Dlaczego listy do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?

Przemysław Biegacz
Przemysław Biegacz
Archiwum 05.2022
 
Dlaczego listy do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?

Dlaczego listy do remarketingu
dynamicznego się nie zbierają?

Czym jest remarketing dynamiczny w Google Ads?

Załóżmy, że potencjalny klient przegląda na stronie internetowej konkretny model telefonu. Oferta wydaje się być atrakcyjna, ponieważ nastąpiło dodanie do koszyka i przejście do kasy. Jednak z jakiegoś powodu finalizacja transakcji nie doszła do skutku. Powodów może być wiele.

Jednak w jaki sposób Google Ads może pomóc rozwiązać powyższy problem? Strzałem w dziesiątkę będzie wdrożenie remarketingu dynamicznego.

Jak to działa?

Podstawowym zadaniem remarketingu w ogólnym rozumieniu jest docieranie do osób, które miały już styczność z daną ofertą lub stroną www. Natomiast zastosowanie remarketingu dynamicznego umożliwia emitowanie reklam konkretnych produktów czy usług, wcześniej wyświetlonych przez użytkowników za pośrednictwem witryny internetowej. W wyżej opisanym przykładzie będzie to reklama dokładnie tego modelu telefonu, który został dodany do koszyka.

Tak więc w teorii jest to świetne narzędzie do tzw. ratowania porzuconych koszyków. Dlaczego w teorii? Ponieważ od strony technicznej nie jest to najprostsza operacja i nieprawidłowa implementacja poskutkuje brakiem skuteczności

 

Od czego zacząć?

W pierwszej kolejności niezbędna będzie diagnoza specyfikacji technicznej strony internetowej. Czy warstwa danych (datalayer) zawiera odpowiednie zmienne pod wdrożenie remarketingu dynamicznego? Czy dana witryna jest oparta na systemie CMS (System Zarządzania Treścią)? Jeśli będzie to Shoper, PrestaShop czy WordPress – w zdecydowanej większości przypadków wystarczą dedykowane wtyczki. W innych sytuacjach konieczna będzie harmonia na linii warstwa danych – Google Tag Manager.

Opis dokładnej specyfikacji można znaleźć pod tym adresem:

 https://developers.google.com/tag-platform/devguides/dynamic-remarketing

Sekcja tło

Oferta Google Ads?

 

Dlaczego listy do remarketingu dynamicznego się nie zbierają?

Poniżej lista trzech najpopularniejszych powodów:

 

– Weryfikacja zgodności z zasadami:

Chodzi o zgodność produktów znajdujących się w pliku danych z zasadami dotyczącymi reklam spersonalizowanych. Remarketing dynamiczny nie może wyświetlać reklam produktów, które w jakikolwiek sposób naruszają regulamin Google.

Jak to sprawdzić? Tego typu informacje możemy zweryfikować na poziomie narzędzia Google Merchant Center w sekcji „Diagnostyka”.

 

Więcej informacji odnośnie wyżej wspomnianych zasad można znaleźć tutaj:

https://support.google.com/adspolicy/answer/143465?hl=pl

 

– Błędy związane z tagiem:

Powodem jest nieprawidłowa implementacja. Jest to najczęściej spotykany problem.

Jak to sprawdzić? W panelu Google Ads przechodzimy kolejno do: Narzędzia i ustawienia -> Zasoby wspólne -> Zarządzanie odbiorcami -> Twoje źródła danych -> Tag Google Ads -> Szczegóły.

 

W tym miejscu możemy sprawdzić, które parametry niestandardowe nie zliczają się prawidłowo i jaki jest tego powód (gdzie został popełniony błąd). Następnie zebrane informacje możemy przekazać programistom.

 

– Błędy związane z reklamami i ustawieniami kampanii:

Jeśli remarketing dynamiczny wykorzystujemy tylko w kampaniach produktowych, problem będzie dotyczyć stanu produktów (czy zostały zatwierdzone i pozostają aktywne). Podobnie jak w pierwszym przypadku (weryfikacja zgodności z zasadami) – trzeba przeanalizować sekcję „Diagnostyka” w Google Merchant Center i wyłapać problemy, które uniemożliwiają zatwierdzenie produktów.

Przy konkretnych alertach wystarczy najechać na pytajnik, aby dowiedzieć się więcej na temat problemu i jego rozwiązania.

 

 

Sporadyczne przypadki dotyczą błędnych ustawień na poziomie samych kampanii produktowych i w sieci reklamowej, np. kierowanie na nieodpowiedni kraj. W takich sytuacjach pomimo braku kłopotów z plikiem danych, kampanie nie ruszą, co będzie miało przełożenie na puste listy remarketingowe.

W przypadku wykorzystywania remarketingu dynamicznego za pośrednictwem sieci reklamowej, problem może dodatkowo dotyczyć konfiguracji reklamy elastycznej displayowej, np. dodanie obrazów niezgodnych z zasadami Google czy błędy na poziomie nagłówków i opisów. W takiej sytuacji kampanie nie ruszą i listy nie będą mogły się zapełniać.

 

Podsumowanie

Remarketing dynamiczny bez wątpienia jest bardzo skuteczną formą ponownego docierania ze spersonalizowaną ofertą do potencjalnych klientów. Aby jednak w pełni wykorzystać możliwości takiego rozwiązania, niezbędna będzie prawidłowa implementacja techniczna oraz odpowiednie ustawienie kampanii.

 

 

Przemysław Biegacz
SEM Expert. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz wdrażaniem analityki. W swoich działaniach kładzie szczególny nacisk na techniczne dopracowanie kampanii. Po godzinach jest zamiłowanym fanem konsolowego gamingu oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry