Facebook Ads. Reklama na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 02.2014
 

W XIX w. pionier nowoczesnego marketingu, John Wanamaker, powiedział zdanie, na które do dziś powołuje się wielu przedsiębiorców: „Połowa pieniędzy wydawanych na reklamę jest wyrzucana w błoto. Problem w tym, że nie wiem, która to połowa”. Facebook Ads daje nam pewność, że kwota przeznaczana na tę formę reklamy to dobrze zainwestowane pieniądze. Właściwie zoptymalizowane reklamy na Facebooku umożliwiają dotarcie do bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej. Co dokładnie umożliwia Facebook Ads i dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku są tak przydatne dla lokalnych firm?

Tradycyjne formy reklamy, takie jak reklama telewizyjna, reklama w radiu, prasie oraz w ramach kampanii zewnętrznej, pozwalają w przybliżeniu określić naszą grupę docelową. Są to zazwyczaj dość kosztowne formy, zwłaszcza dla mikroprzedsiębiorców i małych firm. Reklama na Facebooku jest stosunkowo niedroga i umożliwia bardzo dokładne dotarcie do pożądanej grupy odbiorców. Facebook Ads daje możliwość hipertargetowania (nazywanego inaczej mikrotargetowaniem). Kampania na Facebooku umożliwia dotarcie do grupy docelowej dookreślonej za pomocą bardzo precyzyjnego zestawu kryteriów, które udostępniają sami użytkownicy. Nie musimy marnować naszego budżetu reklamowego na niewłaściwe segmenty odbiorców, którzy nie będą zainteresowani naszym produktem lub usługą. Marketing na Facebooku umożliwia precyzyjne dobranie grupy docelowej, a więc większą szansę na wysoki współczynnik konwersji.

Duża liczba reklam tekstowych oraz hasła i grafiki reklamowe mogą być na bieżąco optymalizowane, co umożliwia wstrzymanie lub edytowanie tych reklam, które nie wzbudzają odpowiedniego zainteresowania wśród użytkowników i nie dają pożądanych rezultatów. Hipertargetowanie to także szansa na dotarcie do nieaktywnych odbiorców i ponowne rozbudzenie ich zainteresowania. Reklama firmy na Facebooku umożliwia nam przeprowadzenie kampanii remarketingowej, skierowanej do osób, które odwiedziły naszą stronę internetową, wyświetlanie reklam osobom z naszej listy mailingowej lub tym, którzy podali nam swój numer telefonu. Cena reklamy na Facebooku jest także dużo niższa od kosztów w tradycyjnych kanałów promocyjnych.

Promocja na Facebooku to także reklamowanie naszego produktu z uwzględnieniem wiele kryteriów np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania (z dokładnością do poszczególnych dzielnic), zainteresowania lub skierować kampanię do osób, które lubią fan page naszej konkurencji. Jednym słowem, Facebook Ads umożliwia reklamowanie się wśród prawdopodobnych nabywców, co daje szansę na osiągnięcie wyższego wskaźnika ROI. Mamy możliwość dotarcia do pasywnych odbiorców, czyli tych, którzy nie szukają aktywnie produktów naszej firmy, ale dzięki zastosowaniu odpowiedniej zachęty, mogliby się nimi zainteresować. Marketing na Facebook to bardzo wiele możliwości dla reklamodawcy.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry