Zanim zaczniesz szukać odpowiedniej platformy sprzedażowej dla swoich produktów, warto tylko wspomnieć, że 80% wszystkich zakupów w internecie rozpoczyna się na Allegro, a ponad 60% z nich jest tam od razu realizowanych. Obecnie Allegro jest liderem wśród wszystkich marketplace obecnych w Polsce. Liczby mówią same za siebie. To ponad 20 mln użytkowników, których odwiedza ten portal co miesiąc. Kupujący znajdą tu wszystko, co potrzebują mając do dyspozycji ponad 250 mln ofert, które mogą wybierać spośród ponad 135 tysięcy zarejestrowanych firm. Platforma oferuje szereg narzędzi i funkcji, które umożliwiają łatwe dodawanie i zarządzanie produktami, a także obsługę zamówień i komunikację z klientami, co powoduje, że jest ona idealnym miejscem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych sprzedawców.
Jak zacząć sprzedawać na Allegro ? Co należy zrobić – dowiecie się z tego artykułu. Dodatkowo omówimy też Pakiet Powitalny dla nowych firm zarejestrowanych na Allegro.
Rejestracja i aktywacja konta na Allegro
Jeżeli zamierzasz sprzedawać na Allegro na koncie firmowym, które jest przeznaczone tylko dla przedsiębiorców, będziesz musiał przejść na stronę rejestracji nowego konta i wypełnić formularz, w którym należy podać następujące dane:
- numer NIP,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- unikalny login + hasło,
- firmowy numer rachunku bankowego.
W kolejnym kroku Allegro wyśle do sprzedającego e-mail z potwierdzeniem rejestracji, gdzie musi on kliknąć w link aktywacyjny, (należy pamiętać, że jest on ważny tylko 24 godziny — po tym czasie konto nie zostanie zarejestrowane), który przekieruje sprzedającego na stronę Allegro, w celu wykonania przelewu weryfikacyjnego. Portal sprawdza w ten sposób, czy podane dane w formularzu rejestracyjnym są prawdziwe. Pobrane środki w kwocie 1,01 zł zostaną zwrócone po kilku dniach.
Jeżeli sprzedaż będzie na początku tylko sprzedażą okazjonalną tj. do 5-10 transakcji w miesiącu, do kwoty 4000 zł za jedną transakcję, wówczas podczas weryfikacji nie będziemy musieli przesyłać do Allegro dodatkowych dokumentów. Allegro będzie wymagać od nas przesłania dodatkowych dokumentów tylko w przypadku pełnej weryfikacji. Należy ją wybrać, jeżeli:
- spodziewamy się większej liczby transakcji w miesiącu niż 10,
- wartość pojedynczej transakcji będzie przekraczać 4000 zł.
Zanim wystawisz pierwsze oferty na sprzedaż
Gdy już pozytywnie przejdziemy weryfikację i możemy w pełni korzystać z funkcjonalności portalu w pierwszej kolejności powinniśmy wypełnić wszystkie zakładki w dziale „Ustawienia sprzedaży” tj.:
- O sprzedającym,
- Warunki reklamacji,
- Ustawienia dostaw,
- Informacje o gwarancjach,
- Warunki zwrotów,
- Rabat na duże zamówienie,
- Cenniki hurtowe.

Wypełnienie wszystkich powyższych informacji pozwoli nam uniknąć problemów, gdyż kupujący, którzy szukają tych informacji będą mieli wszystko dokładnie wyjaśnione i opisane.
Dobierz odpowiednie kategorie dla swoich produktów i wystaw je na sprzedaż
Aby klienci łatwo mogli znaleźć nasze produkty na Allegro, musimy umieścić je w odpowiednich kategoriach, które najbardziej pasują do produktów oraz do tych kategorii, które cechują się największą sprzedażą dla danego przedmiotu.
Przy tworzeniu nowych ofert bardzo ważne jest, aby znajdowały się one wysoko w trafności w wyszukiwarce Allegro. Nie bez znaczenia będzie więc w jaki sposób przygotujemy nasze pierwsze oferty. Wiele czynników podczas wystawiania produktów na sprzedaż będzie miało na to wpływ, a najważniejsze z nich to:
- Pierwsze zdjęcie tzw. „miniaturka” musi spełniać wymagania Allegro.
- Parametry – wypełniamy zawsze wszystkie parametry. Parametry pomagają w organicznym wyszukiwaniu.
- Jeżeli jest możliwość, twórzmy oferty wielowariantowe oraz oferty z zestawami kilku produktów.
- Rodzaje i czas wysyłki – aktualnie Allegro udostępnia bardzo szeroki wachlarz, jeżeli chodzi o wybór kurierów. Najbardziej popularną formą wysyłki jest wysyłka do paczkomatu. Najlepszą jednak opcją jest mieć kilka wariantów wysyłek, aby klienci mogli je dobrać do swoich preferencji. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest opcja wysyłki w ten sam dzień do określonej godziny. Allegro bardzo mocno promuje w wynikach wyszukiwania oferty, które mają ustawioną wysyłkę w ten sam dzień do określonej przez sprzedawcę godziny.
- Konkurencyjna cena.
- Allegro SMART jest jednym z najważniejszych obecnie programów partnerskich Allegro. Pozwala osobie kupującej skorzystać z darmowej przesyłki zarówno do paczkomatów, jak i za pośrednictwem kurierów oraz do darmowych zwrotów.
- Promowanie ofert — brak promocji sprawia, że oferty znajdują się na dalszych stronach wyników (ponad 80% użytkowników nie przechodzi dalej niż trzecia strona wyników wyszukiwania – dane Allegro), a to bardzo ogranicza sprzedaż.
- Opis aukcji — powinien być możliwie łatwy do przeczytania, tak aby bez dużej straty czasu można było odnaleźć ważne informacje. Rekomendowane jest stosowanie pogrubień ważnych rzeczy oraz wykorzystywanie punktorów, aby klient nie musiał się przebijać przez zwarty tekst. Dodatkowo opisy powinny zawierać możliwie jak najwięcej zdjęć w najwyższej dostępnej jakości, ze względu na to, iż wielu klientów kupuje tylko „oczami” bez dokładnego czytania. Powinny być one też tak przygotowane, aby dobrze wyświetlały się zarówno na telefonach, jak i w aplikacji Allegro.
Wsparcie dla nowych sprzedawców, czyli czym jest Pakiet Powitalny
Pakiet Powitalny to program dla każdej nowo zarejestrowanej firmy, która nigdy wcześniej nie prowadziła sprzedaży na Allegro. Zawiera on wiele benefitów, które są szczególnie pomocne w pierwszych miesiącach sprzedaży na Allegro.
Pakiet Powitalny możemy włączyć w Centrum Zniżek zaraz po zarejestrowaniu i aktywacji konta na Allegro.

W ramach pakietu powitalnego otrzymamy:
- rabat do 10 000 zł na prowizję od sprzedaży,
- darmowy abonament profesjonalny,
- 100 bezpłatnych pakietów wyróżnień,
- darmowe wystawianie ofert,
- dodatkowe 100 wyróżnień, jeżeli ukończymy kurs w Akademii Allegro.
- 500zł na reklamę – po rejestracji nowego konta firmowego otrzymamy od Allegro 500zł do wykorzystania na reklamy w Allegro Ads.
Allegro zapewnia przez 90 dni benefity, które pozwolą sprzedającym przez ten czas dobrze poznać platformę i się jej nauczyć oraz przetestować część usług, z których w późniejszym czasie będą mogli już sami korzystać i odpowiednio dopasować je do swojego profilu działalności.
Podsumowanie
Zanim zdecydujesz się rozpocząć sprzedaż Twoich produktów na Allegro warto rozważyć takie kwestie jak — rodzaj produktów (obecność na portalu), konkurencję i ich ceny. Allegro jest największym portalem aukcyjnym w Polsce i ma bardzo duże grono użytkowników, co zwiększa szanse na znalezienie kupców dla naszych produktów. Jednocześnie jednak istnieje sporo konkurencji w wielu kategoriach, więc aby odnieść sukces, należy zadbać o dobrą prezentację produktów, oferować atrakcyjne ceny czy korzystać z reklam graficznych bądź ofert sponsorowanych, które pomagają wyróżnić się wśród sprzedających. Warto też pamiętać, że sprzedawanie na Allegro wiąże się z kosztami, takimi jak prowizje od transakcji oraz opłaty za wystawienie i utrzymanie oferty, które należy uwzględnić przy planowaniu sprzedaży na Allegro. Dzięki Pakietowi Powitalnemu początkowo koszty te będą bardzo niewielkie co ułatwi sprzedającym rozpoczęcie sprzedaży na tej platformie. Kluczowe, aby zacząć skutecznie sprzedawać na Allegro jest opracowanie dobrej strategii promocji – zarówno w ramach allegro ads, jak i po prostu doskonale przygotowanych ogłoszeń oraz obsługi klienta postawionej w stan najwyższej gotowości.

Reklama i kampanie Allegro Ads