Personalizacja Google Ads – lokalizacja

Personalizacja Google Ads – lokalizacja

Personalizacja Google Ads
– lokalizacja

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od Google Ads.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

 

Lokalizacja odbiorców

Zwróćmy uwagę, że praktycznie każdy użytkownik, któremu wyświetlane są reklamy Google, znajduje się w innym miejscu. Nie chodzi tu o to, czy to praca, dom czy ulica (o tym w innej części naszego cyklu), tylko o to, z jakiego miasta/regionu/kraju pochodzi ruch. Na podstawie tych informacji możesz nie tylko skonstruować odpowiednio strukturę kampanii Google, ale także spersonalizować treść reklam.

Reklamy spersonalizowane są zazwyczaj częściej klikane i łatwiej zauważalne na tle innych. Możesz włożyć więcej wysiłku w odpowiednio dobraną treść reklam, co powinno zwrócić się z nawiązką poprzez zwiększenie CTR i obniżenie stawek za kliknięcie.

 

Pomysły na personalizację reklam pod lokalizację

Czasami pomysłów na spersonalizowanie reklam możemy szukać już w założeniach kampanii, a czasami inspiracji dostarczają osiągane do tej pory wyniki. Najlepiej będzie prześledzić kilka rzeczywistych przypadków:

Personalizacja reklam lokalizacja – w tej części cyklu zajmiemy się wykorzystaniem lokalizacji w treści reklam. Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak możemy, personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją i poprawić wyniki kampanii na koncie Google.

 

   Firma rekrutuje do pracy na dane stanowisko w mieście X.

Pomysł na spersonalizowane reklamy: już na starcie możesz podzielić kampanie według klucza „kampanie kierowane do osób z miasta X” oraz „kampanie kierowane do osób spoza miasta X”. To pozwoli jednych poinformować, że praca czeka w ich mieście, a drugim zaproponować pakiet relokacyjny. Co więcej, być może interesują nas również osoby z innych krajów, wówczas wyświetlmy im reklamę w języku angielskim.

 

Przykład reklamy:

 

O czym warto pamiętać ustawiając reklamy Google: wybierając reklamę w języku angielskim, musimy pamiętać, żeby odpowiednio ustawić kierowanie na język. Jeżeli wyświetlamy reklamę w innym kraju, to w ustawieniach powinniśmy zaznaczyć nie tylko język angielski, ale również język obowiązujący w danym kraju. Dodatkowo warto dodać język kraju, w którym znajduje się oddział firmy, ponieważ być może oferta zachęci kogoś do powrotu z emigracji.

 

   Firma świadczy usługi edukacyjne online dla dzieci.

Pomysł na personalizację: możesz rozważyć zaadresowanie reklam nie tylko do Polaków w kraju, ale również tych przebywających na emigracji. Oni będą jeszcze chętniej zapisać dziecko do szkoły online, zwłaszcza jeżeli wykorzystamy odpowiedni przekaz, tj. przedstawimy emigrantom naukę w języku polskim jako wartość samą w sobie.

Dodatkowo możesz skorzystać z bazy danych i wykorzystać adres e mail i miejscowość, aby kierować spersonalizowane reklamy w remarketingu. Możesz także utworzyć dedykowaną listę na koncie Google Analytics – wtedy nie potrzebujesz danych z własnej bazy, listy są tworzone na podstawie cookies użytkowników twojej strony.

 

Przykład reklamy:

 

O czym warto pamiętać ustawiając reklamy Google: zapewne część krajów będzie notowała znacznie większy ruch niż pozostałe; w naszym przykładzie będą to najpewniej Niemcy, Wielka Brytania i USA. Warto uwzględnić te dane przy optymalizacjach i z czasem przygotować jeszcze bardziej spersonalizowany przekaz reklamowy do osób w tych krajach.

Jeśli korzystasz z remarketingu to wolumen danych tzn. lista odbiorców musi wynosić co najmniej 100, aby danej grupie można było wyświetlić reklamy. Z tego powodu kierowanie na mniejsze miasta często będzie niemożliwe, natomiast kierowanie na Warszawę czy Kraków może być jak najbardziej realne.

 

 

 

   Firma prowadzi restaurację lub catering w mieście X.

Rok 2020 przyniósł zastój w turystyce, jednak każda pandemia kiedyś musi minąć, więc warto, by twoja firma była na to przygotowana. Możesz czas przestoju wykorzystać na odświeżenie twojej reklamy na podstawie danych z niniejszego artykułu i poinformować o dostawie w twoim mieście dla turystów, ale także lokalsów. 🙂

Pomysł na personalizację: zapewne bardziej spontaniczna część turystów będzie szukała lokalnych specjałów już po przybyciu do miasta X. Możemy im wyświetlić reklamę, w której odwołamy się np. do danych zabytków w mieście X, po zwiedzaniu których dobrze byłoby coś zjeść. Z kolei mieszkańcom miasta możesz zaproponować dowóz gratis lub zniżkę dla firm, jeśli zdecydują się na catering.

 

Przykład:

 

O czym warto pamiętać ustawiając reklamy Google: Osoby, którym wyświetlimy dane reklamy już na miejscu, najpewniej będą korzystać ze smartfona lub tabletu, więc warto uwzględnić to przy dostosowywaniu stawek dla różnych urządzeń. Natomiast jeśli kierujesz reklamę do mieszkańców, to uwzględniaj także desktopy – część osób zamawia posiłki z/do pracy.

 

   Firma udostępnia franczyzę dla chcących zainwestować w swój biznes.

Pomysł na personalizację: spróbujmy podzielić konto Google na kampanie kierowane do osób w dużych miastach, małych miastach i na wsiach. W reklamach podkreślmy, że oferujemy franczyzę właśnie w lokalizacji, w której znajduje się użytkownik, a dodatkowo zwróćmy uwagę na te atuty, które mogą okazać się dla niego kluczowe, np. wsparcie techniczne dla franczyzobiorców w małych miastach i na wsiach.

 

Przykład:

 

O czym warto pamiętać ustawiając reklamy Google: nie musimy wpisywać wszystkich wsi, małych i dużych miast z przysłowiowego palca. Możemy wykorzystać dane o miejscowościach w Polsce, które są dostępne na różnych stronach internetowych. Teraz pozostaje odpowiednio ustawić kierowanie reklamy na dane lokalizacje dla kampanii na małe i duże miasta, a dla kampanii, które chcemy skierować na wsie, po prostu wykluczyć wszystkie lokalizacje z arkusza (pozostawiając kierowanie domyślne na Polskę).

 

   Firma zajmuje się tłumaczeniami, mając swoje oddziały w różnych miastach.

Pomysł na personalizację: najprostszy sposób na spersonalizowane reklamy ze względu na lokalizację, tj. umieszczenie nazwy miejscowości, w której klient ma swój oddział. Oczywiście taką reklamę wyświetlimy tylko użytkownikom znajdującym się w tej właśnie miejscowości.

Dodatkowo warto wzmocnić przekaz rozszerzeniem lokalizacji, żeby użytkownik od razu wiedział, że ma do czynienia z firmą rzeczywiście działającą na lokalnym rynku. Rozszerzenia lokalizacji mają to do siebie, że działają one automatycznie. Na podstawie twoich danych z konta Google Moje Firma, podpiętego do konta Google Ads, będą one wyświetlać najbliższą użytkownika lokalizację.

 

Przykład:

 

O czym warto pamiętać ustawiając reklamy Google: w grupach reklam zawierających słowa kluczowe z nazwą miejscowości, w nagłówkach reklam możesz wykorzystać funkcję wstawiania słowa kluczowego, czyli {Keyword:}. W pozostałych grupach sprawnie edytujemy nasze reklamy za pomocą skrótu Ctrl+H w Edytorze Google Ads.

Sekcja tło

Potrzebujesz skutecznej kampanii Google Ads?

 

Czy personalizacja lokalizacji jest dla każdego?

To tylko kilka przykładów, które pokazują, jak szybko i prosto możesz odświeżyć twoje reklamy i zwrócić na nie większą uwagę odbiorcy. Pamiętaj, że jeśli twój biznes jest ogólnopolski także możesz wykorzystać lokalizację (konto Google powinno mieć podpiętą wizytówkę), choć nie zawsze będzie to się wiązać ze wzrostem konwersji. Jeśli wprowadzenie zmian w reklamach na koncie Google jest bardzo czasochłonne to czasem warto je odpuścić i zająć się optymalizacją czegoś innego, co faktycznie może poprawić wyniki twojej kampanii.

A może masz jeszcze jakieś ciekawe zastosowania dla lokalizacji w reklamach Google Ads? Podziel się nimi w komentarzu!

 

Tekst aktualizowany. Pierwotna wersja wpisu autorstwa Damiana Szota  została opublikowana na blogu we wrześniu 2017. 

 

 

Damian Szot
Były pracownik (ROI Experts) na stanowiskuSEM Specialist.. Certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem niespełniony sportowiec - biega za piłką, jeździ na nartach i ściga się na rowerze.

Justyna Bolisęga
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist w agencji DevaGroup. Posiada certyfikaty Google Ads i Google Analytics. Oprócz przynudzania na blogu, zajmuje się również prowadzeniem kampanii Google Ads i Facebook Ads.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry