Jak zmienić profil na fanpage?

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2011
 

Mniej więcej tydzień temu Facebook wprowadził możliwość konwersji profili na fanpage. Nowa funkcjonalność może jest jednocześnie i klątwą, i błogosławieństwem. W całym tym zamieszaniu wiele osób zdecydowało się na konwersję profilu na stronę bez zastanawiania się czy jest to właściwie dla nich użyteczne. Pytanie dla kogo użyteczna jest konwersja?Wiele firm czy też znanych osób popełniło błąd zakładając na Facebooku zwykły profil użytkownika, a nie fanpaga. Włożyli trud w jego promocję i pozyskiwanie znajomych i dlatego też nie chcieli zakładać stron, aby ich dotychczasowa praca nie poszła na marne. Dodatkowo profil użytkownika na FB ma ograniczenie 5.000 znajomych.

Konwersja profilu na fanpage jst dziecinnie prosta, wystarczy na Facebooku wejść na następującą stronę: http://www.facebook.com/pages/create.php?migrate. Wszyscy dotychczasowi znajomi stają się fanami Twojej strony na FB. Należy jednak pamiętać, że zmiana ta pociąga za sobą nieodwracalne konsekwencje. Mianowicie, traci się w ten sposób wiele informacji i danych zgromadzonych na profilu – pozostają tylko wspomniani znajomi i zdjęcia profilowe. Ale czy to właśnie fani nie są dla nas najważniejsi?

Dla zwykłych użytkowników zmiana wydaje się być bezsensowna. Jak już wspomniałem traci się wszystkie dotychczasowe dane np. gry, zdjęcia itp. O ile fajnie byłoby rozpocząć swojego fanpaga od 200 likersów, o tyle należy zadać sobie pytanie czy konwersja rzeczywiście jest opłacalna, czy nie warto założyć swojej strony od początku. Wiele użytkowników zbyt pochopnie zaczęło konwertować swoje profile na strony, dlatego też przez jakiś czas strona konwersji była zablokowana. Facebook uruchomił jednakże specjalny formularz umożliwiający odwołanie odnośnie migracji dostępny pod adresem: https://www.facebook.com/help/contact_us.php?id=189265951117017. Tutaj już wszystko zależy od Facebooka i nie ma żadnej gwarancji, że przywrócą nasz profil do pełnej funkcjonalności.

Nasza rada: 3 razy zastanówcie się nad migracją profilu. Korzystaliście z migracji lub odwoływaliście się? Podzielcie się z nami.

 

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,80 / 5)
Loading...
Przewiń do góry