Bumper Ads – 6 sekund do rewolucji mobile

Natalia Chrobak
Natalia Chrobak
Archiwum 06.2016
 

duzy_szablon bumberRynek klientów korzystających z urządzeń mobilnych rozwija się coraz prężniej. Od chwili pojawienia się smartfonów telefon przestał być po prostu telefonem, a stał się minikomputerem, który spełnia szereg funkcji. Osoby używające telefonów komórkowych stają się kolejnym typem klientów ze względu na specyfikę ich poszukiwań. Aby dotrzeć właśnie do tej grupy Google przygotował nowy typ reklamy na YouTube – Bumper Ads.

Czym jest Bumper Ads?

Bumper Ads to krótkie sześciosekundowe nieprzerywalne reklamy wideo, które zostały przygotowane specjalnie dla użytkowników korzystających ze smartfona do przeglądania filmów na YouTube. Pewnie zastanawiasz się, po co tworzyć kolejny format reklamy na YouTube? Odpowiedź jest prosta – oszczędność. Osoby używające telefonów komórkowych do przeglądania YouTube’a mają zazwyczaj ograniczony transfer danych, dlatego reklamy w tej wyszukiwarce są dla nich szczególnie frustrujące. Używanie długich ponad 30 sekundowych reklam kierowanych na telefony komórkowe może skutecznie zrazić potencjalnego klienta do danej marki, przedmiotu lub usługi.

Dlatego właśnie przygotowano ten krótki format wideo. Sześć sekund to niewiele, żeby przekonać widzów do zakupu danego przedmiotu lub usługi, a nawet przejścia na stronę twórcy. Mimo to reklama ta może być wykorzystana np. jak „zajawka” dłuższej reklamy, element uzupełniający kampanii lub w celu budowania świadomości marki, firmy. Tak naprawdę ograniczająca jest jedynie wyobraźnia i czas. Samo stworzenie kampanii będzie takie samo, jak w przypadku TrueView. Będziesz miał, więc dostęp do YouTube Analytics i raportów AdWords.

Już teraz można zobaczyć prekursora w wykorzystywania tego formatu jakim bez wątpienia jest Audi.

Film jest wykorzystany właśnie, jako „zajawka” większej kampanii promocyjnej. Reklama w tym wypadku ma zainteresować użytkowników do odnalezienia dłuższego spotu. Inna reklama tej firmy wygląda w następujący sposób:


Charakterystyczne w obu reklamach jest ostatnich kilka klatek. Dźwięk się zmienia, słyszymy dzwonek i widzimy czarne tło z opisem. Dzięki temu zabiegowi reklama zostanie zapamiętana.

Natomiast Mercedes wykorzystał ten typ reklamy w zupełnie inny sposób. Spot skupia się na prezentacji szybkości auta, które widzimy tak naprawdę przez sekundę.

Mimo, że mamy do czynienia z takim samym produktem, jakim bez wątpienia jest samochód osobowy, Bumper Ads został wykorzystany w zupełnie odmienny sposób. Najważniejszym elementem tego typu spotów są kadry i montaż. Sześć sekund to niewiele, żeby zainteresować widza, dlatego w tym formacie reklamy najważniejszy jest pomysł i precyzyjny cel. Bez tych elementów reklama będzie nieskuteczna.

Dla kogo jest ten format?

Ten format jest idealny dla reklamodawców, którzy chcą uzupełnić swoje działania promocyjne mające na celu przyciągnięcie odbiorców. Ze względu na specyfikę sześciosekundowych filmów trudno jest je wykorzystać, jako np. główne źródło informacji o produkcie, czy usłudze.

Sama produkcja filmu wcale nie musi być kosztowna, ponieważ można wykorzystywać w tym formacje zarówno profesjonalne, jak i amatorskie nagrania oraz filmy animowane. Świetnym przykładem taniej, ale skutecznej reklamy jest wideo firmy Bounce. Nie ma tu efektów specjalnych, szybkiego montażu.

Format ten jest też stosunkowo tani i będzie sprzedawany za pośrednictwem aukcji AdWords w modelu rozliczeniowym CPM. W chwili obecnej format ten jest dostępny w Wielkiej Brytanii.

Podsumowując, Bumper Ads to świetne rozwiązanie, jeśli zależy ci na uzupełnieniu luk w innych kampaniach, dotarciu do użytkowników YouTube lub budowaniu świadomości marki. Jedynym wyzwaniem, z jakim musisz się zmierzyć, to stworzenie własnego, krótkiego wideo, który następnie pokażesz użytkownikom YouTube na urządzeniach mobilnych.

 

To nasz archiwalny wpis. Jeśli szukasz aktualnego poradnika, jak ustawić kampanię z Bumper Ads zapraszamy tutaj.

Natalia Chrobak
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Związana z SEM od niedawna, ale pełna pasji. Wcześniej dziennikarka i szalony grafik. Gotowa podbić świat.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry