Jak mądrze rozdysponować budżet na działania SEM. Case study e-sklepu wPolu.pl

Mariusz Rybka
Mariusz Rybka
19 marca 2025
 
Jak mądrze rozdysponować budżet na działania SEM. Case study e-sklepu wPolu.pl

[CASE STUDY] Jak mądrze rozdysponować
budżet na działania SEM

Branża rolnicza, z racji swojej specyfiki, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Prowadzenie kampanii Google Ads w tej niszy wymaga wyjątkowego podejścia, przemyślanej strategii marketingowej i odpowiedniego zarządzania budżetem. Sprawdź, jak sklep internetowy wPolu.pl wykorzystał te elementy, by skutecznie zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki i osiągnąć lepsze wyniki.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jak sklep wPolu.pl osiągnął imponujący sukces w krótkim czasie.
  • Jakie wyzwania zostały pokonane dzięki odpowiedniemu zarządzaniu budżetem kampanii Google Ads.
  • Jakie konkretne strategie kampanii Google Ads przyczyniły się do wzrostu sprzedaży.
  • Dlaczego ważne jest pełne zaufanie do specjalisty SEM w kwestiach budżetowych.

O Kliencie

wPolu.pl to sklep internetowy dla rolników, ogrodników, działkowców i sadowników. W ofercie posiada wszystko, by zaspokoić potrzeby profesjonalistów, jak i hobbystów. Każdy posiadacz nawet małej działki czy ogródka na balkonie znajdzie tam coś dla siebie. Nawet jeśli nie wiadomo, czego konkretnie potrzeba naszym uprawom, doradcy wPolu.pl odpowiedzą na każde pytanie.

Początek współpracy – oczekiwania i cele

Współpracę z wPolu.pl rozpoczęliśmy na początku stycznia 2022 roku. Pierwsze rozmowy pozwoliły mi lepiej zrozumieć charakter działalności sklepu i przygotować plan marketingowy. Zidentyfikowałem kilka obszarów, w których można było wprowadzić zmiany, które miały potencjał poprawić wyniki sprzedaży.

Kluczowym celem było zwiększenie rentowności działań reklamowych poprzez podniesienie ROAS (zwrotu z wydatków na reklamę), zwiększenie wartości koszyka oraz przychodów. Po dokładnej analizie istniejących kampanii Google Ads dostrzegłem, że wymagają one optymalizacji budżetu, poprawy struktury oraz wdrożenia nowych typów kampanii.

wPolu.pl przed rozpoczęciem współpracy był mało rozpoznawalnym sklepem. W planerze słów kluczowych liczba wyszukiwań słów brandowych pokazuje 710 za grudzień 2021 r., a rok później 1000, gdzie grudzień to posezonowy miesiąc. W maju 2022 r., po pół roku współpracy liczba wyszukiwań słów brandowych wyniosła 2180. Natomiast w kwietniu 2024, czyli w szczycie sezonu liczba wyszukiwań fraz brandowych wyniosła już 3660. Celem jest zostanie numerem jeden w branży i miejscem pierwszego wyboru dla potencjalnych klientów.

Budżet kampanii Google Ads

Po wprowadzeniu niezbędnych zmian w kampaniach i wynikających z tego natychmiastowych wzrostach wyników, zaufanie, jakim obdarzyła mnie klientka, zaowocowało pełną autonomią w zarządzaniu budżetem reklamowym. Takie podejście pozwala mi na szybkie reagowanie na zmiany w wynikach kampanii, co przekłada się na lepszą adaptację algorytmów w dłuższym okresie. W mojej pracy z innymi klientami również stosuję podobne podejście, które w wielu przypadkach przynosi świetne rezultaty.

Zwiększanie budżetu w miarę wzrostu wyników jest kluczowe. Zdecydowałem się na stopniowe zwiększanie wydatków o 10-20% co kilka dni, co jest bardziej efektywne i bezpieczne, zgodnie z rekomendacjami Google oraz doświadczeniem branżowym. Nie narusza to także delikatnego balansu kampanii, nie wytrącając jej do trybu nauki.

Kampanie Google Ads – przykłady rozwiązań

Na koncie klienta korzystam z wielu rozwiązań, od kampanii Performance Max z zasobami, kampanii Performance Max na pozyskiwanie nowych i utrzymanie klientów, po kampanie Demand Gen i kampanie w wyszukiwarce, automatycznie aktualizujące ceny produktów w tekstach reklamowych. Dodaliśmy też listy mailowe wysoko wartościowych klientów, tj. takich, którzy zostawiają w sklepie 3 razy więcej pieniędzy, niż wynosi średnia wartość koszyka.

Do tego wszystkiego dochodzą moje autorskie pomysły, jak np. nie reklamowanie konkretnego nawozu, a reklamy ze słowami kluczowymi, opisującymi choroby upraw czy nazwy szkodników upraw, które dany nawóz zwalcza. Dzięki Planerowi Słów Kluczowych mamy nawet kampanię ze słowami kluczowymi, opisującymi substancje chemiczne zawarte w danym nawozie rolniczym. Ludzie w ten sposób również szukają produktów, tym bardziej profesjonalni, zamożni rolnicy, znający te zaawansowane nazwy.

Analiza raportów organicznych słów kluczowych i ich pozycji, w narzędziu Google Search Console, pomogła zidentyfikować wartościowe słowa kluczowe z wysokimi i niskimi pozycjami. Następnie rozdysponowałem budżet z uwzględnieniem zapotrzebowania wsparcia słabszych obszarów organicznych. Dzięki tym narzędziom mądrze dysponujemy budżetem i nie przepalamy wydatków na dublowanie wyników, gdzie nie wyświetla się nasza konkurencja, a my jesteśmy wysoko w pozycjach organicznych. Licząc wartość koszyka w tych kampaniach, widać, że zaczęliśmy docierać do rolników-przedsiębiorców, czyli osób, które posiadają ogromne gospodarstwa rolne. Wszystko zgodnie z ideą Power Pairingu. Power Pairing to strategia polegająca na skutecznym dopasowaniu słów kluczowych w kampanii w sieci wyszukiwania i reklam Performance Max, by zmaksymalizować ich wspólne działanie i poprawić wyniki kampanii. Chodzi o precyzyjne dopasowanie treści reklam do intencji użytkowników, co prowadzi do większej liczby konwersji.

Skalowanie wydatków – kiedy warto zwiększyć budżet?

Skalowanie wydatków na reklamę to proces, który wymaga przemyślanej strategii. Imponujący wzrost wyników wPolu.pl nie wynikał wyłącznie z agresywnego zwiększania budżetu, ale z dokładnej analizy wyników i stopniowego wprowadzania zmian. Zwiększanie budżetu na kampanie Google Ads, to tylko jeden z elementów sukcesu – kluczowe jest również dobranie odpowiedniej strategii i narzędzi, które umożliwiają optymalizację wyników i maksymalizację efektywności.

Zwiększenie budżetu na kampanie Google Ads warto rozważyć, gdy zauważymy, że kampanie osiągają stabilne, zadowalające wyniki. Warto wiedzieć, które parametry kampanii są dla nas istotne. Jeśli widzimy, że spada koszt konwersji i jest to dla nas ważne, wtedy możemy skalować wydatki. Ponadto, gdy rośnie ROAS lub przychody, a kampania generuje rentowne wyniki, to może być dobry moment na zwiększenie budżetu.

Ważne, by odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Czy i jak bardzo jestem zadowolony z tego, jak jest?
  • Co mnie blokuje przed zwiększeniem wydatków na reklamę?
  • Czy obecny specjalista jest wystarczająco zaangażowany w rozwój mojej firmy i dzięki temu chociaż powoli rośniemy w ciągu ostatnich miesięcy?

Przedsiębiorcy dążą do sukcesu i optymalizacji przychodów. Warto zastanowić się, czy obecna strategia marketingowa pozwala w pełni wykorzystać potencjał biznesu oraz czy współpraca z agencją lub specjalistą przynosi oczekiwane rezultaty.

wPolu.pl – efekty współpracy i rosnącego budżetu reklamowego

Jak wspomniałem na początku, sezonowość w opisywanej branży to problem, ale jednocześnie korzyść i czynnik determinujący, by w sezonie zarobić na słabsze sprzedażowo miesiące.

Efekty w ujęciu miesięcznym:

image11

image10

image6

image12

image4

image2

W ujęciu kwartalnym:

image8

image7

image9

image1

image3

image5

 

W 2020 roku na kampanie Google Ads została przeznaczona 5-cyfrowa kwota. Rok później była to kwota 6-cyfrowa i zostało tak do dziś. Na przedstawionych wyżej wykresach najlepiej widać, że zwiększanie budżetu reklamowego idzie w parze z większą sprzedażą w sklepie.

Porównując obecne wyniki do ubiegłych lat, budżet i wyniki wzrosły w wartościach procentowych następująco:

  • budżet 2020 → 2024: wzrost o 993%
  • kliknięcia 2020 → 2024: wzrost o 285%
  • liczba konwersji 2020 → 2024: wzrost o 856,1%
  • przychody 2020 → 2024: wzrost o 1241,9%
  • ROAS 2020 → 2024: wzrost o 22,8%
  • współczynnik konwersji 2020 → 2024: wzrost o 54,5%
  • średnia wartość koszyka 2020 → 2024: wzrost o 40,4%

Warto porównać jeszcze pierwszy rok rozpoczęcia współpracy z 2024 rokiem:

  • budżet 2022 → 2024: wzrost o 56,6%
  • kliknięcia 2022 → 2024: wzrost o 53,5%
  • liczba konwersji 2022 → 2024: wzrost o 184,2%
  • przychody 2022 → 2024: wzrost o 138%
  • ROAS 2022 → 2024: wzrost o 19,7%
  • współczynnik konwersji 2022 → 2024: wzrost o 22,2%
  • średnia wartość koszyka 2022 → 2024: spadek o 16,3%

Spadek wartości koszyka na przestrzeni ostatnich 2 lat wynika z jednorazowego podwojenia budżetu z miesiąca na miesiąc w szczycie sezonu. Chcieliśmy z klientem w pełni wykorzystać ostatni pik sezonu i tak gwałtowny wzrost wydatków spowodował, że spadła średnia wartość koszyka. Natomiast 2025 rok zaczęliśmy z najwyższą w historii konta średnią wartością koszyka.

Podsumowanie

Case study wPolu.pl jest idealnym przykładem, że nawet nie warto, a trzeba zwiększać wydatki reklamowe. Porównując ostatnie 2 lata, widać, że budżet jest większy o 56,6% a liczba kliknięć wzrosła tylko o 53,5%.

Zapamiętaj: Trend wzrostu kosztów kliknięć jest zauważalny w wielu branżach i nic nie wskazuje na jego odwrócenie w najbliższym czasie. Myślę, że koszty kliknięć i prowadzenia działalności będą rosły w jeszcze większym tempie niż obecnie, co oznacza, że to ostatni dzwonek, by wyprzedzić konkurencję.

 

Podsumowując, współpraca z wPolu.pl jest przykładem skutecznego wykorzystania kampanii Google Ads w branży rolniczej. Kluczowe okazało się precyzyjne zarządzanie budżetem, odpowiednia optymalizacja kampanii, wprowadzanie nowych rozwiązań w fazie beta oraz zaufanie do specjalisty SEM. Dzięki temu sklep zaczął uzyskiwać nie tylko spektakularne wyniki sprzedażowe, ale i większą rozpoznawalność marki. Pokazuje to, jak ważne jest przemyślane podejście do marketingu internetowego, elastyczność w reagowaniu na zmiany i strategiczne podejmowanie decyzji budżetowych, które mogą prowadzić do sukcesu w każdej branży.

 

Mariusz Rybka
SEM Specialist. Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics z ponad 7-letnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych. W wolnym czasie czyta dużo książek i gra w piłkę nożną.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry