Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? Recenzja książki

Kamila Maleszak
Kamila Maleszak
15 kwietnia 2025
 
Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? Recenzja książki

Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują?
Recenzja książki

Masz świetny produkt bądź usługę, inwestujesz w marketing, a mimo to sprzedaż nie rośnie? Dagmara Kokoszka-Lassota w swojej książce pokazuje, gdzie mogą leżeć przyczyny i jak ich unikać. To idealna pozycja dla osób początkujących, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu psychologii marketingu i sprzedaży. Sprawdź, jakie wrażenia mam po lekturze!

 

10 błędów, które rujnują sukces wielu przedsiębiorców

Dagmara Kokoszka-Lassota w przystępny sposób dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z pogranicza psychologii, marketingu i sprzedaży. Każdy rozdział książki to analiza jednego z kluczowych błędów, które często popełniają właściciele firm, nieświadomie utrudniając sobie osiągnięcie sukcesu.

Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują? Niezależnie od tego, jak zaawansowane technologicznie, innowacyjne czy po prostu praktyczne są nasze produkty, jeśli nie stworzymy emocjonalnej więzi z klientem, cała ta oferta może pozostać niezauważona.

Autorka wyjaśnia między innymi, dlaczego tak istotne jest dobre poznanie swojej grupy docelowej, analiza działań konkurencji, umiejętne korzystanie z narzędzi reklamowych, a przede wszystkim – dogłębne zrozumienie własnej oferty.

Pewnie gdybym zapytała Cię, co dokładnie sprzedajesz, to bez zawahania się zacząłbyś opowiadać mi o swoim produkcie, jego parametrach, cechach i funkcjonalnościach. A co jeśli, tak naprawdę Twojego klienta to nie interesuje? Owszem, te informacje mogą być dla niego istotne, ale prawdziwy powód, dla którego zdecyduje się na zakup u Ciebie, tkwi w tym, co ten produkt zmieni w jego życiu i jakie korzyści mu przyniesie. To właśnie dlatego autorka książki radzi, aby odpowiedzieć sobie na pytanie: „Co w życiu klienta zmienia Twój produkt/usługa?”.

Podobnie w przypadku analizy grupy docelowej. Pewnie wiesz, kto u Ciebie kupuje. Ale, co jeśli Twoje założenia są mylne? Pamiętaj, że to dane mówią nam prawdę. Nie działaj na wykreowanych grupach docelowych – sprawdź je.

A konkurencja? Znasz ją na wylot? Jak słusznie podkreśla autorka tradycyjne postrzeganie konkurencji, gdzie za rywali uznaje się wyłącznie firmy oferujące produkty lub usługi podobne do Twoich, to podejście, które straciło już na aktualności. W dobie dużego zróżnicowania musisz patrzeć na rynek w szerszym kontekście, np. analizując firmy, które oferują rozwiązania alternatywne dla tych, które Ty oferujesz.

Co więcej, ekspertka dzieli się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi m.in. planowania budżetu marketingowego oraz skutecznych metod docierania do potencjalnych klientów. Oto jedna z nich, która najbardziej zapadła mi w pamięć:

Budżet marketingowy powinien być STAŁY. Jednak nie chodzi mi o stałą konkretną kwotę co miesiąc, ale… stałość jego występowania. Co miesiąc, regularnie przeznaczaj określony wcześniej procent Twoich przychodów (przychód to nie jest wyłącznie czysty zysk) na działania marketingowe.

Jak widzisz, samo zaplanowanie budżetu marketingowego to już pierwszy krok do sukcesu. W kolejnym, czyli określeniu, ile inwestować w marketing, pomoże Ci autorka, dzieląc się wskazówkami na temat tego, jak robić to z głową i w przemyślany sposób.

Dagmara Kokoszka-Lassota dużo uwagi poświęca psychologicznym mechanizmom, które stoją za decyzjami zakupowymi i zachowaniami klientów. Jednym z przykładów jest efekt kotwicy (anchoring), czyli trik psychologiczny, który pozwala wpływać na postrzeganie cen przez klientów. W skrócie – pierwsza cena, jaką klient zobaczy, stanowić będzie dla niego punkt odniesienia do kolejnych propozycji cenowych. Wobec tego, jeśli pokażesz najpierw droższy produkt, to tańsze warianty wydadzą się bardziej opłacalne, np. jeśli pierwszy produkt kosztuje 1000 zł, drugi – 700 zł, a trzeci – 500 zł, to z perspektywy klienta dwa ostatnie warianty będą najbardziej opłacalne, mimo iż nadal stanowią sporą kwotę.

Treść książki urozmaicają również ciekawe dane statystyczne pochodzące z zewnętrznych raportów i badań. A rozdziały wzbogacone zostały o inspirujące i anegdotyczne case studies, które nie tylko ułatwiają zrozumienie omawianych zagadnień, ale też pokazują, jak przełożyć teorię na realne działania.

Co więcej, na końcu książki czytelnik znajdzie bonus w postaci kilku trików z zakresu psychologii marketingu i sprzedaży, które przydadzą się każdemu, kto prowadzi bądź zleca prowadzenie kampanii marketingowych.

ksiazka dlaczego klienci od ciebie nie kupuja
Źródło: materiały własne

Dla kogo jest ta książka?

Patrząc na tytuł, można odnieść wrażenie, że książka skierowana jest głównie do przedsiębiorców chcących zwiększyć sprzedaż w swoim biznesie. Nic bardziej mylnego! Dzięki uniwersalnemu podejściu i przystępnemu językowi, publikacja będzie wartościowa nie tylko dla właścicieli firm, ale także dla handlowców, marketerów czy wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć podstawy psychologii sprzedaży i marketingu.

Dla przedsiębiorców to szansa na zidentyfikowanie własnych błędów i znalezienie skutecznych rozwiązań. Z kolei marketerzy i freelancerzy znajdą tu wiele cennych wskazówek i inspiracji. Książka pomaga lepiej zrozumieć, z jakimi wyzwaniami mierzą się właściciele biznesów i jakie obawy towarzyszą im przy podejmowaniu decyzji marketingowych. To cenna perspektywa, która pozwala lepiej wczuć się w potrzeby klienta i spojrzeć na działania marketingowe z jego punktu widzenia.

Podsumowanie

„Dlaczego klienci od Ciebie nie kupują” Dagmary Kokoszki-Lassoty to lekka i klarowna lektura, która w zrozumiały sposób przekazuje wiedzę z zakresu psychologii marketingu i sprzedaży. Książkę można przeczytać w jeden wieczór – liczy 135 stron, a dzięki prostemu i lekkiemu językowi wciąga od pierwszych zdań. To idealna pozycja dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć zachowania swoich klientów. Warto mieć pod ręką długopis, notatnik i kilka samoprzylepnych karteczek – praktyczne wskazówki aż proszą się o zapisanie i wdrożenie w życie. Książkę – zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej – znajdziesz w księgarni internetowej Onepress. Miłej lektury!

Kamila Maleszak
Marketing Specialist. Ukończyła Dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Jagiellońskim. W branży od 2021 roku. Specjalizuje się w copywritingu i komunikacji w nowych mediach. Interesuje się mediami społecznościowymi oraz strategiami marketingowymi i komunikacyjnymi firm i instytucji publicznych. Wolny czas spędza na kolorowaniu i spacerowaniu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry