Jak skutecznie promować swój biznes w internecie?

Jak skutecznie promować swój biznes w internecie?

Jak skutecznie promować swój biznes w internecie?
Relacja z Marketing Summit (4.11.20 r.)

4 listopada 2020 r. odbyła się kolejna edycja wirtualnej konferencji „Marketing Summit” podczas której mogliśmy usłyszeć wystąpienia 6 prelegentów. Nasi eksperci przysłuchali się dwóm z nich i poniżej przedstawiamy ich relację.

 

 

Mariusz Łodyga – Filary silnej marki – czyli na czym dziś budować brand?

Ciekawą prezentacją było wystąpienie Mariusza Łodygi – stratega, konsultanta i trenera, specjalizującego się w strategicznym marketingu – personal & business branding. 

Podczas webinaru można było dowiedzieć się, jak:

  • zaprojektować i jaką metodologie użyć w tworzeniu silnej marki,
  • przeprowadzić konsumenta od impulsu do zakupu,
  • osiągać ponadprzeciętne zyski.

Odpowiednia strategia marketingowa jest sprawnie działającą maszyną złożoną z kół zębatych, które zostały przedstawione na powyższej grafice. Każdy z nich musi działać sprawnie, aby strategia dawała zamierzone skutki. 

Przede wszystkim należy zacząć od architektury marki – co zrobić, aby przetrwała ona kryzysy. Budowa właściwej świadomości marki to proces bardzo trudny do zmierzenia, jest on kosztowny i odwleczony w czasie. Nie możemy mówić o “marce” w kontekście markowym jeżeli odbiorcy nie mają świadomości jej istnienia. 
Należy również zadbać o odpowiednie kanały komunikacji marketingowej, tak aby dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Ważna jest również agregacja użytkowników do punktów styku – odpowiednia liczba użytkowników i zabezpieczone budżety, które pozwolą ich kierować do naszego sklepu.

Prezenter zwrócił również uwagę na często popełniany błąd, mianowicie skupianie się tylko na konwertowaniu. Pomijając powyżej wymienione punkty możemy doprowadzić do “zacinania się” kół zębatych – w ten sposób możemy zdezaktualizować markę, możemy również mieć problem z dotarciem online do użytkowników.

Podczas wystąpienia Mariusz Łodyga zwrócił uwagę na bardzo ważną rzecz – mianowicie jak dużo firm nie posiada spisanej strategii marketingowej. Poniższe wykresy obrazują jak duża jest to skala.

 

Z powyższych badań wynika, że zaledwie 24% respondentów posiada strategię marketingową w formie udokumentowanej!

Jakie problemy rodzi brak strategii?

W dalszej części prezentacji Mariusz przedstawił możliwości wyjścia z tej niewątpliwie trudnej sytuacji, jaką jest brak spisanej kampanii marketingowej.

Marek Gwóźdź – Zaufanie jako kluczowy element efektywnej kampanii na Facebooku

Prezentacja Facebook Ads Specialist w digitalk przekrojowo prezentowała się następująco:

 

1. Jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty kampanii Facebook Ads?

90% Klientów oczekuje efektów kampanii Facebook Ads już pierwszego dnia – niestety zdarza się to wyłącznie w pojedynczych przypadkach.

 

Częste problemy użytkowników, którzy samodzielnie prowadzą kampanie reklamowe:

  • dochodzą do pewnego pułapu, od którego zwiększenie budżetu psuje im całkowicie wyniki,
  • brak zwiększania nakładów na reklamę z powodu zwiększania średnich kosztów pozyskania konwersji.

 

Prezentację nadbudowano również trzema przykładami case study:

Case ze sklepem z produktami dziecięcymi (1200 produktów):

  • stworzono nową stronę,
  • nowy pixel,
  • brak historycznych danych – kampania początkowo wyłącznie ustawiona była na zainteresowania,
  • budżet 3 tys. zł,
  • klient był przygotowany na to, że pierwsze efekty, które przyniosą zwrot mogą wystąpić dopiero po 6 miesiącach,
  • dzięki doświadczeniu w branży dziecięcej i kierowaniu na sprawdzone grupy udało się w pierwszym miesiącu przyprowadzić pierwsze transakcje, ale nie zwracały inwestycji,
  • w drugim miesiącu klient wychodził na “0”,
  • od trzeciego miesiąca kampanie zaczęły przynosić zyski.

 

Case z hurtownią cukierniczą (14 000 produktów):

  • kilkaset transakcji w miesiącu,
  • nowy pixel,
  • dużo historycznych danych,
  • budżet 3 tys. zł,
  • problemy (niepoprawnie wgrane zdarzenia na pixelu przed rozpoczęciem współpracy),
  • od drugiego miesiąca kampania zaczęła przynosić wyniki w postaci ustalonego KPI.

 

Case wydawnictwo:

  • budżet 3 tys. zł,
  • źle skonfigurowany pixel (brak zdarzeń na pixelu, wyłącznie pageview),
  • mała ilość produktów w sklepie,
  • konto reklamowe pre-paid,
  • brak zaufania klienta, chciał sprzedawać dużo i szybko oraz kierować na grupy wymyślone przez siebie,
  • kampania po drugim miesiącu zaczęła przynosić dobre wyniki, kiedy klient posłuchał rekomendacji specjalisty.

 

Podsumowanie case study:

 

2. Dlaczego warto zaufać osobie odpowiedzialnej za Twoje reklamy na Facebooku?

  • pamiętaj, że to Ty wybierasz agencje. Przed jej wyborem sprawdź przede wszystkim, czy ma doświadczone w Twojej branży i czy może przedstawić Ci z tego case study,
  • wybierz agencję, która interesuje się tym co robisz i tym, jak kręci się Twój biznes. Chodzi o dobrą i owocną współpracę,
  • bądź otwarty na rekomendacje, które są oparte na doświadczeniu agencji. Nie staraj się być mądrzejszy, niż specjaliści w swojej dziedzinie.

 

3. Case study klienta, który chciał zrezygnować ze współpracy

W ostatnim punkcie prezentacji omówiony został przykład klienta, który chciał zrezygnować ze świadczonych mu usług po 6 miesiącach działań, które według niego nie przynosiły oczekiwanych skutków. Na szczęście specjalistom udało się zatrzymać klienta. Od 6 miesiąca zaczęły spływać oczekiwane efekty, do których dążono w każdym działaniu rozbudowanej strategii, jakiej wymagała indywidualna sytuacja klienta.

  • klient działał w branży mebli dziecięcych,
  • duży zakres prac (kampanie i FanPage na 8 różnych krajów),
  • brak pixela,
  • średni ruch na stronie,
  • budowa FanPage od “0”,,
  • budżet: na początku niecałe 700zł/kraj,
  • KPI – ROAS 3,4,
  • KPI osiągane od 6-go miesiąca prowadzenia kampanii reklamowych,
  • klient został i współpraca już trwa 2 lata.

 

 

Ważne wnioski z prezentacji:

  1. Jak skrócić czas zwrotu z inwestycji w kampanie reklamowe? Sprawdzona agencja/ specjalista z doświadczeniem w Twojej branży, który może poprzeć swoje wyniki case study.
  2. Wgraj poprawnie Pixel Facebook’a na swoją stronę jak najwcześniej. Śledź nie tylko pageview, ale również zdarzenia. Dzięki temu zbierasz dane do przyszłych kampanii reklamowych.
  3. Startuj z kampanią tylko i wyłącznie wtedy, kiedy masz pewność, że analityka jest poprawnie skonfigurowana, a dane o ruchu i zdarzeniach są poprawnie zbierane.
  4. Dzięki poprawnemu wdrożeniu pełnej analityki, zarówno specjalista odpowiedzialny za prowadzenie kampanii, jak i reklamodawca mogą na bieżąco monitorować wyniki i na ich podstawie podejmować trafniejsze decyzje optymalizacyjne.
  5. Śledzenie najważniejszych zdarzeń jest również ważnym elementem w kontekście transparentności – od początku współpracy specjalista ma możliwość przedstawiania klientowi konkretnych liczb wynikających z podjętych działań – co przekłada się na zaufanie.
  6. Czym więcej produktów i danych o ruchu i transakcjach, tym większe prawdopodobieństwo szybszego osiągnięcia oczekiwanych efektów.
  7. Na podstawie większej ilości istotnych danych możemy przeprowadzać efektywniejszą analizę oraz optymalizację kampanii.

 

 

Mateusz Najman
Senior SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami oraz wdrażaniem analityki. Jego zamiłowaniem jest wielogodzinna segregacja i pogłębiona analiza danych. Lubi mieć wszystko perfekcyjnie dopracowane.

Przemysław Biegacz
SEM Expert. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz wdrażaniem analityki. W swoich działaniach kładzie szczególny nacisk na techniczne dopracowanie kampanii. Po godzinach jest zamiłowanym fanem konsolowego gamingu oraz piłki nożnej.

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry