy niewielka ilość materiałów graficznych i tekstowych, by w ciekawy i różnorodny sposób docierać do grup naszych odbiorców. Reklamy te świetnie przyciągają zarówno użytkowników korzystających z komputerów, jak i tych surfujących po sieci na smartfonie. Dzięki temu zwiększamy swoje szanse jako reklamodawca i poszerzamy targetowanie, bez ograniczeń względem urządzeń użytkowników.

Krzesimir Kleszcz
Były pracownik na stanowisku SEM Associate. W marketingu uwielbia liczby, wyciąganie wniosków oraz co najważniejsze - zadowolenie klientów z efektów pracy. Po godzinach pracy zamienia się w trenera lub w zawodnika tenisa stołowego. Poza tym wielki fan planszówek, siatkówki i muzyki rockowej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry