Jak dodać opinię o firmie?

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
10 marca 2025
 
Jak dodać opinię o firmie?

Jak dodać
opinię o firmie?

Opinii na interesujący nas temat najczęściej szukamy w Internecie, ponieważ jest to najłatwiejszy i najszybszy sposób. Sprawdzamy, czy hotel jest czysty, a posiłki smaczne, czy warsztat samochodowy jest godny zaufania i profesjonalnie wykonuje swoją pracę. Pokażemy Wam, w jakich miejscach i jak zdobyć bezpłatne opinie wystawiane przez klienta – pomaga to w budowaniu wiarygodności, zachęca potencjalnych klientów, ale także budzi zaufanie robotów, co może zaowocować dodatkowymi punktami w rankingu.

Sposobów na to, by zdobywać opinie użytkowników internetu, jest kilka. Możemy do tego wykorzystać stopkę maila i wstawić link do strony lub odnośnik do konta w social mediach z prośbą o ocenę. Polecamy także wysłanie do kilku najlepszych klientów maila, w którym poprosimy o opinię o naszej firmie. W takim mailu warto od razu podać linki do miejsc, w których można nas ocenić – tak, żeby ułatwić klientowi cały proces wystawienia pozytywnej oceny.

Jak dodać opinię w Google Moja Firma i Google Maps?

Czy wiecie, że w wizytówkach Google i mapach Google możecie dodawać opinie? Jest to usługa stworzona w celu dodawania wizytówek w wyszukiwarce. Tu znajdziecie wszystkie informacje o firmie. Jakość wizytówki jest jednak uzależniona od osoby zarządzającej takim kontem.

Znajdziecie tu oceny w formie komentarzy i od 1 do 5 gwiazdek. Osoba opiniująca może również dodać zdjęcie związane z oceną firmy w Google.

Najprostszym sposobem na umieszczenie swoich opinii jest odnalezienie miejsca lub firmy w wyszukiwarce przez wpisanie nazwy. Po prawej stronie wyników wyszukiwania Google powinien pojawić się tak zwany graf wiedzy. Tam szukajmy przycisku „Dodaj opinię”. Oczywiście musimy być zalogowani do naszego konta Google.

Ciekawostką jest fakt, że Google pozwala napisać opinie nie tylko o firmach, muzeach czy portach lotniczych, lecz również niektórych atrakcjach turystycznych.

Wiele osób zastanawia się, czy można usunąć negatywne opinie w profilu firmy w Google. Odpowiedź brzmi „tak”, jeśli są to fałszywe opinie o Twojej firmie albo w ich treści znajdują się niecenzuralne wyrażenia. Opinie na Google są też usuwane z powodu naruszenia zasad ustanowionych w regulaminie Google. Przygotowaliśmy o tym osobny wpis: sprawdź poradnik krok po kroku jak usunąć opinię z profilu Google.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Wyróżnij się na Mapie Google

Zaufaj specjalistom z DevaGroup

Jak dodać opinię na Facebooku?

Jako jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych Facebook również daje możliwość oceniania miejsc i firm na ich fanpage’u – o ile właściciel strony włączy tę funkcję. Jako administrator może nie zezwolić na pozostawianie opinii, co wiąże się z tym, że również nie zobaczymy tych wcześniej pozostawionych.

Aby dodać opinie o firmie na Facebooku oraz ocenę należy zalogować się na swoje konto prywatne w portalu. Po przejściu na interesujący nas fanpage trzeba odnaleźć sekcję „Opinie” w zakładkach w górnej części strony. Następnie musimy odpowiedzieć na pytanie „Czy polecasz [nazwa firmy]?” i po wybraniu Tak/Nie możemy przejść do wpisywania treści naszej opinii.

Jak dodać opinię na LinkedIn?

Kolejny portal społecznościowy, jego charakterystyka jest całkowicie inna od wspomnianego wcześniej Facebooka. Tutaj też znajdziecie prywatne konta osób oraz strony firmowe. Jednak nie szukajcie tu zdjęć z wakacji lub ze spotkania ze znajomymi. LinkedIn jest miejscem, gdzie ludzie zamieszczają informacje o doświadczeniu zawodowym, odbytych kursach lub dzielą się ciekawymi materiałami z branży.

Strony firmowe działają podobnie jak fanpage na Facebooku, to znaczy są miejscem, gdzie znajdziecie informacje o firmie, jakie świadczy usługi czy ilu zatrudnia pracowników, jednak nie ma tu opcji zostawiania opinii. Możemy jednak dołączyć do grona obserwujących konto firmowe – musimy zalogować się na swoje prywatne konto, wyszukać interesującą nas firmę i kliknąć „Obserwuj” w górnej części strony.

Jak dodać opinię w Opineo?

Ogromny portal internetowy skupiający przedsiębiorców i klientów w jednym miejscu, profile wielu tysięcy firm z całej polski działających w różnych branżach – od ekologii po medycynę. Możecie tu umieścić opinie o produkcie lub usłudze.

Serwis na swoich stronach informuje, że jest największym niezależnym serwisem opiniotwórczym w kraju, a profil firmy i opinia podlega weryfikacji przez administratorów strony. Daje nam to poczucie, że informacje zamieszone na stronie są wiarygodne i prawdziwe.

Żeby zostawić tu opinie, nie trzeba się rejestrować, wystarczy odszukać interesująca nas firmę i kliknąć „Dodaj opinie”. Ukazuje nam się dość rozbudowany formularz, gdzie możemy zostawić opinię tekstową, ale też ocenić w skali od 1 do 5 poziom obsługi klienta czy szybkość realizacji zamówienia. Jak wspomnieliśmy, opinia podlega weryfikacji a firma, której wystawiamy opinię, może odpowiedzieć, skomentować każdą opinię.

Jak dodać opinię w Ceneo?

Ceneo to jeden z najpopularniejszych serwisów, gdzie możemy porównać ceny produktów, dlatego opinie w tym miejscu są szczególnie wartościowe dla kupujących. Firma przywiązuje dużą wagę do ich wiarygodności, prowadząc program Zaufane Opinie. Oznacza to, że żeby zostawić opinię na Ceneo, musimy dostać specjalny link po zakupie produktów. W ten sposób mogą wypowiedzieć się wyłącznie osoby, które je nabyły – kupowanie opinii nie wchodzi w grę.

Ceneo oferuje rozbudowany panel recenzji, gdzie oprócz standardowych kategorii jak Polecam / Nie polecam znajdziemy m.in. zalety i wady. W serwisie działa też CeneoAI, które podsumowuje opinie wystawione przez klientów, dzięki czemu możemy szybko poznać często powtarzające się zdania bez konieczności czytania dziesiątek opinii.

Podsumowanie

Opinie są bardzo istotnym czynnikiem budującym wizerunek i widoczność firm. To nieocenione źródło informacji dla nowych klientów, szczególnie tych, którzy stoją przed podjęciem decyzji zakupowych. Pamiętaj, żeby zachęcić klienta do pozostawienia ich po skorzystaniu z usługi lub kupnie produktu, odpowiadaj na opinie – pozytywne i negatywne. Pozostawienie ocen i opinii jest dobrowolne, więc wykorzystuj niestandardowe metody, żeby je zdobyć. Na dłuższą metę zyskasz wiarygodność w oczach kupujących, a to po prostu się opłaca.

Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się w 2018 roku.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry