W 2022 roku w systemie reklamowym Facebook Ads zaszło kilka istotnych zmian, które niewątpliwie wpłynęły na tworzenie kampanii reklamowych. Poniżej scharakteryzowane zostały kluczowe usprawnienia, które mają pomóc w tworzeniu efektywnych materiałów reklamowych na Facebooka oraz Instagrama.
Zmiany w targetowaniu
Na początku roku część opcji związanych ze szczegółowym targetowaniem odbiorców, została usunięta. Przykładowo opcje związane ze zdrowiem, religią czy rasą nie są już dostępne i nie można targetować odbiorców pod tym kątem. Jest to wynikiem zmian w polityce prywatności.
Oprócz ww. zmian, w 2022 roku w systemie zostały dodane nowe możliwości targetowania dla reklam B2B. Są to między innymi segmenty odbiorców:
- Nowe aktywne biznesy – związane są z firmami, które powstały najpóźniej 24 miesiące wcześniej.
- Decydenci biznesowi – grupa związana jest z osobami decyzyjnymi z branż IT, marketingu, HR oraz strategii.
- Osoby podejmujące decyzje biznesowe – tworzone na podstawie stanowisk oraz zainteresowań.
Zmiana celów reklamowych
W pierwszej połowie roku doszło do zmniejszenia ilości celów, które można było wybrać podczas tworzenia kampanii. We wcześniejszej wersji tych celów było aż 11 i były podzielone na 3 główne obszary: świadomość, rozpoznawalność marki oraz konwersje.
W wersji zaktualizowanej ich liczba wynosi 6 i są nimi: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji oraz sprzedaż.

Kampanie zakupowe Advantage+
W 2022 roku zostało wprowadzone narzędzie, które ma za zadanie zdecydowanie usprawnić tworzenie oraz optymalizację kampanii reklamowych dla e-commerce w Facebook Ads. Polega ono na pełnej automatyzacji kampanii oraz wykorzystaniu uczenia maszynowego. Advantage+ daje możliwość stworzenia jednocześnie aż 150 kombinacji materiałów promocyjnych poprzez konfiguracje zaledwie jednej kampanii. Reklamy w ramach Advantage+ można wykorzystywać w celu remarketingu bądź też targetować je do nowych odbiorców.
Po wybraniu w menedżerze reklam kampanii zakupowej Advantage+, wystarczy przesłać zasoby, które chcemy wykorzystać w reklamach, a następnie system reklamowy sam skonfiguruje efektywne kombinacje z dodanych materiałów reklamowych.

Reklamy generujące połączenia
Zmiany w tym roku objęły również reklamy związane z generowaniem połączeń. Wprowadzone zostało kilka istotnych modyfikacji, dzięki którym kontakt Klientów z daną firmą ma być jeszcze łatwiejszy. Są to między innymi:
- Funkcja oddzwonienia. Klienci mogą poprosić w Messengerze firmę, której produktami/usługami są zainteresowani o oddzwonienie.
- W celu reklamowym „Sprzedaż” można również wybrać format generowania połączeń.
- Rozmowy 60 sekundowe. Jedną z nowych opcji optymalizacyjnych są 60 sekundowe połączenia, dzięki czemu reklamy można targetować na odbiorców, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani dłuższą rozmową.
Nowe umiejscowienia reklam na Instagramie
Na platformie Instagram zostało otrzymaliśmy możliwość wyświetlania materiałów reklamowych w większej ilości miejsc. Od niedawna reklamy będą widoczne dla odbiorców również na karcie „Eksploruj”. Co więcej, w ramach eksperymentów, reklamy będą pojawiać się także w aktualnościach profilu.
Muzyka w rolkach
W 2022 roku rolki (reelsy) zaczęły zdobywać coraz większą popularność wśród reklamodawców. Jedną ze zmian, która zdecydowanie może pomóc w tworzeniu tego typu materiałów jest możliwość wykorzystania w reklamach karuzelowych w Rolkach darmowych kompozycji muzycznych z biblioteki Kolekcji nagrań firmy Meta. Muzykę do materiału można wybrać zarówno w sposób ręczny, jak i pozwolić systemowi na jej automatyczny dobór.
Podsumowanie
Opisane zmiany to jedne z najważniejszych usprawnień w systemie Facebook Ads w 2022 roku. Dzięki części z nich, tworzenie kampanii na Facebooku oraz Instagramie staje się szybsze i łatwiejsze, przez co nasze reklamy mogą osiągać jeszcze lepsze wyniki.
