4 listopada 2020 r. odbyła się kolejna edycja wirtualnej konferencji „Marketing Summit” podczas której mogliśmy usłyszeć wystąpienia 6 prelegentów. Nasi eksperci przysłuchali się dwóm z nich i poniżej przedstawiamy ich relację.
Mariusz Łodyga – Filary silnej marki – czyli na czym dziś budować brand?
Marek Gwóźdź – Zaufanie jako kluczowy element efektywnej kampanii na Facebooku

90% Klientów oczekuje efektów kampanii Facebook Ads już pierwszego dnia – niestety zdarza się to wyłącznie w pojedynczych przypadkach.
Częste problemy użytkowników, którzy samodzielnie prowadzą kampanie reklamowe:
- dochodzą do pewnego pułapu, od którego zwiększenie budżetu psuje im całkowicie wyniki,
- brak zwiększania nakładów na reklamę z powodu zwiększania średnich kosztów pozyskania konwersji.
Prezentację nadbudowano również trzema przykładami case study:
Case ze sklepem z produktami dziecięcymi (1200 produktów):
- stworzono nową stronę,
- nowy pixel,
- brak historycznych danych – kampania początkowo wyłącznie ustawiona była na zainteresowania,
- budżet 3 tys. zł,
- klient był przygotowany na to, że pierwsze efekty, które przyniosą zwrot mogą wystąpić dopiero po 6 miesiącach,
- dzięki doświadczeniu w branży dziecięcej i kierowaniu na sprawdzone grupy udało się w pierwszym miesiącu przyprowadzić pierwsze transakcje, ale nie zwracały inwestycji,
- w drugim miesiącu klient wychodził na “0”,
- od trzeciego miesiąca kampanie zaczęły przynosić zyski.
Case z hurtownią cukierniczą (14 000 produktów):
- kilkaset transakcji w miesiącu,
- nowy pixel,
- dużo historycznych danych,
- budżet 3 tys. zł,
- problemy (niepoprawnie wgrane zdarzenia na pixelu przed rozpoczęciem współpracy),
- od drugiego miesiąca kampania zaczęła przynosić wyniki w postaci ustalonego KPI.
Case wydawnictwo:
- budżet 3 tys. zł,
- źle skonfigurowany pixel (brak zdarzeń na pixelu, wyłącznie pageview),
- mała ilość produktów w sklepie,
- konto reklamowe pre-paid,
- brak zaufania klienta, chciał sprzedawać dużo i szybko oraz kierować na grupy wymyślone przez siebie,
- kampania po drugim miesiącu zaczęła przynosić dobre wyniki, kiedy klient posłuchał rekomendacji specjalisty.
Podsumowanie case study:
2. Dlaczego warto zaufać osobie odpowiedzialnej za Twoje reklamy na Facebooku?
- pamiętaj, że to Ty wybierasz agencje. Przed jej wyborem sprawdź przede wszystkim, czy ma doświadczone w Twojej branży i czy może przedstawić Ci z tego case study,
- wybierz agencję, która interesuje się tym co robisz i tym, jak kręci się Twój biznes. Chodzi o dobrą i owocną współpracę,
- bądź otwarty na rekomendacje, które są oparte na doświadczeniu agencji. Nie staraj się być mądrzejszy, niż specjaliści w swojej dziedzinie.
3. Case study klienta, który chciał zrezygnować ze współpracy
W ostatnim punkcie prezentacji omówiony został przykład klienta, który chciał zrezygnować ze świadczonych mu usług po 6 miesiącach działań, które według niego nie przynosiły oczekiwanych skutków. Na szczęście specjalistom udało się zatrzymać klienta. Od 6 miesiąca zaczęły spływać oczekiwane efekty, do których dążono w każdym działaniu rozbudowanej strategii, jakiej wymagała indywidualna sytuacja klienta.
- klient działał w branży mebli dziecięcych,
- duży zakres prac (kampanie i FanPage na 8 różnych krajów),
- brak pixela,
- średni ruch na stronie,
- budowa FanPage od “0”,,
- budżet: na początku niecałe 700zł/kraj,
- KPI – ROAS 3,4,
- KPI osiągane od 6-go miesiąca prowadzenia kampanii reklamowych,
- klient został i współpraca już trwa 2 lata.
Ważne wnioski z prezentacji:
- Jak skrócić czas zwrotu z inwestycji w kampanie reklamowe? Sprawdzona agencja/ specjalista z doświadczeniem w Twojej branży, który może poprzeć swoje wyniki case study.
- Wgraj poprawnie Pixel Facebook’a na swoją stronę jak najwcześniej. Śledź nie tylko pageview, ale również zdarzenia. Dzięki temu zbierasz dane do przyszłych kampanii reklamowych.
- Startuj z kampanią tylko i wyłącznie wtedy, kiedy masz pewność, że analityka jest poprawnie skonfigurowana, a dane o ruchu i zdarzeniach są poprawnie zbierane.
- Dzięki poprawnemu wdrożeniu pełnej analityki, zarówno specjalista odpowiedzialny za prowadzenie kampanii, jak i reklamodawca mogą na bieżąco monitorować wyniki i na ich podstawie podejmować trafniejsze decyzje optymalizacyjne.
- Śledzenie najważniejszych zdarzeń jest również ważnym elementem w kontekście transparentności – od początku współpracy specjalista ma możliwość przedstawiania klientowi konkretnych liczb wynikających z podjętych działań – co przekłada się na zaufanie.
- Czym więcej produktów i danych o ruchu i transakcjach, tym większe prawdopodobieństwo szybszego osiągnięcia oczekiwanych efektów.
- Na podstawie większej ilości istotnych danych możemy przeprowadzać efektywniejszą analizę oraz optymalizację kampanii.