Google Ads – przydzielanie dostępu do konta

Google Ads – przydzielanie dostępu do konta

Jak nadać dostęp
do konta Google Ads?

Posiadając konto Google Ads (dawniej Google AdWords) mamy możliwość przydzielenia do niego dostępu innemu użytkownikowi. Jest to potrzebne, szczególnie w przypadku, gdy chcemy skorzystać z usług agencji reklamowej. Przyznawanie uprawnień do konta sprawdza się też, gdy chcemy, by mogły z niego korzystać inne osoby w firmie.

Przyznawanie dostępu do konta Google Ads

Aby przyznać innym osobom dostęp do naszego konta Google Ads, musimy wykonać następujące czynności:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google Ads na stronie https://ads.google.com/

    dostęp1
    Źródło: Panel Google Ads
  2. Kliknij w prawym górnym rogu w ikonę klucza podpisaną „Narzędzia i ustawienia”
  3. Po rozwinięciu się menu wybierz „Dostęp i bezpieczeństwo”

    dostęp2
    Źródło: Panel Google Ads
  4. Przejdź do zakładki „Bezpieczeństwo” i dodaj domenę adresu e-mail, której użytkownicy mają dostać uprawnienia do konta, a następnie wróć na kartę „Użytkownicy” i kliknij guzik niebieskiego plusa

    dostęp3
    Źródło: Panel Google Ads
  5. Wpisz adres email nowego użytkownika, któremu chcesz udostępnić konto reklamowe i wybierz, kiedy dostęp ma wygasnąć. Zaznacz poziom dostępu do konta. Nam, jako agencji marketingowej, która ma np. tylko zajrzeć na konto i wskazać, co można by zrobić lepiej, wystarczy dostęp „Tylko do odczytu”
  6. Po zaakceptowaniu zaproszenia, dana osoba uzyska dostęp do kampanii reklamowych
  7. Pamiętaj, by po zakończeniu współpracy odebrać dostęp. By to zrobić, przejdź do zakładki „Użytkownicy” i po prawej stronie kliknij „Usuń dostęp”

    dostęp4
    Źródło: Panel Google Ads

Akceptacja zaproszenia do korzystania z konta Google AdWords

Osoba, której dostęp do Google Ads jest przydzielany, musi zaakceptować wygenerowane automatycznie przez Google zaproszenie. Otrzyma je na podany adres email wraz z instrukcją, jak ma postępować, by uzyskać wgląd do panelu Ads. W zasadzie wszystko ogranicza się do otwarcia maila i kliknięcia w niebieski podłużny przycisk z napisem „Zaakceptuj prośbę”.

Poziomy dostępu udzielanego do konta Google AdWords

Gdy chcesz nadać dostęp dla danego użytkownika musisz wybrać uprawnienia:

  • Tylko e-maile – pozwala tylko na wyświetlanie raportów
  • Płatności – pozwala na edytowanie informacji rozliczeniowych i wyświetlanie informacji rozliczeniowych
  • Tylko do odczytu – pozwala na dodawanie użytkowników z dostępem tylko do e-maili, wyświetlanie użytkowników, menedżerów i połączeń usług, edytowanie raportów, wyświetlanie raportów, wyświetlanie informacji rozliczeniowych, wyświetlanie kampanii i używanie narzędzi do planowania
  • Standardowy – pozwala na to samo, co dostęp do odczytu oraz dodatkowo pozwala na edytowanie informacji rozliczeniowych oraz na edytowanie kampanii
  • Administrator – pozwala na to samo, co dostęp standardowy plus na edytowanie użytkowników, menedżerów i połączeń usług

Przydzielanie dostępu do konta z poziomu Managera (MCK)

Praktycznie każda agencja reklamowa posiada konto menadżera MCK (Moje Centrum Klienta). Jest to takie zbiorcze konto Google Ads, które pozwala wyświetlać i zarządzać wieloma innymi kontami.

Dla stałej współpracy z agencją, taką jak nasza, potrzebujemy, byś ustawił dostęp administracyjny – „Administrator”. Wystarczy, że prześlesz nam nr ID (10-cyfrowy indywidualny numer konta), który znajdziesz w prawym górnym rogu panelu Ads. Manager połączy twoje konto z kontem MCK, a Tobie pozostanie tylko potwierdzić zaproszenie mailowo lub w zakładce Narzędzia i ustawienia –> Dostęp i bezpieczeństwo –> Menadżerowie.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Reklamy w Google Ads?

Przeczytaj więcej

Połącz istniejące konta

Jeżeli natomiast jesteś managerem konta MCK i chcesz uzyskać dostęp do kolejnego konta reklamowego, musisz poprosić o zgodę na jego połączenie. By to zrobić, wejdź w zakładkę Konta, kliknij niebieski Plus i wybierz Połącz istniejące konto.

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie numeru ID konta Google Ads, które chcesz połączyć ze swoim kontem MCK. Wpisujesz interesujący Cię identyfikator klienta w polu, które się pojawi, po czym wysyłasz prośbę o połączenie. Następnie, po jej akceptacji przez właściciela konta, zostanie ono połączone z Twoim kontem Managera.

Przeczytaj, dlaczego specjalista potrzebuje dostępu do konta Google Ads 

dostęp5
Źródło: Panel Google Ads

Podsumowanie

Dostęp do Twojego konta jest nam potrzebny w 2 sytuacjach – gdy chcesz rozpocząć z nami współpracę oraz w trakcie jej trwania. Dlatego właśnie powstała ta instrukcja, bo nie korzystamy z praktyki, że podajesz nam adres e-mail i hasło. Nie logujemy się w ten sposób, nie tylko ze względów bezpieczeństwa i czasochłonności, ale mielibyśmy w ten sposób dostęp do wszystkich Twoich usług Google. Tylko wymienionymi tutaj sposobami udostępniaj Google Ads innym i nigdy nie podawaj nikomu swoich haseł.

Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się na naszym blogu w sierpniu 2016. 

Tomasz Trzósło
Sales and Google Ads Manager Zajmuje się analizą danych płynących z narzędzia Google Analytics. W branży e-commerce pracuje od 2008 roku. Prowadził agencję ROIExperts.pl. Szkolił m.in.: Ministerstwo Cyfryzacji RP czy Akademię Google Partners.

Mariusz Rybka
SEM Specialist. Certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics z ponad 7-letnim doświadczeniem w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych. W wolnym czasie czyta dużo książek i gra w piłkę nożną.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (19 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry