Prowadzisz działania w Google Ads oparte o kampanie produktowe (potocznie zwane PLA)? Analizujesz konkurencję i zauważyłeś, iż ich reklamy wyświetlają napis „wyprzedaż”? Cena bazowa jest przekreślona, a obok w kolorze zielonym pojawia się cena promocyjna?
Poniżej postaram się wyjaśnić jak w łatwy sposób wprowadzić tą opcję do Twoich reklam. To nic nadzwyczajnego. Wystarczy, że wprowadzisz na swoim sklepie wartość w polu „cena promocyjna”. Ważne jest również to, aby Twoje oprogramowanie generujące tzw. plik magazynowy [feed] miało odpowiednią funkcjonalność obsługującą to pole [sales_price]. Jeśli posiadasz sklep na WordPressie (Woocommerce), PrestaShop, Shoper, Magento ect. to nie powinno być z tym żadnego problemu. Gdy jednak Twój sklep „stoi” na dedykowanym oprogramowaniu, to niestety pozostaje tylko opcja wdrożenia tej opcji przez programistę.

Sprawdź naszą ofertę Google Ads!
Ale to nie wszystko: musisz również spełnić kilka minimalnych wymagań:
– cena promocyjna musi zostać wyeksponowana na karcie produktu np. większa czcionka, inny kolor,
– na karcie produktu musza znajdować się dwie ceny: cena bazowa oraz cena promocyjna,
– podana wartość w pliku xml musi być zgodna z wartością na stronie docelowej produktu,
– cena promocyjna musi być niższa od ceny głównej,
– promocja musi obowiązywać przez okres 30 dni, lecz nie musza być to dni następujące po sobie, ale w ciągu ostatnich 200 dni,
– rabat musi być większy niż 5%, ale niższy niż 90%.
Ta opcja również wyświetla się w sieci reklamowej np. w remarketingu dynamicznym:
Merchant Center daje nam również możliwość ustawienia okresu obowiązywania promocji [sale_price_effective_date]. Pozwala zdefiniować, jak długo określona cena promocyjna ma być emitowana użytkownikom. Przykład uzupełnienia pola:
Dodatkowo w reklamach graficznych opartych na feedzie produktowym możesz spotkać się z etykietą „nowość”
Napis pojawia się, gdy dany produkt został w ostatnim czasie dodany do pliku produktowego. Reasumując: Google stara się przyciągnąć klientów w różnoraki sposób. Jeśli dane funkcjonalności wyświetlają się od dłuższego czasu to znak, że spełniają swoje zadanie należycie. Warto więc dogonić w tym wypadku firmy konkurencyjne i zwiększyć swoją sprzedaż.
W wynikach wyszukiwania w sekcji reklam produktowych możemy również zauważyć, iż pod produktami znajdują się różne napisy „przez Google” / „przez DevaGroup” ect.
To tzw. CSS (Comparison Shopping Services), czyli nic innego jak porównywarka cen, która jest wymagana do emisji kampanii PLA. Jej zadanie to kierowanie użytkowników z wyszukiwarki do kart produktów sklepów internetowych. Google CSS to zatem jedna z porównywarek, która do niedawna była jedyną dostępną opcją. Obecnie dowolna firma może pośredniczyć w tym procesie. Wystarczy, że założy platformę i zaimplementuje produkty do swojego katalogu. Największą zaletą tego rozwiązania jest pominięcie prowizji pobieranych przez Google. Dzięki czemu w efekcie końcowym możesz obniżyć wysokość stawek CPC nawet do 20%.

Sprawdź naszą ofertę Google CSS!
Czy ta opcja jest korzystniejsza niż tradycyjna porównywarka Google? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć w jednoznaczny sposób. Nasze doświadczenie pokazuje, iż warto testować tą funkcjonalność równolegle z aktywną kampanią Google CSS. Nie każdy przypadek, produkt jest taki sam, więc raz te kampanie wygenerują nam większy zwrot z inwestycji a raz niestety nie.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółowymi funkcjonalnościami CSS DevaGroup to wejdź tutaj: https://www.devagroup.pl/reklama-google-css