Chyba każdy z nas miał styczność z różnymi reklamami w przestrzeni internetowej – czy to w sieci wyszukiwania (pogrubiony napis Reklama), w sieci reklamowej (graficzna), czy też w zakładce “Zakupy” (produktowa). W przypadku sieci reklamowej możemy ją podzielić na trzy grupy reklam: statyczne, elastyczne oraz animowane . Czym są reklamy elastyczne? Kiedy i w jakich kampaniach można je stosować? Co jest potrzebne do ich uruchomienia oraz najważniejsze – czy są skuteczne? Przeczytaj, a wszystkiego się dowiesz 🙂
Co to są reklamy elastyczne displayowe?
Elastyczne reklamy displayowe są domyślnymi formatami w systemie Google’a. Jak sama nazwa wskazuje, w łatwy sposób potrafią dostosować się do danej przestrzeni reklamowej, którą udziela system Google’a. Oprócz samej grafiki możemy przesłać:
- obrazy,
- nagłówki (max 30 znaków),
- logo (w wersji kwadratowej i prostokątnej),
- filmy,
- teksty reklamowe (max 90 znaków).
Kiedy stosować reklamy elastyczne?
Jest to idealne rozwiązanie dla osób, którzy chcą:
- jak najszybciej uruchomić kampanię reklamową
- zaoszczędzić na rozbudowanych kampaniach,
- wyświetlać reklamy możliwie najczęściej.

Kampanie z odpowiednim użyciem reklam elastycznych?
W jakich kampaniach można zastosować reklamy elastyczne?
Mamy kilka opcji do wyboru:
- sieć reklamowa (inteligentna lub standardowa),
- standardowa kampania produktowa (pod warunkiem, że podłączymy pod to remarketing dynamiczny),
- Performance Max – najnowszy format reklamowy opierający się na sygnałach odbiorców.
Czy reklamy elastyczne są skuteczne?
To zależy od kilku czynników:
- ustawień kampanii,
- przygotowanych grafik,
- grupy targetowej
- postawionego celu biznesowego.
Inaczej będziemy oceniali skuteczność rozbudowy świadomości marki, a inaczej na etapie lojalności klienta.
Jakie są wymagania dotyczące rozmiarów?
Aby utworzyć reklamę elastyczną displayową, musimy przesłać minimum 2 obrazy i 2 logotypy w formatach:
- prostokątny w orientacji poziomej,
- kwadrat.
Poniżej przedstawione są wytyczne odnośnie minimalnych i maksymalnych rozmiarów obrazu i plików:
Obraz
Obraz poziomy (1,91:1)
- Zalecany rozmiar: 1200 x 628
- Minimalny rozmiar: 600 x 314
Obraz kwadratowy (1:1)
- Zalecany rozmiar: 1200 x 1200
- Minimalny rozmiar: 300 x 300
Uwaga: maksymalny rozmiar pliku obrazu to 5120 KB.
Logo
Logo w poziomie (4:1)
- Zalecany rozmiar: 1200 x 300
- Minimalny rozmiar: 512 x 128
Kwadratowe logo (1:1)
- Zalecany rozmiar: 1200 x 1200
- Minimalny rozmiar: 128 x 128
Uwaga: maksymalny rozmiar pliku obrazu to 5120 KB.
Wszystkie wymogi zobaczysz w panelu Google Ads – podczas tworzenia i edycji reklamy.

Jakie są wymagania dotyczące reklam elastycznych?
To nie tak, że możemy wszystko reklamować. Niezbędne jest spełnienie wszystkich warunków, aby móc bez przeszkód wyświetlać reklamy. Google nie zezwala na:
- Tekst (w tym logo z tekstem), który zajmuje ponad 20% powierzchni obrazu,
- Animowane obrazy (np. animowany GIF),
- Treści wprowadzające w błąd,
- Treści erotyczne,
- Słabą jakość obrazu,
- Nieprawidłowe wykorzystanie znaku towarowego.
Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej co do wymagań, kliknij w poniższy link https://support.google.com/adspolicy/answer/6363786.
Jakie formaty są najczęściej wyświetlane?
Jeśli chcemy skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań, warto zastosować poniższe formaty, zarówno na komputery, jak i mobile.
Aby nie popełnić błędu przy tworzeniu grafik, Google przedstawił na Rys. X i Y porównanie wszystkich rozmiarów reklamowych na tle pozostałych.


Podsumowanie
Jeżeli posiadamy ograniczony budżet i potrzebujemy skonfigurować reklamę, która wyświetla się praktycznie w każdej wolnej przestrzeni reklamowej Google’a, to reklamy elastyczne displayowe są idealnym rozwiązaniem. Wystarczy niewielka ilość materiałów graficznych i tekstowych, by w ciekawy i różnorodny sposób docierać do grup naszych odbiorców. Reklamy te świetnie przyciągają zarówno użytkowników korzystających z komputerów, jak i tych surfujących po sieci na smartfonie. Dzięki temu zwiększamy swoje szanse jako reklamodawca i poszerzamy targetowanie, bez ograniczeń względem urządzeń użytkowników.