Instagram ma swoje limity i ograniczenia! Sprawdź teraz, czy znasz je wszystkie

Justyna Przygoda
Justyna Przygoda
Archiwum 08.2022
 
Instagram ma swoje limity i ograniczenia! Sprawdź teraz, czy znasz je wszystkie

Instagram ma swoje limity i ograniczenia!
- Sprawdź teraz, czy znasz je wszystkie

Czy zakładając konto na Instagramie, zastanawiasz się nad jego ograniczeniami? Oczywiście wiesz pewnie, czego na nim nie reklamować i jakich zasad pilnować, żeby nie zostać zbanowanym. Ale czy wiesz, iloma kontami możesz operować, na ile aktywności sobie pozwolić, jak długie posty pisać i ile ich dodawać? Te zasady nie są już tak transparentne, prawda? Nie martw się, postanowiliśmy zebrać je wszystkie w jednym miejscu, abyś nie pogubiła/pogubił się w gąszczu wszystkich ograniczeń aktualnych na rok 2022.

Wielki Brat czuwa. Nic, co robisz na Instagramie nie umknie czujnym algorytmom platformy. Wszystko, co robisz w medium, począwszy od samego zakładania konta, poprzez jego prowadzenie, wrzucane treści, czy content pochłaniany, na który żywo reagujesz jest przez nie obserwowane. Musisz wiedzieć, że ograniczenia ze strony platformy są szczególnie dotkliwe dla osób poruszających się w medium na co dzień, twórców i specjalistów SM, którzy są wyjątkowo aktywni na Instagramie. Jeśli więc Twoja praca wymaga od Ciebie spędzania od Ciebie mnóstwa czasu w tym medium, tym bardziej powinieneś zapoznać się z naszym artykułem i poznać limity na Instagramie w 2022 roku.

Limity przy zakładaniu konta – wiek użytkownika i nie tylko

  • 13 – tyle lat musisz mieć ukończone, by zaistnieć na platformie,
  • 5 – tyloma kontami możesz maksymalnie zarządzać.

Aby w ogóle pojawić się na platformie, musisz skończyć 13 lat. To minimalny wiek dla użytkownika platformy, który zakłada konto Instagram. Wyjątkiem od tej zasady są konta pod kuratelą rodzicielską, zarządzane przez rodzica lub opiekuna prawnego. Platforma ufa deklaracji użytkownika co do jego wieku. Problem może jednak pojawić się przy zgłoszeniu konta. Wówczas wiek jest już weryfikowany, a użytkownikowi, który skłamał grozi blokada konta.

Jeżeli zaś chodzi o liczbę kont, którymi możemy zarządzać, w praktyce jest ona zależna od naszego e-maila. Jeden adres mailowy może być powiązany z maksymalnie 5 profilami. Oczywiście można mieć więcej mejli i zwiększyć liczbę obsługiwanych kont albo skorzystać z programu do planowania treści, w praktyce jednak naraz zalogowani możemy naraz obsługiwać maksymalnie 5 kont – bez konieczności wylogowania.

 

Aby założyć konto na IG musisz mieć ukończone 13 lat

 

Profil też ma swoje ograniczenia

  • 6 – tyle znaków musi zawierać Twoje hasło do Instagrama,
  • 30 – z tyle znaków maksymalnie może się składać Twoja nazwa konta (username),
  • 150 – to maksymalna liczba znaków, które możesz umieścić w BIO,
  • 1 – tyle linków możesz umieścić w BIO.

Zaczynając od postaw, nie utworzymy konta bez bezpiecznego hasła do platformy. Nasze hasło powinno mieć najmniej 8 znaków i składać się zarówno z małych, jak i wielkich liter, cyfr i znaków specjalnych. Najlepiej z perspektywy bezpieczeństwa byłoby również zmieniać nasze hasło co 30 dni. Jest to jednak uciążliwe, więc warto o tym pamiętać i dokonywać zmian przynajmniej raz na 3 miesiące.

Kolejną ciekawą liczbą związaną z naszym kontem jest nazwa użytkownika (username). Powinna się składać z maksymalnie 30 dni i najlepiej, jeśli będzie zawierała słowa kluczowe pod SEO. Szerzej o ich wykorzystaniu piszemy tutaj.

Musimy również pamiętać o ograniczeniach dotyczących BIO. Właśnie dlatego, że można w nim umieścić do 150 znaków, napisanie dobrego BIO to naprawdę nie lada sztuka. Pamiętajmy również, że w BIO dodamy tylko jeden link, chyba że skorzystamy z „rozgałęziaczy”. To narzędzia typu: Linktr.ee, gdzie po kliknięciu linku zostajemy odesłani do mini strony, à la InstaStories z przekierowaniami do konkretnych zakładek w naszej witrynie.

 

Username może liczyć maksymalnie 30 znaków

 

Ograniczenia na Instagramie dotyczące postów

  • 3 – przynajmniej tyle sekund musi mieć Twoje video w poście (max. 90 sekund),
  • 4 – to minimum słów, które musisz zawrzeć w Twoim poście,
  • 2200 – to maksymalna liczba znaków w opisie pod zdjęciem (łącznie ze spacjami i emoji),
  • 10 – tyle zdjęć możesz dodać w tzw. karuzeli,
  • 38 – o tyle procent więcej polubień generują posty, na których pokazujesz swoją twarz.

Ograniczenia i limity dotyczące tworzenia postów na Instagramie są niezwykle ważne, dlatego poświęcamy im tutaj sporo uwagi. Po pierwsze będą one dotyczyły liczby znaków, które możemy/musimy umieszczać w naszych wpisach. Tak więc publikować możemy jedynie takie posty, które mają minimum 4 znaki w opisie, co nie jest przyznacie sami wielkim wyczynem.

Maksymalna liczba znaków pod zdjęciem to 2200 znaków łącznie ze spacjami, hashtagami, emotikonami, śmiało więc możemy stwierdzić, że Instagram daje nam tutaj spore pole do manewru i rozwoju naszej kreatywności. Do naszej karuzeli, czyli postu karuzelowego z galerią nie dodamy na raz nie więcej, niż 10 obrazów. Co ważne warto pamiętać o tym, że obserwujący cieplej reagują na zdjęcia, na których pokazujemy twarz. Takie posty zyskują nawet 38 proc. więcej reakcji.

 

Content „z twarzą” jest atrakcyjniejszy dla Twojego użytkownika

 

100 postów i blokada

  • 20 – tyle osób/kont możesz maksymalnie otagować w jednym poście,
  • 5 – tyle produktów ze swojego sklepu możesz oznaczyć na jednym zdjęciu, w przypadku karuzel ta liczba wzrasta do 20,
  • 100 – tyle postów możesz dodać w ciągu dnia (maksymalnie 5 na godzinę),
  • 30 – tyle hashtagów możesz użyć w swoim poście (najlepiej jednak, żeby było ich od 5 do 20),
  • 125 – tyle znaków widzi użytkownik pod Twoim postem, reszta jest chowana pod przyciskiem „rozwiń”.

Igranie z Instagramem może skończyć się źle. Parafrazując słynny tekst reklamy: „Po ilu kostkach się uśmiechniesz?”. Lepiej nie dowiadywać się, po ilu niepożądanych działaniach skończymy z blokadą. A może inaczej, nie warto na własnej skórze sprawdzać, jakie są limity na Instagramie. Chyba lepiej nam zaufać i potraktować te dane jako instrukcję, której możemy używać na co dzień.

Wracając jednak do meritum, Instagram nie pozwoli Wam otagować większej liczby osób/profili w Waszym poście. Informacja ważna dla osób sprzedających towary ze sklepu na Instagramie: do jednego publikowanego zdjęcia można dodać maksymalnie 5 tagów produktów. Oznaczyć więcej pomaga publikowanie karuzel, wówczas liczba ta rośnie nawet do 20.

 

Sekcja tło

Poznaj naszą ofertę prowadzenia profili!

 

Konto na Instagramie jest też obwarowane licznymi ograniczeniami czasowymi. Dotyczą one nie stricte czasu, ale częstotliwości dodawania contentu na nasz profil. Maksymalny dzienny limit postów na Instagramie to 100. Nie podejrzewamy tutaj nikogo o choćby zbliżenie się do tej bariery (w końcu to nie Twitter). Uprzejmie jednak informujemy, że lepiej nie publikować więcej postów niż 5 na godzinę.

Hasztag to kolejna z funkcji na Instagramie, której dotyczą pewne limity. Instagram pozwala na umieszczenie w poście do 30, lepiej jednak nie szafować nimi zbytnio, niekiedy bowiem profile nadużywające hashtagów mogą być uznawane za spamerskie. Warto więc ograniczyć liczbę hashtagów do 10 – 20.

Ostatnia kwestia w temacie postów będzie zaś dotyczyła copy postu. Bezwzględnie musimy pamiętać o jednym – pod postem wyświetla się tylko 125 znaków ze spacjami. To tam warto więc umieścić CTA i wszelkie najważniejsze treści, nie musimy się wtedy obawiać, że Instagram schowa nam to, co najważniejsze.

 

Na jednym zdjęciu oznaczysz maksymalnie 5 produktów ze swego sklepu

 

7500 profili

Limity na Instagramie będą dotyczyły również naszej aktywności. Dla platformy zbytnia aktywność również może być traktowana za spamerską i grozi blokadą konta. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza przy zakładaniu nowego konta, kiedy chcemy szybko zostać zauważonym i zyskać popularność.

  • 7500 –  tyle maksymalnie kont możemy obserwować na Instagramie, przy czym pamiętajmy, że po dodaniu do obserwacji powyżej 1,5 tys. kont, algorytmy uznają nas za tzw. mass followersa, którymi zwykle są zwykłe boty,
  • 50-80 – tyle wiadomości możemy wysłać dziennie, więcej DM-ów nie jest rekomendowane,
  • 4 – przez tyle godzin bez przerwy możemy streamować na IG.

Użytkownik Instagrama może obserwować maksymalnie 7500 kont (pewnie nie ma zbyt wiele profili, które obserwują więcej niż 7500 użytkowników). Przy próbie przekroczenia tej magicznej bariery, otrzymamy komunikat o treści “Błąd: Nie możesz obserwować większej liczby osób”. Nie radzimy jednak nawet próbować dobijać do tej liczby, po pierwsze dlatego, że wówczas nie będziemy w stanie realnie obserwować żadnego z interesujących nasz kont, po drugie, dlatego, że już przy 1500 Instagram uzna nas za tzw. mass followersa. Już więc przekroczenie tego limitu skutkuje otrzymaniem etykietki bota, a tego przecież nie chcemy, niezależnie od tego, czy prowadzimy profil firmowy, czy też prywatny.

Dozować powinniśmy również liczbę wysyłanych wiadomości. Dziennie nie powinno to być więcej, niż 50 do 80. Warto przy tym zaznaczyć, że możemy też utworzyć grupę, do której prześlemy jakieś ważne dla nas informacje. A tutaj limit osób, do których wyślemy je naraz wynosił będzie 15. Ograniczeniom podlega również transmisja na żywo. Konkretniej chodzi tutaj o długość live’ów, która wynosi maks. 4 godziny i może być zapisana dla użytkowników na kolejne 24.

 

Instagram pozwala obserwować maksymalnie 7500 kont

 

Serduszka bez limitów?

  • 50 – 60 – tyle obserwacji możemy dodać w ciągu godziny, przy czym jest jeden haczyk, o którym poniżej,
  • 500 – tyle znaków może liczyć nasz DM,
  • 350 – tyle serduszek zostawimy pod postami w ciągu godziny, w ciągu całego dnia liczba ta nie powinna jednak przekroczyć 700, nie musimy chyba dodawać, czym grozi przekroczenie 700.

Pora zająć się obserwacjami i tutaj o wspomnianym wcześniej haczyku. Na liczbę udzielanych obserwacji powinny uważać zwłaszcza posiadacze nowych kont, które na starcie istnienia próbują zdobyć jak najwięcej obserwatorów (zwłaszcza w ramach akcji follow to follow). Nowe konta powinny powoli się z tym rozpędzać, aby już na starcie nie podpaść platformie i tak: bezpieczną liczbą nowych obserwujących, których możemy dodać w ciągu godziny w pierwszym tygodniu od założenia konta jest maksymalnie 30. Docelowo możemy tę liczbę zwiększać do 50 w ciągu godziny w następnych tygodniach i maksymalnie 120 – 150 obserwacji na godzinę po miesiącu od założenia konta. Pamiętajmy też, że limit dotyczy zarówno follow, jak i unfollow. Jeśli więc dodamy do obserwowania 10 kont i odobserwujemy kolejne 10, to mamy już 20. Warto o tym pamiętać, planując swoje działania w SM.

 

Na IG wyślesz wiadomość prywatną o długości maksymalnie 500 znaków

 

Kolejny limit dotyczy liczby znaków w wiadomościach prywatnych DM. To nie mniej i nie więcej, ale 500 znaków ze spacjami. I na koniec tego punktu serduszka – ich również nie możemy rozdawać do woli. Instagram dopilnuje, byśmy nie przekroczyli 350 serc (lepiej nie przekraczać już 60 serduszek) w godzinę oraz 700 w ciągu dnia, albo inaczej, sami powinniśmy tego dopilnować, jeżeli chcemy uniknąć dotkliwych blokad.

Jak widać prowadzenie profili na Instagramie to prawdziwa sztuka… oparta również na liczbach! Korzyści z prowadzenia jednak zdecydowanie sprawiają, że Instagram to doskonały partner dla Twojego biznesu, dla rozwoju Twojego brandu. A jeśli wolisz, aby ktoś inny pilnował za Ciebie Twojego profilu na IG… Nie masz czasu i energii, by przejmować się blokadami, czy zważać na ograniczenia… Zleć prowadzenie swojego profilu doświadczonej agencji. Już teraz zapoznaj się z naszą ofertą.

 

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (13 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry