Jakich dostępów i dlaczego potrzebuje specjalista SEM?

Jakich dostępów i dlaczego potrzebuje specjalista SEM?

Jakich dostępów i dlaczego
potrzebuje specjalista SEM?

Jesteś przedsiębiorcą, który zdecydował się na promocję w Internecie. Uważasz, że w dzisiejszych czasach, aby być konkurencyjnym, musisz promować efektywnie swoją firmę – dlatego zaczynasz współpracować z firmą specjalizującą się w takich działaniach. Dogadujesz najważniejsze kwestie, podpisujesz umowę i już – wszystko jest załatwione. Nie musisz się niczym przejmować, przecież współpracujesz ze specjalistami i to oni profesjonalnie zajmą się promocją Twojej firmy. Kontaktuje się z Tobą specjalista i prosi o dostępy, tłumacząc, jak należy je przyznać. Dostajesz długą wiadomość do przeczytania i instrukcję do wprowadzenia w praktyce. Zastanawiasz się, dlaczego właściwie wymagają od Ciebie dodatkowych działań. Z tego tekstu dowiesz się, dlaczego dostępy musisz nadać samodzielnie.

 

Jakich dostępów potrzebuje specjalista SEM?

Aby rozpocząć prowadzenie działań reklamowych, specjalista musi mieć przede wszystkim nadane dostępy do systemów reklamowych, w ramach których będą prowadzone kampanie. Bez takich dostępów specjalista nie jest w stanie rozpocząć pracy nad tworzeniem i optymalizacją kampanii.

W zależności od wybranego systemu reklamowego narzędzia, do których potrzebujemy dostęp, mogą się różnić.

Jeżeli chodzi o Google Ads, to specjalista potrzebuje dostępów do konta reklamowego i Google Merchant Center (w przypadku prowadzenia działań e-commerce).

W przypadku Facebook Ads ważne jest, aby specjalista miał dostęp do menedżera reklam, katalogów (w przypadku prowadzenia działań e-commerce) oraz Pixela. Natomiast jeżeli chcemy nadać również dostępy do obsługi profilu Facebook, to musimy nadać w ustawieniach strony rolę redaktora na stronie.

Przy działaniach w Microsoft Ads, po utworzeniu konta, należy wysłać specjaliście ID konta MS Ads. Następnie specjalista wysyła prośbę o dostęp do konta. Po wysłaniu zaproszenia należy w panelu zaakceptować przesłaną prośbę.

W przypadku każdego z powyższych systemów ważne jest, aby specjalista miał również dostęp do Google Analytics oraz Google Tag Managera. Dzięki pierwszemu narzędziu możemy analizować wyniki kampanii w oparciu o istotne dane. Natomiast dzięki GTM możemy dodawać na stronę tagi konwersji, co pozwoli na efektywne prowadzenie działań.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Kampanie Google Ads na poziomie Premier

Sprawdź ofertę DevaGroup

Dlaczego specjalista potrzebuje tych dostępów?

Specjalista potrzebuje dostępów, żeby mógł rozpocząć tworzenie kampanii w wybranym systemie reklamowym, ustawić poprawne mierzenie konwersji oraz analizować wyniki wcześniej prowadzonych działań.

Być może w Twojej firmie były prowadzone wcześniej działania marketingowe w Google Ads lub Facebook Ads. Na pewno specjalista wyciągnie wnioski z danych historycznych, które będzie miał możliwość sprawdzić po uzyskaniu dostępu do kont. Dodatkowo tworzenie kolejnego konta Google Ads lub Facebook Ads będzie kosztować więcej pracy i czasu. Czas ten można poświęcić na ulepszenie nowych kampanii na już stworzonym koncie.

Każdy specjalista wolałby dostępy przydzielić samodzielnie. Pisanie instrukcji i tłumaczenie, jak należy to uczynić, zajmuje więcej czasu niż przejście przez tę ścieżkę samodzielnie. Nie jest jednak w stanie tego zrobić, ponieważ nie ma odpowiednich uprawnień i haseł, aby te działania wykonać.

A czy przyznawanie uprawnień w praktyce jest trudne?

Przyznawanie uprawnień różni się w zależności od narzędzia. W niektórych jest to dosyć łatwe, jednak w przypadku innych systemów bardziej skomplikowane.

Problemy mogą wystąpić np. w przypadku nadawania dostępów w menedżerze firmy Facebook. Do każdego zasobu trzeba nadać oddzielnie uprawnienia, co może powodować problemy. Dlatego, jeżeli napotykamy problemy z nadawaniem dostępów, to warto zwrócić się o pomoc do specjalisty, który na pewno pomoże przejść przez proces nadawania dostępów.

O tym, jak nadać poszczególne dostępy przeczytasz tutaj:

Podsumowanie

Moment, w którym uzyskujemy odpowiednie dostępy to moment, w którym tak naprawdę możemy zacząć działać na koncie. Tak długo, jak dostęp nie będzie przyznany, tak długo my nie będziemy mieli możliwości prowadzenia działań na kontach. Szanujemy czas klienta i chcemy zawsze jak najszybciej zamknąć kwestie organizacyjne i zacząć realizację usługi.

Pamiętajmy, że jeżeli mamy problem z nadaniem dostępów, to warto skontaktować się ze specjalistą, który ma prowadzić działania reklamowe. Taka osoba pomoże nam nadać odpowiednie uprawnienia, dzięki czemu zaoszczędzimy czas i szybciej rozpoczniemy realizację kampanii.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w 2019 roku.

Agnieszka Maciuk
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowany specjalista Google Ads (AdWords). Kończąc studia na specjalności Reklama i PR od zawsze stara się łączyć kreatywne podejście z analityką i pracą na konkretnych danych. Uważa, że to najlepszy sposób na stworzenie szeroko rozumianej formy reklamy, która będzie skuteczna. Zdobywając doświadczenie w warszawskich i krakowskich agencjach zafascynowała się tematyką SEM oraz Facebook Ads.

Aleksandra Kuszewska
SEM Specialist. Certyfikowana specjalistka Google Ads. W DevaGroup prowadzi kampanie w systemach Google Ads, Facebook Ads oraz Microsoft Ads. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (19 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry